کد خبر: 4666 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹

توسط بسیج اساتید دانشگاه محقق برگزار شد؛

نشست تبیین شاخصه های عقلانیت در اندیشه امام خمینی(ره)

نشست تبیین شاخصه های عقلانیت در اندیشه امام خمینی(ره) در آستانه فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

 نشست تبیین شاخصه های عقلانیت در اندیشه امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، نشست تبیین شاخصه های عقلانیت در اندیشه امام خمینی(ره) در آستانه فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران توسط ستاد گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در دانشگاه محقق اردبیلی در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتداین نشست ضمن عرض خیرمقدم به اساتید دانشگاه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد به تبیین جایگاه امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: شادترین روز زندگی دهه چهلی ها روز 12 بهمن ماه سال 57 روز ورود امام خمینی(ره) به ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه تلخ ترین روز زندگی دهه چهلی ها 14 خرداد یعنی روز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است،گفت: امام خمینی(ره)  تنها کسی است که جهان را تحت تاثیر خود  قرار داده و حتی مسیر تاریخ را هم دگرگون کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به تبیین سیره عملی و رفتاری امام راحل پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) همیشه در مسیر عقلانیت تصمیم می گرفت بطوریکه نظراتشان نیز کاملا کارشناسی بود.

صادقی تداوم جنگ، پذیرش قطعنامه، عزل بنی صدر و موارد دیگر از این قبیل را از جمله نمونه های بارز حرکت امام در مسیر عقلانیت و قانون عنوان کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود از اساتید و مدیران دانشگاه خواست تا با الگو قرار دادن سیره عملی و رفتاری امام خمینی(ره) در مسیر عقلانیت و قانون قدم بردارند.

 

در این دنیای ماتریالیستی، علی وار زیستن افسانه نیست

اسماعیل گلی مسئول بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی نیز در ابتدای این مراسم 28 امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در واقع امام خوبان و انسانی مؤمن،متعبد و انقلابی در عصر حاضر بود.

وی در ادامه سخنان خود یاد و خاطره شهدای 15 خرداد را گرامی داشت و گفت: امام به همه ما فهماند که در دنیای ماتریالیستی علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حفظ انقلاب در همه عرصه ها مقدم بر هر چیزی است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از همان ابتدای انقلاب به عدم وابستگی انقلاب به قدرت های شرق و غرب تأکید داشت و توانست در برهه ای که اسلام آمریکایی در حال جولان بر جهان بود، اسلام ناب محمدی را  مبتنی بر عقلانیت به جهان عرصه کند.

گلی سیره عملی بنیانگذار کبیر انقلاب را یاداور شد و گفت: نهضت انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام خمینی(ره) تحت زعامت رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای در همان مسیر عقلانیت به راه خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه نظام مردم سالاری دینی بعنوان مدل جدید کشور داری و حکومت در جهان است،گفت: نظام مردم سالاری دینی ارمغان نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به جهانیان است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه محقق اردبیلی حماسه عظیم حضور مردم در انتخابات گذشته را یاداور شد و گفت:هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران ایران اسلامی شور و شوق انتخاباتی وجود ندارد و این در حالی است که ما در کشورمان هر ساله شاهد برگزاری یک انتخابات هستیم.

گلی در پایان سخنان خود از اساتید دانشگاه خواست تا ضمن توجه به مقوله عقلانیت در تمام عرصه های زندگی خود با الگو قرار دادن سیره عملی و رفتاری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، دانشجویان این آینده سازان کشور را با بهره گیری از شاخصه های عقلانیت در مسیر انقلاب تربیت و هدایت کنند.

حجت الاسلام حمید علی نسب معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز در پایان این نشست به تبیین شاخصه های عقلانیت در آموزه های اسلامی پرداخت.

انتهای پیام/