کد خبر: 5127 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰

طی آیین تودیع و معارفه؛

حجت الاسلام مدبر، سرپرست جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل شد

حجت الاسلام سیف اله مدبر رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی بعنوان سرپرست جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل معرفی شد.

حجت الاسلام مدبر، سرپرست جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز طی مراسم تودیع و معارفه که با حضور حجت الاسلام تقوی مدیر دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و روسای دانشگاه های اردبیل، مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه در سالن اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام واحدیزاده مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، حجت الاسلام سیف اله مدبر بعنوان سپرست جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در  این دانشگاه معرفی شد.

علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های حجت الاسلام واحدیزاده جهت پیشبرد برنامه های فرهنگی در دانشگاه  برای حجت الاسلام سیف اله مدبر در سمت جدیدشان آرزوی موفقیت کرد.

وی دغدغه های علی اکبر ولایتی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و گفت:حل مسائل و مشکلات فرهنگی در کنار پیرفت های روز افزون علمی یکی از مهمترین دغدغه های هیئت امنای دانشگاه و بخصوص رئیس دانشگاه  و معاون فرهنگی وی است.

رییس دانشگاه آزاد اردبیل در ادامه سخنان خود بیانات رهبر انقلاب در خصوص فرهنگ را یاداور شد و گفت: دانشگاه ازاد اسلامی درصدد رفع دغدغه های رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ و در محیط دانشگاه هی است  و در این زمینه اماده فراهم کردن بستر های لازم و امکانات مورد نیاز است.

شامل در ادامه سخنان خود به توانمندی های حجت الاسلام مدبر سرپرست جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اشاره کرد و گفت: سبقه فعالیت های فرهنگی و مذهبی وی نوید از تحولات جدید فرهنگی در دانشگاه می دهد و ایشان می توانند ضمن پر کردن جای حجت الاسلام واحدیزاده تفمرات نو و جدیدی را به دانشگاه تزریق کنند.

وی اظهار امیدواری کرد دانشگاه ازاد اردبیل در پاینده ای نزدیک در زمینه مسایل فرهنگی زبانزد خاص و عام در منطقه و کشور شود.

حجت الاسلام حسنی سرپرست دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در این مراسم تحولات اخیر در حوزه دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را نوید تحولات مثبت در دانشگاه ها عنوان کرد  و گفت:اگر همه کارهای ما برای کسب رضای خدا و خالص باشد قطعا موفقیت نیز شامل حال ما خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر خلوص نیت نداشته باشیم کارهای ما نیز بیهوده و باطل خواهد شد،گفت: همه اعمال و رفتار های ما در پیشگاه حضرت بقیه بقیه الله حاضر است . ایشان ناظر بر اعمال ما هستند.

حسنی در ادامه سخنان خود به احادیثی از امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت:هرکاری انجام بدهیم امام زمان(عج) از ان باخبر هستند، بطوریکه  کینه ها و حسادت های ما موجب ناراحتی امام زمان (ع) از ما می شود.

سرپرست دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامیداشت و گفت: با باید با خلوص نیت کار کنیم تا رضایت خداوند متعال را با خود همراه داشته باشیم.

تغییرات جدید در دانشگاه آزاد منجر به رفع محدودیت ها قبلی شده است

حجت الاسلام واحدیزاده مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاداسلامی اردبیل در این مراسم ضمن قدردانی از مسئولان دانشگاه در انجام برنامه های دفتر نهادفگفت: انقلاب اسلامی در ایران زمینه ای را فراهم کرد که بعد از 1400 سال آموزه های اسلام  در ایران احیاء شده و در حال محقق شدن است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مسیر انسان را مشخص کرده است گفت: در عصر حاضر وظیفه ما راهگشایی برای امت است.

واحدیزاده زمان ورود خود به دانشگاه را یادآور شد و گفت: با تصورات خاص  و ایجاد تحولات عمیق به دانشگاه وارد شدم ولی در ادامه فعالیت ها با محدویت مواجه شدم که امید می رود با اتخاذ تصمیمات علی اکبر ولایتی رئیس جدید دانشگاه و تحولات صورت گرفته در ساختار مدیریتی این دانشگاه، محدودیت ها برطرف شده و راه برای فعالیت های  فرهنگی و مذهبی حجت الاسلام مدبر مسئول جدید دفتر نهاد در دانشگاه هموارتر شود.

