کد خبر: 4784 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱

در نشست تخصصی اساتید تاریخ اردبیل مطرح شد؛

سجاد حسینی: مطالعه تاریخ آذربایجان شتاب بیشتری گرفته است

سرپرست مرکز پژوهش های آذربایجان با بیان اینکه در راستای برطرف کردن دغدغه های تاریخ آذربایجان، فعالیت های خوبی در مرکز پژوهش های آذربایجان انجام گرفته است، تصریح کرد: در طول مدت تشکیل این مرکز مطالعه تاریخ آذربایجان نیز شتاب بیشتری به خود گرفته است.

سجاد حسینی: مطالعه تاریخ آذربایجان شتاب بیشتری گرفته است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،دومین نشست تخصصی استادان تاریخ اردبیل با موضوع «تاریخ نگاری معاصر آذربایجان» در دانشکده ادبیات دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حبیب ابراهیم پور رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این نشست به تبیین رعایت اخلاق حرفه ای در خصوص تاریخ نگاری پرداخت و گفت: جهت گیری ها و  اعمال نظرات شخصی موجب تحریف تاریخ می شود.

وی با بیان اینکه تاریخ نگاری نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد،افزود: تاریخ نگاری فن و حرفه ای است که  نگارنده  حتما باید از مهارت و مطالعه و تخصص لازم برخوردار باشد تا بتواند تاریخ نویسی کند.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مورخان باید اخلاق حرفه ای را رعایت کنند،گفت: رعایت اخلاق حرفه ای سبب می شود که وقایع تاریخی به درستی به نسل های آینده انتقال یابند.
 
مطالعه تاریخ آذربایجان شتاب بیشتری گرفته است​

سجاد حسینی سرپرست مرکز پژوهش های آذربایجان نیز در این نشست گفت: مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان بر حسب وظیفه خود در راستای دغدغه های تاریخ آذربایجان فعالیت های خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه تاریخ آذربایجان از دو بعد قابل بررسی و پژوهش است،گفت: یکی از این ابعاد نگارش تاریخ معاصر است که در آن مورخان وقایع معاصر را مورد بررسی قرار می دهند و در بعد دیگر مورخان معاصر، بخش های مختلف تاریخ آذربایجان را بررسی می کنند.

حسینی با اشاره به اینکه دغدغه مطالعه تاریخ معاصر به نوعی در مناطق آذربایجان همه گیر شده است، افزود: به همین دلیل هم در مناطق آذری نشین ایران و هم در کشور جمهوری آذربایجان مطالعه تاریخ آذربایجان افزایش یافته است.

در ادامه این نشست اساتید تاریخ در خصوص موضوع یاد شده به تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/