کد خبر: 4786 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱

در جلسه هماهنگی طرح ولایت و راهیان نور استان مطرح شد؛

طرح ولایت و راهیان نور دانشجویی، موجب برطرف شدن شکاف بین نسل ها می شود

قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در جلسه هماهنگی طرح ولایت بسیج دانشجویی و راهیان نور شمالغرب با بیان اینکه باید در کنار رشد علمی، رشد اجتماعی و اعتقادی را دنبال کنیم، گفت: برای رسیدن به این هدف، اجرای طرح هایی چون طرح ولایت و راهیان نور لازم و ضروری است.

طرح ولایت و راهیان نور دانشجویی، موجب برطرف شدن شکاف بین نسل ها می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جلسه هماهنگی برگزاری طرح ولایت بسیج دانشجویی و راهیان نور شمالغرب کشور با حضور نمایندگان دانشگاه های اردبیل و مسئولین بسیج دانشجویی استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

طرح ولایت و راهیان نور دانشجویی، موجب برطرف شدن شکاف بین نسل ها می شود

محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این جلسه با بیان اینکه باید در کنار رشد علمی، رشد اجتماعی و اعتقادی را دنبال کنیم، گفت: برای رسیدن به این هدف، اجرای طرح هایی چون طرح ولایت و راهیان نور  لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه برنامه هایی از این دست برای پر کردن شکاف بین نسل ایثارگر و فعلی لازم و ضروری است،گفت: باید به این نکته توجه کنیم که برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت صرفاً برگزاری نشست های تخصصی کافی نیست و این انجام چنین برنامه‌ هایی می تواند به تکمیل یافته های علمی در نشست های تخصصی کمک کند.

نریمانی با بیان اینکه باید از ابزار علم در رشد و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت کمک گرفت، تصریح کرد: در این راستا طرح های مختلف انجام شده که طرح ولایت جزو طرح های موفق بوده و در  دهه گذشته نیز اثربخشی خود را نشان داده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی تلفیق دو طرح فوق در تابستان را کار پسندیده ای دانست و گفت: این تلفیق علاوه بر اینکه موجب صرفه جویی انسانی و اقتصادی می شود، از اثرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان نیز برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه امید می رود طرح ولایت و راهیان نور شمالغرب همچون سالهای گذشته از کیفیت بالایی برخوردار شود، گفت لازمه تحقق این امر  مشارکت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بصورت همه جانبه است.

 

روسای دانشگاه های اردبیل به راهیان نور دریایی اعزام می شوند

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل نیز  در این نشست ضمن گرامیداشت 31 خرداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، گفت: سال گذشته قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل با اعزام یک هزار و 580 نفر دانشجو به اردوهای راهیان رتبه دوم کشور را از آن خود کرد.

وی افزود: در حال حاضر ارزیابی راهیان نور سال 1395 انجام شده و محاسن و معایب آن در بیش از بیست پارامتر مشخص شده است که تلاش می کنیم در راهیان نور سالجاری معایب و نواقص را برطرف کرده و محاسن را ارتقا دهیم تا شاهد اثربخشی بیشتری باشیم.

اسدی حضور روسا و معاونان دانشگاه ها را در این اردوها تاثیرگذار دانست و افزود: امسال تلاش می کنیم قبل از اعزام راهیان نور جنوب، روسای دانشگاه ها در راهیان نور دریایی حضور یابند.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: طرح ولایت بسیج دانشجویی با هدف آشنایی دانشجویان با اندیشه مبانی اسلامی از 24 تیرماه  به مدت 7 روز در اردبیل، برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: دانشجویان شرکت کننده در دوره طرح ولایت به همراه سایر دانشجویان علاقمند در پایان این دوره آموزشی جهت آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت به مناطق عملیاتی شماغرب کشور لعزام خواهند شد.

انتهای پیام/