کد خبر: 4844 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱

در نشست استاندار اردبیل با اساتید دانشگاه های استان مطرح شد؛

خدابخش:شکوفایی صنعت گردشگری استان، نیازمند نگاه علمی به این صنعت است

استاندار اردبیل در دوازدهمین نشست خود با اساتید دانشگاه های استان با بیان اینکه برگزاری نشست تخصصی با اقشار مرتبط با صنعت گرشگری استان ضروری است،گفت: شکوفایی این صنعت در استان نیازمند نگاه علمی به این مبحث است.

خدابخش:شکوفایی صنعت گردشگری استان، نیازمند نگاه علمی به این صنعت است

به گزارش ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی،دوازدهمین نشست استاندار اردبیل با اساتید دانشگاه های استان با موضوع صنعت گردشگری در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

مجید خدابخش استاندار اردبیل در این نشست با بیان اینکه در صنعت گردشگری باید وارد فاز اجرایی و عملیاتی شویم، گفت: شکوفایی صنعت گردشگری استان نیازمند پژوهش است.

وی با بیان اینکه هدف از کلمه گردشگر، گردشگر خارجی است،گفت باید در صنعت گردشگری، دنبال گردشگر خارجی بود.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود لزوم برگزاری نشست با اصناف، بازاریان و همه اقشاری که با گردشگران سر و کار دارند، خواستار شد و گفت:باید همه موارد به دست اندرکاران امر منتقل شود.

خدابخش با اشاره به اینکه روزانه هزار نفر از گمرک بیله سوار وارد استان می شوند، گفت: تقریبا نصف این تعداد برای مسائل درمانی وارد استان می شوند.

وی با بیان اینکه در مدیریت ها باید به تیپ شخصیتی افراد دقت کرد، افزود: کسانی که با مردم سر و کار دارند باید افراد برونگرا باشند و این موارد را باید رعایت کرد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه امروز حتی دکوراسیون هتل، ترکیب رنگ و چیدمان سفره هم علم است، تصریح کرد: باید نگاهمان به گردشگری علمی باشد.

 

گردشگری به یک علم در دنیا تبدیل شده است

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست با بیان اینکه نگاه سنتی به گردشگری دیگر پاسخگوی نیازها نیست،افزود: گردشگری به یک علم در دنیا تبدیل شده است بنابراین باید نگاه علمی و کاربردی به این صنعت داشت.

وی با بیان اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت های طبیعی و تاریخی گردشگری است، تصریح کرد: بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها نیازمند برنامه ریزی علمی است.

صادقی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری یکی از پرکاربردترین علوم در این بخش است، افزود: امروز بیشترین سودآوری در بخش های اقتصادی مربوط به حوزه خدمات است و گردشگری هم در این حوزه تعریف می شود بنابراین باید نگاه جدی و اقتصادی به صنعت گردشگری داشته باشیم.

انتهای پیام/