کد خبر: 4977 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴

همزمان با روز اردبیل برگزار شد؛

آیین نکوداشت مفاخر علمی اردبیل در دانشگاه محقق

آیین تکریم و نکوداشت محمد زاهدی اصل اولین استاد رشته مدد کاری اجتماعی کشور و داور شیخاوندی جامعه شناس برجسته ایران همزمان با روز اردبیل و با حضور جمعی از فرهیختگان استان در دانشگاه محقق برگزار شد.

آیین نکوداشت مفاخر علمی اردبیل در دانشگاه محقق

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، آیین تکریم و نکوداشت محمد زاهدی اصل اولین استاد رشته مددکاری اجتماعی کشور و داور شیخاوندی جامعه شناس برجسته ایرانی و از مفاخر علمی اردبیل توسط بنیاد نخبگان استان و با همکاری دبیرخانه روز اردبیل با حضور جمعی از فرهیختگان استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان در ابتدای این مراسم الگوسازی برای نسل جوان را از اهداف سند راهبردی کشور در امر نخبگان عنوان کرد و گفت: نخبه شناسی و نخبه پروری از اهداف اصلی بنیاد نخبگان است.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان با همکاری دبیرخانه روز استان، دانشگاه محقق اردبیلی و انجمن مددکاری اقدام به برگزاری مراسم نکوداشت 2 نفر از مفاخر ملی در حوزه علوم اجتماعی و جامعه شناسی کرده است،گفت: دانشمندان بزرگترین سرمایه های ما هستند.

شایقی با بیان اینکه تاثیر چنین برنامه هایی در نسل های آینده مشخص می شود، گفت: یکی از رسالت های بنیاد ملی نخبگان تکریم بزرگان و مفاخر ملی کشور است.

وی فراهم کردن زمینه های آشنایی نسل آتی(افرادی که پتانسیل برتر شدن را دارند) با سرمایه های ملی را یکی از رسالت های بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد و گفت: تکریم انسان های زحمت کشی که بی تردید نیز پیشرفت هر کشوری مدیون مشاهیرش است، از دیگر اهداف بنیاد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه حاصل دانایی توانایی است خاطرنشان کرد: اسطوره ها در واقع همان کسانی هستند کهفکر و عملشان میزان راستی درستی و رستگاری آینده را رقم می زند.

نصیری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اردبیلتکریم دانشمندان و مفاخر استان را عاملی برای ایجاد انگبزه برای نسل جوان  و آینده ساز کشور عنوان کرد و گفت: توسعه وقتی اتفاق می افتد که پیشرفت ها متوازن باشد.

وی در ادامه سخنان خود به تأثیر علوم انسانی در سایر علوم پرداخت و گفت:اگر علوم فنی و مهندسی چون فبزیک و شیمی همگام با علوم انسانی رشد و پیرفت نکند آثار زیانباری برجای خواهند گذاشت،گفت:اگر این علوم در جهت خدمت به انسانیت به کار گرفته شوند،باعث منشأ خیر همچون رونق اقتصادی نیز خواهند شد.

وی در پایان سخنان خود به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت:دولت موظف است برای حل این مشکلات با بها دادن به علم و پژوهش در این مسیر حرکت کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار اردبیل تکریم علما و دانشمندان را از جمله ضروری ترین کارهای یک جامعه عنوان کرد و گفت:اگر به علوم انسانی کم توجهی شود ما دچار مرگ تدریجی خواهیم شد.

در ادامه این مراسم شاگردان زاهدی و شیخاندی به معرفی این دانشمندان برجسته کشور پرداختند.

ادای احترام سیفی نماینده دانشگاه علامه طباطبایی به مقام علمی زاهدی اصل بعنوان تنها استاد رشته مددکاری اجتماعی در کشور، سخنرانی قلیزاده دانش آموخته جامعه شناسی و مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل،قرائت بیانیه های متعدد توسط نمایندگان انجمن ها و نهاد های مختلف کشوری از جمله اهالی روستای نیاز زادگاه زاهدی اصل، انجمن مددکاری اجتماعی ایران، انجمن مددکاری اجتماعی استان، مدیریت دولتی ایرن، انجمن جامعه شناسی ایران از جمله برنامه های آیین تکریم اساتید برجسته کشور در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

انتهای پیام/