کد خبر: 5062 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶

دبیر جشنواره فعالیت های برتر علمی بسیج دانشجویی استان

دانشجویان فعال بسیجی در زمینه علمی تجلیل می شوند

مسئول علمی بسیج دانشجویی استان گفت: جشنواره فعالیت های برتر علمی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان به منظورتجلیل از دانشجویان فعال علمی و پژوهشگران، مخترعان و ممتازین تحصیلی درآذرماه سالجاری تجلیل می شوند..

دانشجویان فعال بسیجی در زمینه علمی تجلیل می شوند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، رضا ندایی مسئول علمی بسیج دانشجویی استان گفت: جشنواره فعالیت های برترعلمی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل به منظور تجلیل و قدردانی از دانشجویان فعال علمی، پژوهشگران، محققین، مخترعین، نخبگان، ممتازین تحصیلی در یکی از دانشگاه های مادر اردبیل درآذرماه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری با محوریت اقتصاد مقاومتی و مطالبه گری طرح ریزی شده است به تبیین اهداف جشنواره پرداخت و گفت: ایجاد انگیزه و تشویق فعالین علمی وحمایت از پژوهشگران نمونه درجهت توسعه و تعمیق بیان علمی دانشجویان وگفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی درجامعه و درسطح دانشگاه ها از اهداف این جشنواره است.
ندایی گفت:جشنواره  فعالیت های برتر علمی بیشتر به مسائل علمی و اقتصادی درقالب تشکیل هسته های مطالبه گری تخصصی و پیگیری مشکلات و بررسی و احصاء نیازسنجی استانی از مسئولین شهرستانی و استانی می پردازد
وی با بیان اینکه گسترش و تعمیق و توسعه علوم انسانی با رویکرد اسلامی با تکیه برتوانمندی داخلی درتولید علم و دانش دردانشگاه ها وحتی درجامعه ازجمله اهداف جشنواره است، گفت: ایجاد بسترمناسب و زمینه سازی مطالبه گری وهدایت و سوق دادن قشرجوان دانشجو به سمت و سوی پیگیری علمی از مسئولین جامعه با موضوع اقتصاد مقاومتی مد نظر است.
مسئول علمی بسیج دانشجویی استان رشد و بالندگی علمی برای آینده سازان کشور یعنی قشرجوان دانشجویی  را یکی از مهمترین عوامل پیشرفت جوامع در بعد پژوهش و دانش عنوان کرد و گفت: دانشجویان همواره یکی از عوامل پیشرفت های علمی کشور بوده اند.
وی افزود:سرمایه گذاری بر روی استعدادهای بالقوه و تبدیل آن به بالفعل و برنامه ریزی دراین زمینه  متاثر از جنبش دانشجویی است و علاقه مندی، دغدغه مندی و پرورش حس خلاقیت و تلاش درجهت بدست آوردن فناوری جدید علمی و تحقق اهداف اقتصادی و ایجاد فضای رقابتی در بین دانشجویان از برنامه های علمی بسیج دانشجویی درجشنواره است.
وی ارتقای علمی کشور دراین برهه از زمان را برای جمهوری اسلامی ایران، لازم و ضروری دانست و گفت: دشمنان و معاندان اسلامی همواره درصدد ضربه زدن به اسلام بویژه به ایران از راه های مختلف هستند و پیشرفت علمی ایران می تواند علاوه خنثی کردن توطئه های دشمنان ، آنان را مایوس و نا امید می سازد.
ندایی در پایان سخنان خود با بیان اینکه درهرزمینه ای که دشمن بر ما ضربه بزند توانمندی ما نیز افزایش می یابد،تصریح کرد: این کار دشمنان در واقع ما را بیدار می کند تا نسبت به زمان گذشته آگاه ترشده و پیشرفت هایی داشته باشیم بطوریکه  با ترور دانشمندانی همچون احمدی روشن ، دانشجویان به فناوری علمی بیشتری روی آورده و مشتاقانه راه شهداء علمی را پیمودند وادامه خواهند داد.
انتهای پیام/