کد خبر: 5156 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳

امام جمعه اردبیل:

مشکل اصلی منطقه تروریسم دولتی است

امام جمعه اردبیل گفت: مشکل اصلی در منطقه در وهله اول تروریسم دولتی است که در راس آن آمریکا ، اسرائیل و عربستان قرار گرفته اند و پایبند به هیچ قانون و میثاق بین المللی و انسانی نیستند و به راحتی نهادهای بین المللی را دور می زنند.

مشکل اصلی منطقه تروریسم دولتی است

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با استناد به فرمایش حضرت رسول اکرم(ص)، ایام دهه اول ذی الحجه را دارای شرافت ذاتی و قابلیت ویژه برای عبادت و دعا و استجابت دعا دانست و از اهالی مکرم استان خواست از روزه روز هشتم و نهم و از دعای روز عرفه و از احیاء شب عرفه و عید غفلت نکنند.
 وی اضافه کرد طبق روایات، فلسفه قربانی اطعام مساکین و برخورداری آنها از گوشت قربانی و لحاظ حال فقراء و مستمندان است همچنین قربانی بدل از عزیزترین دارایی انسان یعنی فرزند دلبند است و در ذبح شایسته است این بدلیّت لحاظ شود تا انسان به مقام قطع تمام علایق برسد و لذا خداوند فرمود گوشت قربانی به خداوند نمی رسد بلکه تقوای حاصل از این عمل مد نظر خداوند است تقوا مجوز عبور از آتش جهنم است به همین جهت آمده است که قربانی، چاق و با نشاط باشد چون مرکب شما بر روی پل صراط است و همچنین روایت شده که هیچ وقت در قربانی مماکسه نکنید.
خطیب جمعه اردبیل اعلام کردند هفته آینده بخاطر تقارن عید جمعه با عید قربان نماز جمعه برگزار نخواهد شد و به نماز عید قربان اکتفاء خواهد شد.
 وی افزود عید فطر مقدمه عید اضحی و لقاءالله است و لذا اهتمام ویژه برای نماز عید اضحی بسیار شایسته است.
ایشان در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشتند روز شهادت شهید باهنر و رجایی  روز مبارزه با تروریسم نامیده شده است در این خصوص باید توجه شود که مشکل اصلی در منطقه در وهله اول تروریسم دولتی است که در راس آن آمریکا ، اسرائیل و عربستان قرار گرفته اند و پایبند به هیچ قانون و میثاق بین المللی و انسانی نیستند و به راحتی نهادهای بین المللی را دور می زنند وی ادامه داد  فاجعه یمن و غزه دو نمونه از محصول و جنایات تروریسم دولتی است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان ادامه داد طبق گزارش سازمان ملل در طول 10 سال محاصره غزه تا حال 2600 طفل معصوم شهید شده در سوریه تاحال بیش از 400 هزار نفر جان خود را از دست داده اند و در عراق حساب از دست رفته است. یمن به بزرگترین فاجعه قرن تبدیل شده و تاحال 10 هزار نفر شهید شده اند.
 وی افزود آمریکا می خواهد با جنگ و سرنیزه و دلار و ... خاورمیانه جدید را بسازد و می خواهد با لوله توپ و هواپیماهای جنگی دموکراسی را صادر کند اما غافل است که سرنوشت میدان جنگ را دلار و اسلحه تعیین نمی کند و الّا در عراق افغانستان سوریه، یمن و لبنان شکست نمی خوردند.
آیت الله عاملی افزود جای تاسف است که ایران با اینکه بزرگترین مبارزه را با داعش و با تروریسم دارد از طرف سازمان ملل محکوم می شود این سازمان بجای محکوم کردن عربستان  انصارالله را محکوم می کند از یک طرف می گوید بشار باید برود و از طرف دیگر می گوید منصور هادی باید برگردد و این تناقض جز با خرید این سازمان توسط قدرت های شیطانی درست نمی شود. آمریکا بدون اجازه شورای امنیت به سوریه وارد شده چون می داند روسیه و چین در شورای امنیت اجازه ورود به آمریکا را نمی دهند . در نتیجه آمریکا، سازمان ملل، شورای امنیت و تمام کشورهای عضو را دور زده و با این تک روی و استبداد به آنها اهانت کرده اما از طرف سازمان ملل محکوم نمی شود انگار سازمان ملل و شورای امنیت برای محکوم کردن و ایجاد فشار برای جبهه مقاومت تشکیل شده است.

 

انتهای پیام/