کد خبر: 4606 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱

با پایان شمارش آراء؛

منتخبین دوره پنجم شورای اسلامی شهر اردبیل اعلام شدند

انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر اردبیل، با همه حواشی خود به پایان رسید و 11 نفر راه یافته به پارلمان مدنی محلی مشخص شدند.

منتخبین دوره پنجم شورای اسلامی شهر اردبیل اعلام شدند

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما، انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر اردبیل، با همه حواشی خود به پایان رسید و 11 نفر راه یافته به پارلمان مدنی_محلی مشخص شدند.
نکته جالب در این انتخابات حضور گسترده مردم و البته آرای فوق العاده نفرات راه یافته به شورای شهر بود.
با بررسی تعداد آرا مشخص می شود که سه نفر اول راه یافته به شورای پنجم، آرایی بیشتر از نفر اول دور چهارم را کسب کردند؛ و در واقع رکوردی جدید در این عرصه را به ثبت رساندند.
این در حالی بود که با توجه به تعداد زیاد کاندیداها، بیشتر افراد، انتظار داشتند که نامزدهایی با آرایی ما بین 8 تا 15 هزار، راهی کوچه ارمنستان شوند.
نکته دیگر این انتخابات، سونامی تغییرات در اعضای پارلمان محلی اردبیل بود؛ با توجه به حضور تمامی اعضای شورای چهارم در انتخابات دور پنجم، انتظار بر این بود که حداقل نصف این کاندیداها، در این دوره نیزموفق باشند که این اتفاق نیفتاد و تنها، دو عضو شورای چهارم موفق شدند که در بین 11 نفر عضو اصلی قرار گیرند.
البته بررسی وضعیت منتخبین شورای پنجم نیز نشان از حضور برخی چهره های جوان در کنار با تجربه های حوزه شهری دارد.
زهرا قدیمی که با کسب 320922 رای توانست به عنوان نفر اول، به پارلمان محلی_مدنی اردبیل راه یابد؛ هرچند با توجه به تبلیغات گسترده این بانوی کاندیدا، حضور او در جمع شورانشینان محتمل بود اما شاید هیچ کس پیش بینی رای بالای 30 هزاری را برای او نمی کرد.

عليرضا غريبي نیز توانست با کسب  29339 راي، به عنوان نفر دوم به پارلمان محلی_مدنی اردبیل راه یابد؛ البته همه اتفاقات خوب انتخاباتی از جمله حضور با رای بالا در کوچه ارمنستان برای غریبی پیش بینی می شد و اتفاقا محبوب ترین کاندیدا_مهندس ادوار مختلف انتخابات توانست با رایی بالا، یکی از کرسی ها را از آن خود کند.
عليرضا پوستي که او هم از چهره هایی بود که انتظار موفقیتش می رفت و اتفاقا توانست با رای 27018 به عنوان نفر سوم راهی کوچه ارمنستان شد.
حبيب الله فتحي مجری موفق تلویزیونی که این بار به عنوان یک کاندیدا حضور پیدا کرد و با توجه به سابقه حضور افرادی از خانواده صدا و سیما در ادوار مختلف در شورای شهر،پیش بینی می شد که این کاندیدا نیز در این عرصه موفق باشد.
البته موفقیت او برخلاف چهره های دیگر انتخاباتی از خانواده تلویزیون را نباید تنها مختص به حضورش در این نهاد دانست؛ هرچند بی تاثیر نیز نبود.
فتحی با 19339 رای توانست یکی از کرسی ها را به نام خود ثبت کند.
يعقوب هاشمي که سابقه فعالیت های متعدد در حوزه شهری را دارد توانست با 183655 راي به عنوان پنجمین عضو، در شورای پنجم حضور داشته باشد.
يعقوب عزيززاده نیز که البته پیش بینی می شد جزو بالانشینیان باشد با کسب 183611راي  به عنوان نفر ششم انتخاب شد.
يونس رونقي که تبلیغات منظم و البته با برنامه ای داشت توانست با کسب 174833 راي به شورای شهر راه یابد.
 جواد انصاري نیز از چهره هایی بود که در برخی از مناطق انتظار رای بالایی برای او می رفت و همین آرا نیز، نام او را به عنوان نفر هشتم شورای پنجم ثبت کرد.
 16406 تعداد آرایی بود که به نام انصاری ثبت شد.
رحيم آقازاده جزو شورای چهارمی ها بود که توانست در شورای پنجم نیز حضور یابد.
این کاندیدا توانست رای اعتماد 15199 نفر را به دست آورد.
رویا کنعانی؛  بی شک او را باید به عنوان پدیده انتخابات نام برد. بانوی جوانی که توانست با کسب 15157 رای به عنوان نفر دهم راهی شورای شهر شود.
  اسفنديار هوشيار نیز از چهره های دور چهارمی شورا بود که توانست با 151233 راي به عنوان نفر یازدهم انتخاب شود.

در این انتخابات حسين افسانه با کسب 15048 راي،بهمن آذروش با 14883 راي،ابراهيم عبدي با 14381 راي، علي هدايتي با 13940 راي، ابراهيم صفري با 13497 راي، سالار شاكر با 13187 راي و محمد اصلانيان با 12977 راي به عنوان اعضای علی البدل شورا انتخاب شدند.
انتهای پیام/م