کد خبر: 4894 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹

در جلسه ستاد عفاف و حجاب دانشگاه محقق مطرح شد؛

وظیفه اصلی ستاد عفاف و حجاب،نهادینه کردن عفت در جامعه دانشگاهی است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه هر عملی دارای بعد ایمانی و روحانی است،گفت: زمینه و بستر فراهم شدن حجاب در جامعه، حل مشکل عفت است.

وظیفه اصلی ستاد عفاف و حجاب،نهادینه کردن عفت در جامعه دانشگاهی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، در آستانه فرارسیدن سالروز عفاف و حجاب جلسه ای به همین مناسبت توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه محقق اردبیلی در این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در این جلسه با بیان اینکه هر عملی دارای بعد ایمانی و روحانی است،گفت زمینه و بستر فراهم شدن حجاب در جامعه حل مشکل عفت است و عفیف بودن مقدم بر مرحله حجاب است.

وی به مهمترین وظیفه ی اصلی ستاد عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت:این ستاد باید منافذ را در جهت معرفت افزایی دانشجویان و دانشگاهیان پوشش دهد و عفت را در جامعه دانشگاهی نهادینه کند.

 مدبر در ادامه سخنان خود به فعالیت های مرکز علم و دین در خصوص عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در خصوص حل مشکل حجاب و عفاف در سطح جامعه نیز به کمک اساتید و نخبگان فرهنگی دانشگاه نیر برنامه های در مرکز علم و دین دانشگاه در حال انجام است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق  با اشاره به اینکه باید دانشگاه مبدا همه ی تحولات جامعه باشد،گفت: تمام بیماری های جامعه و روش بهبود آن، باید از دانشگاه ها حاصل شود.

وی افزود: از اساتید و نخبگان دانشگاهی نیز انتظار می رود تا در جهت حل این مشکل بیشتر تلاش کنند.

 

بهترین شیوه برخورد با مسئله بدحجابی در دانشگاه ،استفاده از شیوه ایجابی است

حجت الاسلام  تجلایی معاون نهاد رهبری دانشگاه محقق به ارائه دیدگاه و راهکارهای حل مشکل بدحجابی در دانشگاه پرداخت و گفت:بهترین روش برخورد با مشکل بدحجابی در سطح دانشگاه استفاده از روش ایجابی به جای روش سلبی است.

وی افزود: نصب جملات قصار و کوتاه در اقصا نقاط دانشگاه یکی از روش های برخورد با مسئله بدحجابی در محیط دانشگاهی است.

تجلایی در پایان سخنان خود به اقدامات ستاد امر به معروف دانشگاه اشاره کرد و گفت: این ستاد باید به همراه ستاد عفاف و حجاب،فعالیت های جدی و مثمر ثمرتری در جهت حل مشکلات موجود در دانشگاه انجام دهد.

عباس فنی اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق به بیان فعالیت های فرهنگی دانشگاه در زمینه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: راه اندازی سایت "پاسخ به شبهات" و "سایت دفاع مقدس" از جمله اقدامات فرهنگی دانشگاه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: برخورد مقطعی در جلوگیری از رواج بدحجابی بازخورد منفی دارد و برای حل این مشکل باید ریشه ای کار کرد.

انتهای پیام/