کد خبر: 4910 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان:

71 اختراع به مرحله پایانی جشنواره رویش راه یافتند

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان با بیان اینکه جشنواره رویش با هدف شناسایی و توانمند سازی مخترعان و نوآوران کشور برگزار می شود،گفت: 71 اختراع توانستند جواز حضور در مرحله پایانی این جشنواره را کسب کنند.

71 اختراع به مرحله پایانی جشنواره رویش راه یافتند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حسین شایقی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان و دبیر دومین جشنواره منطقه ای رویش به تشریح برنامه های جشنواره منطقه ای رویش در اردبیل پرداخت و گفت: در دومین جشنواره منطقه ای رویش  71 اختراع از استان های اذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،اردبیل، قزوین،گیلان و زنجان توانستند به مرحله پایانی راه پیدا کنند.

وی با بیان اینکه، اقتدار،عزت و امنیت هر جامعه ای در گرو پیشرفت علم و فناوری است،گفت:در این بین نیروی انسانی توانمند و نوآور موتور محرکه توسعه پایدار محسوب می شود.

شایقی در ادامه سخنان خود به ضرورت توامندسازی استعدادهای برتر پرداخت و گفت:در گذر تاریخی تغییر از سرمایه های فیزکی به انسانی نیازمند توجه به نقش نوآوران و مبتکران هستیم.

دبیر دومین جشنواره منطقه ای رویش با بیان اینکه  امسال 6 جشنواره با هدف رونق بخشیدن به امر پژوهش، شناسایی نوآوران و توانمندسازی انها در حال انجام است،گفت:این جشنواره  با هدف تقویت روحیه خودباوری و پرورش نیروی انسانی کارامد در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه انجام می شود.

شایقی در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات جشنواره رویش در اردبیل پرداخت و گفت:از 120 اختراع ثبت شده در سامانه جشنواره 71 اختراع توانستند در مرحله پایانی حضور پیدا کنند.

وی به دسته بندی سطح علمی مخترعین این دوره از جشنواره پرداخت و گفت27درصد مخترعین دارای مدرک دکتری، 25درصد در مقطع ارشد،38درصد در مقطع کارشناسی و 1درصد نیز از جامعه دانش اموزی در این جشنواره حضور دارند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان در پایان سخنان خودبرگزاری کارگاه های تخصصی، دعوت از کارگزاران و فراهم کردن محیط  سازنده برای مخترعین جهت تعامل و بازاریابی را از جمله اهداف جشنواره منطقه ای رویش عنوان کرد.

انتهای پیام/