کد خبر: 4836 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰

در همایش مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه محقق مطرح شد؛

صادقی:رشد متوازن در دانشگاه را دنبال می کنیم

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ششمین همایش مدیران و اعضای هیات علمی این دانشگاه با بیان اینکه مسائل و مشکلات دانشگاه در جمع نشان از بلوغ دانشگاه است،گفت:رشد متوازن در دانشگاه را دنبال می شود.

صادقی:رشد متوازن در دانشگاه را دنبال می کنیم

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ششمین همایش مدیران و اعضای هیات علمی تصریح کرد: بیان مسائل و مشکلات دانشگاه در جمع نشان از بلوغ دانشگاه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی هم به مانند دولت تدبیر و امید نتوانسته است اقدامات انجام شده را اطلاع رسانی کند، افزود: دلیل عدم گزارش عملکرد دانشگاه به این دلیل است که فکر می کردیم اعضای هیات علمی دانشگاه نقاط ضعف و قوت را می دانند.

صادقی با بیان اینکه اکثر اساتیدی که در دانشگاه ارتقا یافته اند، امتیازات لازم را برای ارتقا کسب کرده اند، تصریح کرد: در سال های اخیر دانشگاه محقق اردبیلی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: در سه سال اخیر 100 نفر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه محقق اردبیلی استخدام شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیف اله مدبر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: اساتید باید برای جلوگیری از بدی ها اقدام کنند چون این کارها هم در دنیا و هم در آخرت تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در مسئولیت ها باید پاسدار مسائل بود، ادامه داد: باید در جایی که نگهبانیم، مراقب باشیم.

مدبر با بیان اینکه بیشترین تعامل را با اساتید داریم، اضافه کرد: از اساتید انتظار داریم که در زمینه فعالیت برای پردازش نظرات حضور پررنگی داشته باشند.

AWT IMAGE

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حضور در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری نباید ملاک عمل در عزل و نصب های دانشگاه باشد، افزود: در چنین شرایطی امنیت عمومی اساتید خدشه دار خواهد شد.

پروفسور یوسف عباسپور مدیر امور پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تولید مقالات بین المللی در سال 2016 نسبت به سال 2015 افزایش 52 درصدی نشان می دهد.

وی افزود: مقالات داخلی در سال 94 حدود 400 مقاله داخلی منتشر شده بود که این تعداد در سال 95 به تعداد 480 مقاله افزایش یافته است.

دکتر فرشاد کیوان بهجو مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: میزان برنامه های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در سال 95 نسبت به سال 94 افزایش 4 برابری داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد مدال های کسب شده توسط دانشجویان در مسابقات ورزشی از 9 مدال به 25 مدال افزایش یافته است، تصریح کرد: تعداد دانشجویان راه یافته به المپیاد های ورزشی از 9 نفر به 51 نفر افزایش یافته است.

دکتر امید سفالیان مدیر امور آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه از یک به 34 به یک به 23 کاهش یافته است.

وی افزود: هم اکنون 80 رشته در مقطع کارشناسی، 78 رشته در مقطع دکتری، 11 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و 357 نفر عضو هیات علمی دانشگاه هستند.

دکتر بهرام گسیلی مدیر دفتر فنی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: پیگیری ساختمان کتابخانه مرکزی با مساحد حدود 6 هزار متر مربع و پیگیری ساختمان دارالقرآن با مساحت 400 متر مربع از طرح های عمرانی در دست اجرای دانشگاه است.

وی افزود: ساختمان پارک علم و فناوری، اجرای نمای دانشکده مغان و اتمام مراحل مکانیابی دارالقرآن از جمله طرح های خاتمه یافته دانشگاه است.

محسن عبدی مدیر برنامه، بودجه و تشکیلات دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: اعتبارات هزینه ای دانشگاه در سال جاری نسبت به سال 91، سه برابر شده است.

وی با بیان اینکه درآمد اختصاصی دانشگاه طی 5 سال گذشته 4 برابر شده است، ادامه داد: در این مدت هزینه پرسنلی سه برابر شده است.

یادآور می شود در پایان این همایش اعضای هیات علمی به اظهار نظر پرداخته و از دکتر حبیب شهبازی شیران رئیس کتابخانه مرکزی و اطلاع رسانی و دکتر محمد ضارب نیا مدیر پیشین نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه به دلیل فعالیت هایشان تجلیل شد.

AWT IMAGE

 

انتهای پیام/