کد خبر: 4685 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳

با حضور قاریان بین المللی قرآن کریم؛

28 امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در دانشگاه محقق برگزار شد

مراسم 28 امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور چهره های شاخص قرآنی استان اردبیل و با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه استان در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

28 امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در دانشگاه محقق برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز مراسم 28 امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با حضور قاریان شاخص و بین المللی قرآن کریم در استان  و با سخنرانی حجت الاسلام  مهدی نوروزی مدیر حوزه های علمیه استان  توسط ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) دانشگاه محقق اردبیلی در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیرمقدم یاد و خاطره امام راحل و شهدای قیام 15 خرداد را گرامی داشت و گفت: امام خمینی(ره) با ایجاد پیوند معنوی بین خود  و مردم باعث ایجاد زمینه های انقلاب در کشور و پیروزی آن شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه سخنان خود به ابعاد شخصیتی و ویژگی های امام راحل اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) نگرش عمیقی به قرآن، حدیث و فقه داشت و این خود عاملی برای  برقراری  پیوندی محکم بین خود و مردم بود، بطوریکه تفسیر سوره حمد ایشان  خود مؤید گفته های ذکر شده است.

صادقی سادگی  و صفا را از جمله ویژگی های امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) با وجود اینکه در حدیث، قرآن و فقه نگرش عمیق داشت اما در مواجهه با توده های مردم طوری صحبت می کرد که همه مردم حرف های ایشان را می فهمیدند.

وی با بیان اینکه باید پیرو راه امام بود، تصریح کرد: ما هم باید مثل امام خمینی(ره) ساده، بی آلایش و مردمی باشیم و هرگز حقیقت را فدای مصلحت اندیشی نکنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود به تشریح معنای سواد پرداخت و گفت: خداوند به امام راحل نعمتی داده بود که وی می توانست مسائل کلان  و سخت و دشوار در عرصه های گوناگون را به زبان ساده  و قابل فهم برای عامه مردم بازگو کند.

 

وی دوران زندگانی رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) را اداور شد و گفت: سادگی و شوخ طبعی از جمله ایراداتی بودند که بزرگان قوم  عرب بر پیامبر اسلام و حضرت علی(ع) می گرفتند در حالیکه هر حاکمی که از این نعمت برخوردار نباشد هرگز قادر به حل مشکلات مردمش نخواهد شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود از دانشگاهیان خواست تا با عمل به سیره عملی امام راحل، سادگی و صراحت لهجه را تمرین کنند تا خدای ناکرده در زندگی واقعی دچار دام های شیطانی نشوند، به ظواهر دنیایی نچسبیده و هرگز باطن را نیز رها نکنند.

سخنرانی حجت الاسلام مهدی نوروزی مدیر حوزه های علمیه استان در خصوص تبیین امامت و ولایت فقیه، محل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته و بین المللی استان چون برادران محمدپور و رسول تمجید و مافی و اجرای گروه تواشیح مشکلات اردبیل از جمله برنامه های مراسم 28 امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره9 در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

 

انتهای پیام/