کد خبر: 5236 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه محقق و دانشگاه ادیان و مذاهب

طی مراسمی با حضور روسای دانشگاه های محقق و ادیان تفاهم نامه همکاری میان این دو دانشگاه در قم منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه محقق و دانشگاه ادیان و مذاهب

به گزارش خبرنگار ابصارخبر به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی،طی مراسمی با حضور روسای  دانشگاه های محقق و ادیان تفاهم نامه همکاری میان این دو دانشگاه در قم منعقد شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های علمی، فرهنگی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: در حال حاضر در دانشگاه محقق اردبیلی به سمت قراردادهای بین سازمانی رفته ایم و امسال تنها در یک پروژه بین سازمانی 900 میلیون تومان برای دانشگاه درآمد ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته 100 عضو هیات علمی جذب دانشگاه شده اند، افزود: از ترم پیش رو دوره شبانه در مقطع کارشناسی دانشگاه حذف و ظرفیت آن به دوره های روزانه افزوده شده است.
صادقی با بیان اینکه سال گذشته همایش عرفان در آثار حافظ و یونس امره با همکاری مشترک دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه قبرس در این کشور برگزار شد، ادامه داد: بر این اساس اردیبهشت سال آینده نیز همایشی با محوریت مولانا در اردبیل برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همچنین گفت: همایش علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های منطقه قفقاز نیز در سال گذشته با حضور بیش از 45 مهمان خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با بیان اینکه در سال 1373 مرکز مطالعات ادیان و مذاهب در قم تاسیس شد، افزود: در سال 1383 در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرفتیم و بعد از برگزاری هفت دوره کارشناسی ارشد، اقدام به جذب پذیرش دانشجو در مقطع دکتری نمودیم.
وی با بیان اینکه این مرکز از سال 1386 به دانشگاه تبدیل شد، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 800 دانشجوی دکتری و بیش از دو هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.
نواب دانشگاه ادیان و مذاهب را یکی از پرترددترین دانشگاه های کشور در خصوص حضور هیات های خارجی معرفی و تصریح کرد: طی چهار سال گذشته حدود 600 هیات خارجی در این دانشگاه حضور یافته اند و همکاری های مشترکی در این خصوص داشته ایم.
یادآور می شود در ادامه تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه ادیان و مذاهب به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

انتهای پیام/