کد خبر: 486 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴

سردار رحیم نوعی اقدم:

استراتژی ایران،کنترل بحران در جغرافیای خارج از ایران و با نیرو های غیر ایرانی است

فرمانده سابق دوران دفاع مقدس در جمع مسئولین بسیج دانشجویی استان اردبیل با تشریح تحولات منطقه گفت: استراتژی مقام معظم رهبری در مواجهه با زیاده خواهی های استکبار، کنترل اوضاع در جغرافیای خارج از ایران و البته با نیروهای غیرایرانی است.

استراتژی ایران،کنترل بحران در جغرافیای خارج از ایران و با نیرو های غیر ایرانی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز،  سردار نوعی اقدم از فرماندهان دوران دفاع مقدس در جمع مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاههای استان اردبیل با بررسی تحولات منطقه به بازشکافی ماهیت داعش پرداخت.

نوعی اقدم با مقایسه شرایط دوران دفاع مقدس و زمان فعلی گفت: در هر حال نباید بین خود و خدا فاصله انداخت.

وی با اشاره به ماهیت مقاومت گفت: آنچه بعنوان چشم انداز ترسیم می شود و جزو استراتژی ما است   ازاصلاح میان" خود و خدا "سرچشمه گرفته است.

نوعی اقدم حل تمام مشکلات را در گرو اصلاح میان خود و خدا دانست و گفت: وجود مشکلات در قسمت های مختلف جامعه از سیاست گرفته تا اقتصاد و امنیت در لایه های اجتماعی نهفته است و همه  بدنبال این هستند که یک نفر بیاید و این فاصله بوجود آمده را اصلاح کند.

فرمانده دوران دفاع مقدس به تحلیل موضوع داعش پرداخت و گفت: جریان از اینجا شروع شد که امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران را با پشتیبانی مردم به پیروزی رساند و استراتژی عدم وابستگی به شرق و غرب را اعلام کرد.

وی با اشاره به دو قطبی بودن جهان در آن زمان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این معادله را به هم چونکه قدرت سومی به نام اسلام در حال شکل گیری بود.

نوعی اقدم با بیان اینکه علاوه بر امام خمینی (ره) همه تئوریسین های آن زمان، انقلاب ایران را به خاطر عدم وابستگی به شرق و غرب بعنوان قدرت سوم مطرح کردند.

وی در پاسخ به این سئوال که یک کشور تازه به استقلال رسیده چگونه می تواند همپای دو ابرقدرت به پیش برود گفت: در عالم سیاست و قدرت به سن و سال توجه نمی شود، جوان 18 ساله با پیرمرد 90 ساله تفاوتی ندارد.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: انقلاب اسلامی در ایران می گوید، من با خودم هستم، من من هستم و   می توانم قدرت باشم.  این نوع تفکر به مدلی برای قدرت شدن تبدیل شد.

وی ادامه داد: استکبار برای اینکه بتواند جلوی این قدرت نوظهور را بگیرد همه عزم خود را جزم کرد تا با مصادره انقلاب و به قولی انقلاب دزدی مانع تحقق این هدف  بزرگ شود.

نوعی اقدم از انقلاب اسلامی ایران بعنوان جبهه حقی  نام برد که به مقابله با جبهه کفر برخواسته است.

وی تصریح کرد: در واقع انقلاب ایران نقطه تقابل جهان اسلام و جهان کفر است.

فرمانده دوران دفاع مقدس در این بخش از سخنان خود به پیدایش سازمان های تروریسم علیه انقلاب ایلامی ایران پرداخت و گفت:استکبار سرانجام به این نکته رسید که اگر می خواهد این قدرت نوظهور را از بین ببرد باید با پرچم اسلام به مقابله با انقلاب اسلامی بپردازد، از این رو اسلام آمریکایی را پی ریزی کرد تا با این پرچم و این شعار و افراد به ظاهر مسلمان به مقابله با اسلام ناب محمدی برخیزد.

شکل گیری القاعده:

اولین حرکت در این زمینه سازماندهی و سرمایه گذاری روی القاعده بود.

 وی با بیان اینکه اعضای القاعده50 درصد حافظ قرآن و اهل ذکر و نماز و خدا و پیامبر(ص) بودند گفت: حکم فرمانده القاعده در هر کشوری حکم اسلام بود.

کارشناس مسائل نظامی تنها اشتباه استکبار در راه اندازی جریان القاعده به خود واگذار کردن این تشکیلات خواند و گفت: القاعده  با خارج شدن از چارچوب های استکبار عملا در اختیار خودش قرار گرفت  و تدثیر چندانی در اجرا شدن خواسته های استکبار نداشت.

وی افزود:در حالی که هدف استکبار نابودی انقلاب اسلامی ایران بود، عملیات های القائده در جاهایی صورت می گرفت که برخلاف نظر استکبار بود. نهایتا القائده از هر جایی که می خواست وارد ایران شود به سرعت دور زده شده و عملیات ها با شکست مواجه می شد.

طالبان بعنوان دومین سازمان تروریستی استکبار علیه انقلاب اسلامی شکل گرفت.

نوعی اقدم ادامه داد: وقتی القائده از نظر استکبار سوخت، شکل گیری سازمان دومی به نام طالبان در دستور کار قرار گرفت.

وی تغییرات اساسی در شکل گیری طلبان را نسبت به القائده خاطر نشان کرد و افزود: در راه اندازی دومین سازمان تروریستی استکبار ، مدارس و حوزه های علمیه اهل سنت مورد توجه جدی قرار گرفت تا با سرمایه گذاری روی این قشر و استفاده از اختلافات شیعه و سنی  استکبار بتواند به اهداف خود برسد.

