کد خبر: 4766 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل

بیداری اسلامی،حیات دیگری در کالبد قدس دمیده است

در بیانیه بسیج دانشجویی اردبیل آمده است: سرانجام سرزمین قدس با خون فرزندان خود، پرده از چهره ی کریه صهیونیست جنایتکار، آمریکا و متحدانش خواهد برداشت و ادعاهای واهی در خصوص دموکراسی و حقوق بشر را پوچ و بی معنا جلوه خواهد داد.

بیداری اسلامی،حیات دیگری در کالبد قدس دمیده است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با صدور بیانیه ای از آحاد مردم ایران اسلامی بخصوص قشر فرهیخته دانشگاهی جهت حضور پرشکوه در راهپیمایی ضد استکباری روز جهانی قدس دعوت کرد.

در این بیانیه با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس آمده است:امام خمینی(ره) با بینش الهی و دوراندیشی شگرف، روز قدس را به عنوان کانون وحدت مسلمانان و آزادی خواهان جهان به میراث گذاشتند و امام خامنه ای(مدظله العالی) نیز به حق، راه روشن آن امام فرزانه را ادامه دادند.

این بیانیه می افزاید: بدون شک نام گذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) را باید به عنوان نقطه ی عطفی در دوران رهبری آن پیر فرزانه در جهان اسلام و ودیعه ای ارزشمند از سوی خداوند متعال به انقلاب اسلامی و مردم مسلمان و ستمدیده ی جهان قلمداد نمود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل روز قدس را روز ایستادگی مستضعفان عام در برابر مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی دانست و عنوان کرد: سرانجام سرزمین قدس با خون فرزندان خود، پرده از چهره ی کریه صهیونیست جنایتکار، آمریکا و متحدان آن ها خواهد برداشت و ادعاهای واهی در خصوص دموکراسی و حقوق بشر را پوچ و بی معنا جلوه خواهد داد.

این بیانیه می افزاید: به درستی که بیداری اسلامی حیات دیگری در کالبد خسته ی قدس دمید و کابوسی شد که خواب راحت را از چشم صهیونیست ها و اربابان آن ها می رباید. در شرایطی که آمریکا و متحدان غربی و عربی آن در راستای تأمین امنیت و منافع رژیم غاصب صهیونیستی، با حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی، خون هزاران تن از مردم بی گناه در سوریه، عراق، یمن، فلسطین و ... را می ریزند و باعث گسترش روز افزون حرکت های افراطی  و جریان های تروریستی- تکفیری در منطقه ی غرب آسیا می شوند، سکوت مجامع و سازمان های مدعی حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل، جای بسی تأسف دارد.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل  در بیانیه خود ضمن دعوت از آحاد مردم جهت حضور پرشور  مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس خاطر نشان کرد:حمایت از آرمان های والای مردم مظلوم فلسطین تا رهایی کامل قدس شریف از چنگال صهیونیست ها، هدف غایی ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان است.

در ادامه این بیانیه  به حوادث تروریستی تهران نسز اشاره شده  و آمده است: حوادث تروریستی اخیر تهران که با حمایت آشکار آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود انجام گرفت، نه تنها در عزم و اراده ی ملت ایران که خود بزرگ ترین قربانی تروریسم در جهان است، در مبارزه با این پدیده ی شوم خللی وارد نساخت، بلکه آحاد ملت را بیش از پیش در مقابله با دسیسه ها و توطئه های دشمنان قسم خورده ی جمهوری اسلامی ایران به ویژه گروه تکفیری صهیونیستی داعش، متحد کرد.

این بیانیه می افزاید: مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی در جهان باید سرلوحه ی برنامه های سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد و شورای امنیت قرار گیرد و کشورهای مدعی مقابله با تروریسم باید در عمل ثابت کنند که به دنبال مبارزه ی کامل با تروریسم و جریان های خشونت طلب هستند و صرف شعار دادن و عمل منافقانه، کمکی به مبارزه با این پدیده ی شوم نخواهد کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: هرگونه سازش و تعامل با آمریکای جنایتکار که از کوچک ترین فرصت برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند و با نقض مکرر تعهدات خود در برجام به دنبال تحریم و اعمال فشار بیشتر بر ملت ایران است، نتیجه ای جزء خواری و ذلت و تضعیف استقلال ملی در پی نخواهد داشت.

امضاء کنندگان بیانیه:

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل                      

*بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل

*بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نمین

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد نیر

*بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور واحد رضی

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل

*بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه (س) اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی نوین اردبیل

*بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی

*بسیج دانشجویی مرکز علمی -کاربردی جهاد کشاورزی اردبیل

*بسیج دانشجویی دانشکده فناوری های نوین نمین

انتهای پیام/