وی در پایان سخنان خود از همه مسئولان دانشگاه از معاونین پژوهشی، مدیران فرهنگی و مجموعه حراست خواست تا با ملاک قراردادن کسب رضایت خداوند متعال در انجام امور ات محوله خود تلاش و کوشش کنند.

مسئول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اردبیل ایجاد تعهد در کنار تعلیم تخصص را سنگین ترین رسالت دانشگاه توصیف کرد و گفت همه باید تلاش کنیم تا با فراهم کردن استقلال فکری و فرهنگی در دانشجویان افکار ماندگاری در جامعه ایجاد کنیم.

نجات کشور از تحقیر علمی مهمترین دغدغه من است

حجت الاسلام سیف اله مدبر مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ازاد اردبیل  به بیان عوامل رشد جامعه پرداخت و گفت:اختلافات فکری از جمله عواملی است که باعث رشد جامعه می شود.

وی به آیاتی از سوره یوسف اشاره کرد و گفت: اگر یکسان بودن و تفکر یکسان داشتن خوب و مطلوب بود، همه یکسان آفریده می شدند.

مسئول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ازاد اردبیل تفاوت های فکری و اختلاف سلیقه را از جمله عوامل رشد و بالندگی جامعه دانست و گفت: اختلافات فکری مثبت  است که جامعه ساخته و به سمت تعالی می برد.

وی خود را محصور زمان و مکان نداست و گفت: ما باید همواره خودمان را در اختیار اساتید و دانشحویان دغدغه مند قراردهیم تا بتوانیم مشکلات را از سر را ه پیشرفت برداریم.

مدبر با بیان اینکه  شاه اسماعیل در 14 سالگی ایران را ایران کرد و برای اینکار  اتفاقا از اردبیل هم شروع کرد و حتی سکه یه نام ایران زد، گفت: من واقع گرا هستم  و سعی می کنمم به مشکلات و مسائل پیرامون بصورت واقعی نگاه کنم، چونکه وعده و وعید دادن مشکلی را حل نمی کند.

وی در پایان سخنان خود سوابق فعالیت خود در دانشگاه محقق را یاداور شد و گفت: تصور اینکه من محصور در فعالیت های فرهنگی و مذهبی هستم فکر اشتباهی است، بلکه من به شدت علاقمند کارهای علمی هستم و در اینخصوص مرکز علم و دین در دانشگاه محقق اردبیلی را به کمک مسئولین دانشگاه راه اندازی کردم و در آن مرکز نیز کارها و پژوهش های مختلف علمی منجمله ریاضیات و شناسایی فعالیت های خارق العاده دانشمندان ایرانی و اسلامی در طول تاریخ جزو مباحث علمی اساتید و پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی است تا با ارائه الگوهای عملی کشور را از تحقیر علمی نجات دهیم.

مدبر ارجاع رفرنس مقالات علمی پژوهشگران به منابع غربی را نوعی تحقیر علمی عنوان کرد و گفت: چرا کشوری که از لحاظ علمی غنی است از مقالات غربی بعنوان رفرنس استفاده کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نجات کشور از تحقیر علمی را از مهمترین اهداف مرکز علم و دین در دانشگاه محقق برشمرد و گفت: در تمامی دانشگاه ها باید چنین مراکزی راه اندازی شود تا با استخراج منابع عظیم عملی ایران زمین در طول تاریخ  و اثبات آن به جامعه علمی جهان، مردم کشورمان از لحاظ علمی نیز به خود ببالند و اسیر تحقیرات علمی غرب نباشند.

حجت الاسلام سیف اله مدبر پیش از این مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی را بر عهده داشت و سابقه کارهای تبلیغی در کشور های اروپایی چون گرجستان و ارمنستان را نیز در پرونده کاری خود دارد.

انتهای پیام/