پربازدیدترین ها

کد خبر: 4873 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶

امام جمعه اردبیل؛

ظاهرا استان اردبیل از نظر خط ریلی به فراموشی مطلق سپرده شده است

امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با اعلان خبر سرمایه گذاری ایتالیا تا سقف 2/1 میلیارد دلار در صنعت ریلی ایران، از بی توجهی دولت به راه آهن اردبیل انتقاد کرد و گفت:ظاهرا استان اردبیل به فراموشی مطلق سپرده شده است.

ظاهرا استان اردبیل از نظر خط ریلی به فراموشی مطلق سپرده شده است

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با اعلان خبر سرمایه گذاری ایتالیا تا سقف 2/1 میلیارد دلار در صنعت ریلی ایران و احداث خط راه آهن سریع السیر بین قم و اراک و بیان اینکه قرارداد قطار سریع السیر بین اصفهان و تهران نیز اخیرا بسته شده، از بی توجهی دولت به راه آهن اردبیل گفت: ظاهرا استان اردبیل از این جهت به فراموشی مطلق سپرده شده است.
حضرت آیت الله عاملی در این خصوص اظهار داشت: در طول سال 1395 تعداد 776214 تردد برای آذری ها از مرز بیله سوار به ثبت رسیده و با احتساب تردد مسافران ایرانی، سالانه بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از این گمرک تردد دارند.
وی افزود: با احتساب نیاز خود اهالی به مسافرت ریلی و همچنین حمل بار حجم استفاده از ریل در استان، سالانه به چندین میلیون می رسد و جای تاسف است که استان با این حجم از این قابلیت ها از حمل و نقل ریلی محروم مانده است.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به شهادت دختر بچه دو ساله آذری توسط ارمنی ها در منطقه فضولی قره باغ، آن را محکوم کرد و از دولت آذربایجان خواست با عدم اعتماد به گروه مینسک، تدبیر عاجلی برای آزادی قره باغ بیاندیشد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به انتقاد مسئول ارشد اجرایی کشور از حجم پرونده های دستگاه قضایی گفت: پرونده قضایی گزارشی از یک عمل مجرمانه یا یک تضییع حق است و دستگاه قضاء هیچ تاثیری در به وجود آمدن آن ندارد بلکه بستر شکل گیری آن به سبک مدیریت قوه مجریه و نوع قوانین قوه مقننه ارتباط دارد.
وی در این خصوص با بیان مثالهای فراوان، موضوع را به تفصیل تبین نمود و در آخر اضافه کرد: اگر کشوری پرونده کمتر در دادگستری دارد این بخاطر کارآمدی نظام قضایی آنها نیست بلکه بخاطر مدیریت بهینه روابط مختلف افراد توسط دولت آنهاست به نحوی که شهروندان برای دست یابی به حقوق خود نیازی به ارتکاب جرم نمی بیند و در یک کلمه تراکم پرونده در دادگستری ها در وهله اول نشان دهنده ناکارآمدی دولت ها در اداره امور کشورهاست.
حضرت آیت الله عاملی در خاتمه افزود: حال اگر با قصور سایر قوا پرونده ها در دستگاه قضاء انباشته شد، دستگاه قضاء نباید برای چنین حالتی بی برنامه باشد بلکه باید با دقت و قاطعیت و سلامت و فوریّت و هیبت و با استفاده از آخرین یافته های قضایی به اصلی ترین عنصر بازدارنده تبدیل شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بحران آب در کشور و شکسته شدن رکورد مصرف برق از اهالی خواست به عنوان وجوبی شرعی در مصرف آب و برق صرفه جوئی نمایند.

انتهای پیام/