پربازدیدترین ها

کد خبر: 5216 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵

با مشارکت دانشگاه محقق اردبیلی؛

کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در اردبیل آغاز به کار کرد

شانزدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران با حضور اندیشمندان و پژوهشگران حوزه آب از سراسر کشور و به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی در اردبیل آغاز به کار کرد.

کنفرانس ملی هیدرولیک ایران در اردبیل آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شانزدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران با هدف بررسی موانع و مشکلات پیش روی منابع آب و احیای آن در اقصی نقاط کشور با حضور پرشور محققین و اساتید برجسته کشوری در سالن ولایت اردبیل آغاز به کار کرد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این همایش با بیان اینکه استان اردبیل استانی نوپا است به افتخارات کسب شده در این مدت کوتاه اشاره کرد و گفت:اردبیل سهم اساسی در تاریخ ایران و صیانت از اسلام دارد و مثل نگینی درخشان بر پیشانی ایران اسلامی می درخشد.

وی موفقیت های دانشگاه محقق اردبیلی در سال های اخیر را یاداور شد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در سه سال گذشته پذیرای 100 عضو هیأت علمی نخبه و جوان بوده که از این لحاظ گام بلندی در راستای ارتقای علمی استان و کشور برداشته است.

صادقی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در دو سال پیاپی صاحب دانشمندان جزو 1% جهان بوده است،گفت:دانشجویان این دانشگاه در سالجاری توانستند با درخشش خود برای اولین بار در شمالغرب کشور  بیشترین تعداد شرکت کننده در المپیاد دانشجویی بین 11 دانشگاه سراسری را به خود اختصاص دهند.

وی برنامه های فرهنگی اجرا شده در دانشگاه محقق اردبیلی را یاداور شد و گفت: اجرای اردوی راهیان نور سرامد برنامه های فرهنگی دانشگاه بود بطوریکه در دو سال پیاپی استان اردبیل توانست جایگاه های اول  و دوم کشوری در مدیریت کاروان های راهیان نور دانشجویی را به خود اختصاص دهد.

رئیس دانشگاه محقق در ادامه سخنان خود به تشریح روابط بین المللی این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه محقق برای اولین بار از سوی وزارت علوم بعنوان رابط علمی دانشگاه های ایران و کشور گرجستان معرفی شد که این انتخاب می تواند نقطه عطفی جهت گسترش مناسبات علمی استان با سایر کشورها باشد.

وی در پایان سخنان خود به تشریح فعالیت های اخیر دانشگاه در سطح استان پرداخت و گفت:تأسیس موزه علوم در سال 94، راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی با اعتباری بالغ بر 20میلیارد ریال،راه اندازی مرکز تندرستی و طب ورزشی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال، راه اندازی مرکز آپا با همکاری وزارت ارتباطات، راه اندازی مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان از جمله فعالیت های عام المنفعه دانشگاه در سال های اخیر بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد: فعالیت های دانشگاه محقق منجر به ایجاد شادی و نشاط  و تقویت روحیه امید در جامعه شود.

سخنرانی معاون عمرانی استانداری اردبیل، تشریح عملکرد انجمن هیدرولیک ایران، پخش نماهنگ علمی،سخنرانی ذولفقار پور احمد از هندوستان از جمله برنامه های افتتاحیه این کنفرانس ملی در اردبیل بود.

انتهای پیام/