کد خبر: 4972 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳

در نشست مشترک دبیران مناطق 10 گانه حراست وزارت علوم مطرح شد؛

IT سرتیتر فعالیت های مرکز حراست وزارت علوم است

رئیس مرکز حراست وزارت علوم در نشست مشترک دبیران مناطق 10 گانه حراست در دانشگاه محقق با بیان اینکه امسال به نام «حاکمیت داده» نامگذاری شده است،گفت: سامانه های مختلفی در مجموعه فناوری وزارت علوم در حال راه اندازی هستند.

 IT سرتیتر فعالیت های مرکز حراست وزارت علوم است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، داریوش سلیمی در اولین نشست مشترک دبیران مناطق 10 گانه حراست و شورای انفورماتیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه امسال در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال «حاکمیت داده» نامگذاری شده است، افزود: سامانه های مختلفی در مجموعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال راه اندازی هستند تا به یک جریان تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه سامانه های مختلف طراحی شده به یک بستر برای تبادل اطلاعات و دسترسی آسان تر به اطلاعات تبدیل می شود، گفت: برای یک برنامه ریزی دقیق شرط اول داشتن اطلاعات دقیق و درست است.
سلیمی تاکید کرد: یکی از مراکزی که به اطلاعات آنلاین و لحظه ای نیاز دارد و باید به آن دسترسی داشته باشد، مراکز حراست هستند.
رئیس مرکز حراست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه IT به عنوان سرتیتر فعالیت های مرکز حراست قرار گرفته است، تصریح کرد: ظرف سه سال گذشته بستری برای بحث IT ایجاد شده است که از لحاظ امنیت و قابلیت ها بسیار مطلوب است.
پروفسور محمد نریمانی قائم مقام رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه اهمیت فناوری اطلاعات و گسترش آن در زندگی مشهود است، گفت: در حال حاضر جایگاه حراست IT نسبت به حراست پرسنلی و اسناد پیشرو است.
وی با بیان اینکه حراست IT در سال 1391 در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شد، افزود: این واحد به صورت مستقیم و غیرمستقیم با واحدهای مختلف دانشگاه ارتباط تنگاتنگ دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه مرکز آپای این دانشگاه سال گذشته راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این مرکز به دستگاه های اجرایی در بحث امنیت سایبری خدمات ارائه می کند.
وی تعامل بخش IT حراست را با مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه بسیار عالی دانست و افزود: به کمک حراست فضای امنی در محیط فناوری دانشگاه ایجاد شده است.

انتهای خبر/