کارشناس مسائل نظامی، انتخاب مسیر اشتباه را دلیلی اصلی شکست طالبان ارزیابی کرد و گفت: علمای افغانستان با تشکیل گروه های مقاومت و نهایتا سپاه محمد (ص) توانستند شاخ طالبان را در این منطقه بشکنند و نهایتا استخوان شکسته های این گروه تروریستی نیز در کردستان نقش بر زمین شد.

 نوعی اقدم با اشاره به وضعیت کنونی این دو گروه تروریستی ضد اسلامی گفت: اکنون طالبان و القاعده مثل بیماران زیر سرمی هستند که هر از چندگاهی با تکان خوردنشان موجب تزریق منابع مالی استکبار می شوند تا به حیات خفت بار خود ادامه دهند.

وی افزود: با وقوع تمام این اتفاقات به جای اینکه قدرت نفوذ ایران در منطقه تضعیف شود الان شاهد قویتر شدن انقلاب اسلامی در ایران بلکه در سایر نقاط عالم نیز هستیم.

کارشناس مسائل نظامی، افزایش نفوذ ایران در منطقه را که باعث بیداری اسلامی در جهان شد را مهمترین عامل به لرزه در آمدن ستون های قدرت مزدوران استکبار در منطقه خواند و گفت:  استکبار در گام سوم خود سازمان جدید تروریستی اش به نام داعش را با استفاده از تجربیات قبلی و با حمایت عمالش در منطقه ایجاد کرد تا بطور به مقابله با ایران بپردازد.

استکبار، داعش را در دو موقعیت متفاوت و در دو جغرافیای متفاوت پیاده کرد.

کارشناس مسائل نظامی به بررسی تشکیل داعش پرداخت و گفت: استکبار در آموزش نیروهای داعش علاوه بر استفاده از شیوه های قبلی با نفرات از پیش تعیین شده مبادرت به آموزش نیروهایی در داخل مناطق هدف کرد تا در دو جغرافیای متفاوت نیروهایش را آماده عملیات کند.

وی هدف استکبار از این آرایش نظامی را حمله از دو طرف توصیف کرد و گفت: دشمن با در دست داشتن نیرو های زبده در خارج و داخل مناطق هدف در عراق و سوریه و کار عقیدتی و فکری روی مردم آن مناطق به راحتی توانست به اهداف اولیه خود دست پیدا کند.

نوعی اقدم، آسیب پذیری مردم مناطق محروم را خاطر نشان کرد و گفت: آموزش های سلفی – تکفیری با حمایت وهابیون مهمترین عامل  شستشوی مغزی مردمی شد که  ناخواسته ضمینه پیروزی داعش را رقم زدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجهیز رژیم صهیونیستی توسط استکبار گفت: آمریکای جهانخوار با این اقدام خود ضمینه مقابله با اسلام را  در منطقه فراهم کرد.

نوعی اقدم ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز با اقدامی متقابل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با ایجاد حزب الله لبنان، سد محکمی در مقابل نفوذ این رژیم غاصب با همه حمایت های استکبار  در منطقه ایجاد کرد.

 فرمانده دوران دفاع مقدس، مقام معظم رهبری را فرزند خلف امام راحل خواند و گفت: امام خامنه ای نیز همچون امام خمینی با هوش و درایت مثال زدنی اش توانست بحران های کنونی را مدیریت کند.

وی اعتراف دشمن در این زمینه را خاطر نشان کرد و گفت: چند وقت پیش بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا در جلسه ای به اوباما گفته است که بحران های جهانی ایجاد شده توسط اتاق فکر آمریکا براحتی توسط رهبر انقلاب اسلامی ایران مدیریت  و کنترل می شود.

نوعی اقدم ماجرای سوریه را یادآور شد و گفت: در بحبوحه جنگ سوریه، تمام دنیا می خواست و تلاش کرد اسد را از بین بر دارد ولی رهبر انقلاب اسلامی ایران بدون دخالت مستقیم و تنها با ارسال یک پیام که بشار اسد خواهد ماند، باعث شد اسد بماند و این کار عظیم جز با حکومت بر دل ها و مدیریت بحران از راه دور ممکن نیست.

وی فتح خرمشر در زمان جنگ را خاطر نشان کرد و گفت: زمانیکه به امام خمینی(ره) خبر دادند، خرمشهر سقوط کرد، امام با توکل محکم خود گفتند: دشمن جسارت کرده سنگی انداخته به بچه ها بگویید آن سنگ را از زمین بردارند. و این طور هم شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس:  قدرت ایران را نشأت گرفته از اسلام، حاکمیت و ولایت خواند و گفت: این همه عزت و قدرت جز با توکل و ایمان به خدا حاصل نمی شود.

کارشناس مسائل نظامی، داعش را تومور بدخیمی توصیف کرد که استکبار آن را برای مقابله با ایران اسلامی تولید کرده است.

وی همه پارامترهای دشمن را در ایجاد نا امنی در ایران عنوان کرد و گفت: در حالیکه دنیا در تب و تاب آتش استکبار در حال سوختن است، ایران اسلامی همچنان امن ترین کشور جهان است و تیر استکبار این بار نیز به سنگ خورده است.

کارشناس مسائل نظامی، تدبیر مقام معظم رهبری را درگیری با دشمن در غیر از جغرافیای ایران و البته با نیروهای غیر ایرانی توصیف کرد و گفت: این کار مهم  جز با حکومت بر دل ها و توان بالای مدیریت بحران میسر نمی شود.

 نوعی اقدم در پایان به حوادث یمن نیز اشاره کرد و گفت: آل سعود به گفته مقام معظم رهبری، کار رژیم صهیونیست را در غزه تکرار می کند و با عزل 7 مهره اصلی دولتش  علناً فروپاشی از درون را رقم زده است.

انتهای خبر/ج