کد خبر: 4587 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹

لحظه به لحظه با انتخابات؛

حماسه شکوه و حضور اردبیلی هادر مهد تشیع

از اولین لحظات آغاز رأی گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا تاکنون، شعب رای گیری شلوغ و صف‌ها طولانی است.

حماسه شکوه و حضور اردبیلی هادر مهد تشیع

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما، در حالی که تا چند دقیقه دیگر انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا،  همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز برگزار می شود، شور انتخاباتی همه استان را فرا گرفته است.

 شعب رای گیری و عوامل اجرایی از یک ساعت قبل از آغاز انتخابات در محل اخذ رای حاضر هستند؛ پیش بینی می‌شود، شعب اخذ رای از همان ساعات نخست مملو از رای دهندگان باشد.

7:50 مسجد قدس اردبیل پیش از شروع رای گیری

بر اساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات استان اردبیل، آمار واجدین شرایط رای دادن در این دو انتخابات در استان بیش از 955 هزار نفر است.

ناصر نصیری رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت که 6 هزار و 93 نامزد شورای شهر و روستا در این استان هستند.

به گفته وی یک هزار و 595 شعبه اخذ رای در استان تعیین شده که یک هزار و 79 شعبه روستایی و 516 شعبه آن شهری هستند.

8:00 آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اردبیل از ساعت 8 صبح روز جمعه 29 اردیبهشت 96

 

 
فرماندار اردبیل: امروز حماسه جدیدی از شکوه و حضور در مهد تشییع رقم می‌خورد
جواد زنجانی، تعداد واجدین شرایط رای در شهرستان اردبیل را 450 هزار نفر اعلام کرد و گفت: امروز با حضور این تعداد جمعیت حماسه جدیدی از شکوه و حضور در مهد تشییع رقم می‌خورد؛ امروز نیروهای مردمی، اعضای شعب، ناظرین و همه و همه دست به دست به هم داده ایم تا انتخاباتی سالم برگزار کنیم.
وی افزود: در انتخابات شوراهای شهر اردبیل با رای مردم 11 عضو اصلی شورای شهر و هفت عضو علی البدل در این شهر انتخاب می شوند؛ در این شهر  240 شعبه حوزه شهر اردبیل  آراء مردم را جمع آوری می کنند.

به گفته فرماندار اردبیل تعداد شعبه رای گیری در بخش مرکزی شهرستان اردبیل 68، در بخش هیر 39 شعبه ( 2 شعبه اخذ رای شهری و 37  شعبه اخذ رای روستایی و رئیس جمهوری ) و در بخش ثمرین 16 شعبه است .

 9:49 استاندار اردبیل در ستاد انتخابات استان حضور یافت و در جریان روند اجرایی انتخابات در مرکز استان و شهرستان ها قرار گرفت

10:11 رای گیری در مسجد قدس شهر اردبیل

10:30 قالیباف در اردبیل رای می‌دهد

11:05 67 هزار اردبیلی در دو و نیم ساعت اول امروز رای دادند

ناصر نصیری رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل در گفت وگوی زنده با رادیو اردبیل اعلام کرد: با گذشت دو و نیم  ساعت از زمان آغاز انتخابات ، حدود 67 هزار نفر از جمعیت استان اردبیل با حضور در پای صندوق های رای در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهری و روستایی شرکت کردند.

وی گفت: برخی افراد پس از رای دادن در شعبه ای ، برای رای دادن مجدد ، در شعبه‌ای دیگر حضور یافته اند که مطابق قانون ، اقدام به جرم تلقی و قابلیت پیگرد دارد.

11:36 استاندار اردبیل در شعبه مسجد سرچشمه حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

استاندار اردبیل گفت: رای گیری در 1600 شعبه اخذ رای سطح استان اردبیل با حضور 30 هزار نفر عوامل اجرایی با آرامش و امنیت و نشاط  کامل از ساعت 8  صبح در حال برگزاری است.

وی افزود: در برخی شعبه‌ها  100 نفر در صف رای دادن هستند که این  شور و شوق و نشاط نشان می‎دهد همان طور که  مقام معظم رهبری هم فرمودند، نتیجه انتخابات هرچه باشد مردم برنده انتخابات هستند.

  استاندار اردبیل از مردم خواست تا رای خود را به زمان آخر موکول نکنند.

11:58  قالیباف پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرک سینای شهر اردبیل، گفت: همه امید من این است، بعد از انتخابات با هرگرایشی دست به دست هم بدهیم برای خدمت به مردم.

 

13:30 صفهای طولانی مردم در شعبه اخذ رای شهرک سبلان شهر اردبیل

**همسر شهید مدافع حرم "فریدکاویانی لرد" به همراه فرزند خردسالش در پای صندوق رای حاضر و رای داد.

**در نخستین ساعات اخذ رای گیری امام جمعه، فرماندار و جمعي از مسوولان پارس آباد مغان با حضور در شعبه يك اخذ آرا در مسجد جامع اين شهر رای خود را به صندوق انداختند.

**امام جمعه پارس آباد پس انداختن آرای خود در مسجد جامع این شهر گفت: دشمنان با تمام توان به دنبال بی اعتنایی مردم به انتخابات هستند ولی مشارکت گسترده مردم توطئه های آنها را نقش بر آب کرد.

**همسر شهید مدافع حرم "علی آقایی" بعد از شرکت در انتخابات، گفت: حضور حداکثری پای صندوق های رای مهر تایید بر نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ مردم در انتخابات به کسانی که حافظ خون شهدای مدافع حرم و پیرو رهبری هستند رای می دهند.

**مردم شهرستان کوثر با حضور گسترده و پرشور در انتخابات بار دیگر ثابت کردند در دفاع از آرمان های انقلاب پیش قدم هستند.

 

زمان اخذ رأی تا ساعت 22 امشب تمدید شد

با دستور وزیر کشور زمان اخذ رأی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى و پنجمین دوره شورهاى اسلامی شهر و روستا برای دومین بار و تا ساعت 22 تمدید شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/