کد خبر: 4929 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴

با حضور 150 دانشجو از سراسر استان؛

دوره آموزشی طرح ولایت دانشجویی در اردبیل آغاز شد

دهمین دوره آموزشی طرح ولایت دانشجویی استان اردبیل با حضور 150نفر از دانش پژوهان دانشگاه های استان با سخنرانی فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در اردبیل شروع شد.

دوره آموزشی طرح ولایت دانشجویی در  اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مراسم افتتاحیه دهمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان با حضور خانواده شهید مدافع حرم علی سیفی، روسای دانشگاه های اردبیل و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در مرکز آموزشی شهید پیرزاده اردبیل برگزار شد.

معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی بخصوص شهدای دانشجو و مدافعان حرم را گرامی داشت و گفت: دهمین دوره طرح ولایت دانشجویی استان با هدف آشنایی دانشجویان با مبانی اندیشه های اسلامی و افکار امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب به مدت 8 روز در اردبیل برگزار می شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان در ادامه سخنان خود به نوشته های به یادگار مانده از شهید مدافع حرم علی سیفی اشاره کرد و گفت: عشق به امام، ولایتمداری و حضرت زینب(س) در سیره عملی و رفتای شهدا مثال زدنی است و شایسته است که دانشجویان با الگو قراردادن شهدا در مسیر تعالی و کمال گام بردارند.

اسدی در ادامه سخنان خود به نحوه اجرای طرح ولایت که آمیزه‌ای از علم، ایمان، تدبر، تفکر و عاطفه است، اشاره کرد و گفت: اصالت دانشجوی در تراز انقلاب و ممتاز، تحقق اهداف نظام اسلامی است که دانشجوی بسیجی به عنوان پیش‌‌آهنگ این حرکت باید رسالت واقعی خود را به سرانجام مقصود برساند.

وی با بیان اینکه امروزه دشمنان دین و قرآن با استقرار  ارزش های اسلامی در جهان حیات خود را در معرض نابودی می بینند، خاطر نشان کرد: آنان با طراحی برنامه هایی چون ناکارآمد جلوه دادن دین، تهاجم فرهنگی و شبیه خون  فرهنگی در صدد هستند فکر و اندیشه جوانان این مرز و بوم را به تسخیر خود در بیاورند.

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود به تبیین راهکارهای مقابله با طراحی های دشمنان پرداخت و گفت: توسعه و گسترش معرفت و بصیرت دینی بر پایه آموزه های اسلام، تقویت قدرت تحلیل مسائل در بین دانشجویان از جمله راهکارهای نیروهای انقلابی برای مقابله با دشمنان اسلام و ایران است.

اسدی در ادامه سخنان خود 9 توصیه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان را یادآور شد و گفت: آرمان‌گرایی، واقع‌بینی، داشتن نقش فعّال در رویدادها، تلاش جدّی و همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه، فراموش نکردن و تبیین درست کلیدواژه‌ هایی چون «نقش مردم در حکومت»، «استقلال»،«نفی نظام سلطه»، «آزادی»، «عدالت»، تدیّن و تعبّد در عمل و گفتار، شجاعت در اقدام، دنبال کردن مسئله زن در غرب توسط دانشجویان خواهر، تزریق امید در دانشگاه‌ ها 9 توصیه رهبر انقلاب به تشکل های دانشجویی است که شایسته است بسیج دانشجویی بعنوان تشکلی عظیم، پویا و نظم یافته جهت تحقق اوامر رهبر انقلاب پیشگام باشد.    

وی به تبیین اهداف طرح ولایت پرداخت و گفت: آشنایی با مبانی اندیشه اسلامی و آشنایی با سیره نظری و عملی ائمه اطهار(ع)، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از جمله رسالت ها، اهداف و مأموریت های بسیج دانشجویی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه سخنان خود به ارائه گزارش نحوه برگزاری دوره آموزشی طرح ولایت دانشجویی پرداخت و گفت: پس از فراخوان ثبت نام، 750 نفر از دانشجویان از سراسر استان داوطلب شرکت در این دوره آموزشی شدند که پس از گذراندن مراحل آزمون و مصاحبه نهایتا 150 نفر از داوطلبین جهت معرفت افزایی در این دوره آموزشی پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه 20 نفر از برگزیدگان ممتاز این آزمون به طرح ولایت کشوری و 15 نفر نیز به دوره آموزشی شهید چمران اعزام می شوند خاطرنشان کرد: دهمین دوره آموزشی طرح ولایت بسیج دانشجویی به مدت 8 روز و طی 70 ساعت آموزشی در  4 محور معرفتی ، بصیرتی ،تربیتی اخلاقی ،مهارتی تشکیلاتی برگزار می شود.

اسدی در پایان سخنان خود به فوق برنامه های طرح ولایت دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری حلقه های صالحین، دیدار از خانواده های معظم شهدای دانشجو و مدافعان حرم، شبی با شهدا، کرسی های آزاد اندیشی، تریبون آزاد و برنامه های ورزشی نیز طی این مدت پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه ایثار و شهادت در بین دانشجویان بسیجی از جمله برنامه های بسیج دانشجویی است،گفت: در راستای تداوم ارتباط با دانش پژوهان طرح ولایت، این دانشجویان به همراه مسئولین و جمعی از شورای مرکزی و دانشجویان بسیجی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در شمالغرب کشور اعزام خواهند شد تا از نزدیک با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده و بتوانند سفیران مبانی اندیشه های اسلامی در دانشگاه های خود شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان در پایان سخنان خود از حمایت های معنوی سردار بابازاده ، روسای دانشگاه های استان و مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان جهت پیشبرد اهداف بسیج دانشجویی در جامعه هدف تشکر و قدردانی کرد.

پخش نماهنگ ادوار طرح ولایت بسیج دانشجویی، سخنرانی سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع)، تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم علی سیفی و مداحی اباسلط ابراهیمی از جمله برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/