کد خبر: 4576 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در اردبیل؛

صداقت شرط اول مملکت داری است

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش انتخابات در گرو بصیرت که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد با بیان اینکه صداقت شرط اول مملکت داری است، گفت: در همه جای دنیا تحولاتی ایجاد شده اغلب بدست جوانان پاک و صادق بوده است.

صداقت شرط اول مملکت داری است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همایش «انتخابات در گرو بصیرت» با سخنرانی سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در سالن خودسیانی این دانشگاه برگزار شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با بیان اینکه اگر به جوانان متعهد و متخصص میدان بدهیم، کارهای بزرگی انجام می دهند،گفت: در انتخابات پیش رو همه مردم و به ویژه قشر دانشگاهی باید پیشگام باشند، تا مردم به دور از عواطف و احساسات با واقعیت سر و کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که این مسیر فعلی کشور به سمت پیشرفت است یا درجا می زنیم، افزود: دانشجویان می توانند به عنوان نیروهای پیشگام انقلاب برای روشنگری و بصیرت افزایی در میان مردم حضور یابند.

در نظام مردم سالاری دینی مردم نقش آفرین هستند

حسینی عدم صداقت را توهین به درک و شعور مردم عنوان و تصریح کرد: در همه جای دنیا تحولاتی ایجاد شده  اغلب بدست جوانان پاک و صادق بوده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در نظام مردم سالاری دینی فرصتی برای نقش آفرینی مردم وجود دارد و مردم قدرت انتخاب برای تغییر دارند، خاطرنشان کرد: هر موقع مدیریت های ضعیف روی کار باشند، اشکالاتی به وجود خواهد آمد.

حسینی با بیان اینکه اکنون شاهد افزایش بیکاری در کشور هستیم، افزود: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است که دولت باید نرخ بیکاری را از ۱۲ درصد به ۸ درصد برساند و با این کار باید سالانه بالغ بر یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.

وی در ادامه سخنان خود به مناظرات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: مناظرات خود به تنهایی گویای صداقت و دروغ گویی های افراد بود.

استاد دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود به ماجرای کرسنت پرداخت و گفت: این پروژه در زمان خود آقای روحانی زمانی که دبیر شورای امنیت بودآغاز شد که بار ها با صلاحدید خودشان لغو شد ولی در دولت تدبیر و امید ماجرا تشدید  و ایران محکوم به پرداخت سیزده و نیم میلیارد دلار غرامت شد

وی با بیان اینکه تناقض گویی برخی افراد در ماجرای کرسنت کل ماجرا را عوض نمی کند خاطر نشان کرد همه استاد و مدارک در اینخصوص موجود است.

حسینی ضعف مدیران در دولت فعلی را یادآور شد و گفت: منکر اختلاس و فساد مالی در دولت های گذشته نیستیم ولب در دولت فعلی براثر ضعف مدیریت این عمل تشدید شد.

در پایان این همایش پرسش و پاسخ دانشجویی برگزار شد.

انتهای پیام