پربازدیدترین ها

کد خبر: 4722 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱

در نهمین نشست استاندار با اساتید دانشگاه های اردبیل مطرح شد؛

خدابخش:ظرفیت های استان در سطوح بین المللی معرفی شوند/صادقی:شرکت دانش بنیان در زمینه گردشگری ایجاد شود

استاندار اردبیل در نهمین نشست خود با اساتید دانشگاه های اردبیل به برگزاری موفق مسابقات والیبال امید های آسیا در اردبیل اشاره کرد و گفت: در مواقعی چون رویدادها و جشنواره های بین المللی بهتر است ظرفیت های استان نیز بصورت بین المللی معرفی شوند.

خدابخش:ظرفیت های استان در سطوح بین المللی معرفی شوند/صادقی:شرکت دانش بنیان در زمینه گردشگری ایجاد شود

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، نهمین نشست استاندار اردبیل با اساتید دانشگاه های استان در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

مجید خدابخش استاندار اردبیل در این نشست برگزاری مسابقات والیبال امیدهای آسیا در اردبیل را یاداور شد و گفت طبقه گفته های دادستان اردبیل در زمان برگزاری مسابقات والیبال امیدهای آسیا جرائم و درگیری ها در اردبیل کاهش چشمگیری داشته است، 

خدابخش در ادامه سخنان خود بحث معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های استان  در رویدادهای بین المللی را مهم عنوان کرد و گفت: در برگزاری مسابقات و میزبانی از مسابقات سبب می شود که گردشگران داخلی و خارجی به استان بیایند و این فرصت مناسبی برای معرفی استان اردبیل و ظرفیت های گردشگری آن است.

وی با بیان اینکه  یکی از اهداف برگزاری جشنواره های مختلف، معرفی استان است افزود: شایسته است مسئولان مربوطه از فرصت های بوجود آمده استفاده کرده  و ظرفیت های استان را به زبان های بین المللی در سایت های مختلف منتشر کنند.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود از اختصاص بودجه برای زمین فوتبال در اردبیل خبرداد و گفت: امیدواریم با راه اندازی چمن طبیعی و استاندارد در ورزشگاه تختی اردبیل بتوانیم در فوتبال هم مانند رشته های دیگر ورزشی میزبان مسابقات مختلف باشیم.

شرکت دانش بنیان در زمینه گردشگری ایجاد شود

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: باید در معرفی ظرفیت های توریستی استان از دانشجویان، اساتید، فارغ التحصیلان و پژوهشگران رشته های مختلف بهره گرفت.

وی با بیان اینکه باید به زبان بین المللی با کشورهای مختلف ارتباط برقرار کرد، افزود: بدون برقراری این ارتباط نمی توان گردشگران خارجی را جذب کرد.

صادقی اظهار کرد: پیشنهاد می کنم که اساتید و فارغ التحصیلان دانشگاه شرکت دانش بنیان یا شبه دانش بنیان در زمینه گردشگری ایجاد کرده و در آن خدمات توریستی ارائه دهند.

به گفته رئیس دانشگاه محقق اردبیلی این شرکت می تواند در زمینه تورگردانی، ارائه پکیج های گردشگری و تاسیس سامانه های هوشمند برای خدمات دهی الکترونیک خدمات ارائه دهد.

 

پروفسور محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به راه اندازی مرکز سلامت در دانشگاه تصریح کرد: به دنبال اخذ مجوز و راه اندازی مرکز خدمات روانشناسی هستیم.

وی با بیان اینکه تجمیع مرکز سلامت و مرکز خدمات روانشناسی می تواند منشا برای معرفی بهتر استان باشد، ادامه داد: استان های همجوار چنین مراکزی ندارند بنابراین با تجمیع این دو مرکز می توان از استان های همجوار هم گردشگر سلامت جذب کرد.

نریمانی با اشاره به اینکه باید در زمینه معرفی ظرفیت های استان نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرد، گفت: بدون شناسایی این نقاط و ارائه راهکارهایی برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت نمی توان معرفی درستی داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی افزود: این ظرفیت ها را باید به زبان انگلیسی و زبان فارسی در سایت های تاثیرگذار معرفی کرد.

 

انتهای پیام/