کد خبر: 5143 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱

نامه مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان خطاب به مسئول جدید نهاد رهبری

«تقویت روحیه‌ی انقلابی و جهادی مهم‌ترین وظیفه‌ی مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی است و باید همه‌ی تلاش خود را مصروف تربیت دینی و انقلابی جوانان کنند و بدانند اخلاق نیز همراه با تقویت روحیه‌ی انقلابی و حرکت جهادی ماندگار می شود.

نامه مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان خطاب به مسئول جدید نهاد رهبری

به گزارش خبرنامه ابصارخبر، دبیر مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان خطاب به مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نامه سرگشاده ارسال کرد.

در این نامه ضمن تبریک به حجت الاسلام حسنی بعنوان مسئول جدید دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آمده است:«تقویت روحیه‌ی انقلابی و جهادی مهم‌ترین وظیفه‌ی مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی است و باید همه‌ی تلاش خود را مصروف تربیت دینی و انقلابی جوانان کنید و بدانید اخلاق نیز همراه با تقویت روحیه‌ی انقلابی و دینی و حرکت جهادی و میل به جهاد در راه خدا، ایجاد و ماندگار می شود.

مسئولان باید جریان عظیم نیروی انقلاب را که خوشبختانه در بین جوانان جریان دارد، تقویت کنند و به‌گونه‌ای عمل نکنند که جریان انقلابی، تضعیف و جریانِ مقابل آن در محیط‌های فرهنگی، دانشگاهی و تبلیغات دینی تقویت شود.» امام خامنه ای (مد ظله العالی)
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر عبدالله حسنی، انتخاب بجا و شایسته ی حضرتعالی را به عنوان مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ی استان اردبیل تبریک عرض می نماییم و ان شاالله در این سمت با مدیریت انقلابی و جهادی در جهت آرمان های انقلاب اسلامی همت مضاعف بگمارید.
از این فرصت استفاده می کنیم تا به نمایندگی تشکل های دانشجویی استان اردبیل مطالبی را پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری با مسئولان و فعالان فرهنگی در سه قسمت به سمع و نظر حضرتعالی برسانیم:


1-امروز بخش عمده ای از  خط آتش جبهه ی فرهنگی دانشگاههای کشور  برعهده ی تشکل های دانشجویی است. از باید های حال حاضر جامعه انقلابی دانشگاهای کشور لزوم همبستگی و هماهنگی بین تشکل های دانشجویی در مسیر رسیدن به جامعه ای آرمانی، ایجاد و ماندگاری روحیه ی انقلابی و دینی و حرکت جهادی و میل به جهاد در راه خداست، که این جبهه در استان اردبیل با نام مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی با اهداف مذکور به فعالیت می پردازد.


2- از مهم ترین وظایفی که نهاد مقام معظم رهبری بر پایه ی آنها در دانشگاه ها شکل گرفته است ، حفظ و صیانت از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی است.

این مهم تحقق پیدا نمی کند، مگر اینکه نهادها ، مجموعه ها و تشکل های دانشجویی دست در دست هم دهند تا با هم افزایی و همبستگی،تقویت و پرورش روحیه ی انقلابی و جهادی و ایمان از روی آگاهی منجر به پرورش  اسوه هایی چون شهید ابراهیم هادی ها و حججی ها شوند که در دنیا حماسه آفرین شده و افتخار یک ملت می شوند. «نسل قبل از جوان اجتماع ما، آنهایی که به چیزهایی به صورت یک ایمان های کور عقیده دارند، البته که به مجلس روضه خوانی می روند، البته که به نماز جماعت اگر پا بدهد می روند، اما چون [ایمانشان] از روی منطق نیست، چون از روی آگاهی و شعور و درک نیست خیلی آسان حاضرند مسجد را هم به آتش بکشند، امام حسین را هم پا مال کنند و برای آن چیزی که برایشان ارزش واقعی دارد همه ی اینها را فدا کنند، کما اینکه می کنند، کما اینکه می بینیم می کنند.» (برگرفته از سخنان امام خامنه ای رمضان 1353)

لذا از نهاد رهبری استان اردبیل تقاضا داریم تا نهایت همکاری و پشتیبانی معنوی را با تشکل های اسلامی استان داشته باشند تا تشکل های دانشجویی بتوانند تمام توان و همت خود را برای غلبه دادن گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه ها  و تقویت روحیه ی جهادی و ایمان از روی آگاهی و منطق بگمارند تا مشکلاتی که از روی ایمان کورکورانه و بی منطق حاصل می شود، رخ ندهد.


3-مساله ی دیگر این است که عده ای از مسئولین در فضای دانشگاهی عرصه را بر تشکل های انقلابی و ارزشی تنگ می کنند و آنان را در انجام تکالیف و وظایف خود که پیاده کردن اسلام و تقویت روحیه ی انقلابی بین جوانان است، یاری نکرده و فضا را برای جریان مقابل انقلاب و ارزش های دینی باز و از آنان حمایت می کنند. جریانی که تشکل های دانشجویی را به عنوان پیاده نظام احزاب خود در دانشگاه می دانند، همواره در فضای دانشگاهی و علمی درصدد سیاسی کاری هستند و از فتنه 88 و فتنه گرانی حمایت می کنند که نظام را تا مرز سرنگونی بردند و علنا، با وقاحت تمام درخواست رفع حصر، آشتی ملی و تقاضای بازگشت فتنه گران به فضای سیاسی کشور را دارند، مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان اردبیل با انزجار تمام از فتنه گران از حضرتعالی تقاضا دارد تا در این سمت به مساله مذکور در فضای دانشگاهی استان عنایت ویژه داشته و در دفاع از نظام اسلامی صریح باشید که راز ماندگاری انقلاب در صراحت است .
مسئول محترم نهاد رهبری دانشگاه های استان اردبیل جناب آقای دکتر حسنی، مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی استان با تمام توان شما را در این امر مهم و خطیر و پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب یاری نموده و برای شما از خداوند متعال آرزوی توفیق و سربلندی را خواستار است.
 

انتهای پیام/