کد خبر: 5275 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵

در آستانه چهلمین سال فعالیت دانشگاه محقق عنوان شد؛

صادقی: دانشگاه محقق به بلوغ علمی نزدیک تر شده است

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در آستانه آغاز سالتحصیلی، موفقیت های اخیر این دانشگاه در ابعاد مختلف را یاداور شد و از دانشجویان جدید الورود خواست تا با استفاده از امکانات بوجود امده در دانشگاه، در جهت اعتلای استان و کشور کوشش کنند.

صادقی: دانشگاه محقق به بلوغ علمی نزدیک تر شده است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در آستانه چهلمین سال فعالیت این دانشگاه از بلوغ علمی دانشگاه محقق در آینده نزدیک خبرداد و گفت: موفقیت های اخیر دانشگاه محقق در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی خود حکایت از رشد چشمگیر این دانشگاه در همه ابعاد دارد.

صادقی آغاز سالتحصیلی جدید را یاداور شد و گفت:با شروع مهر ماه بار دیگر صدها مدرس و محقق سختکوش آنچه را که در توان دارند در اختیار هزاران دانشجوی مشتاق علم قرار می دهند تا نام این دانشگاه بر سر زبان ها بیافتد و مانند نگینی ارزشمند در استان و شمالغرب کشور بدرخشد.

رئیس دانشگاه محقق با بیان اینکه امروز اساتیدی در این دانشگاه فعالیت می کنند که از پژوهشگران ۱ درصد برتر جهان هستند، سطح علمی دانشگاه را یاداور شد و گفت: مقالات تولید شده دانشگاه امروز در بین ۱ درصد مقالات برتر جهان جای گرفته است.

وی افزایش مقالات چاپ شده اساتید و دانشجویان دانشگاه محقق در نشریات بین المللی را یاداور شد و گفت: این مقالات در سالجاری به میزان ۵۲ درصد افزایش یافته که این خود حکایت از یک پیشرفت چشمگیر است.

صادقی در ادامه سخنان خود به حضور دانشجویان دانشگاه محقق در میادین مختلف اشاره کرد و گفت:برای اولین بار در تاریخ دانشگاه ۱۲ نفر از دانشجویان این دانشگاه توانستند به مرحله پایان المپیاد علمی دانشجویی راه پیداکنند که نیمی از انها نیز توانستند جزو نفرات برتر قرار گیرند.

وی افزود: علاوه بر موارد گفته شده امسال دانشگاه محقق برای اولین بار توانست در بین ۱۱ دانشگاه جامع و صنعتی وابسته به وزارت علوم در رتبه دوم شمالغرب کشور قرار گیرد.

صادقی فعالیت های دانشگاه در عرصه های فرهنگی را یاداور شد و گفت: گل سرسبد فعالیت های فرهنگی دانشگاه مربوط به راهیان نور است که دانشگاه محقق توانست در دو سال متوالی در بین تمام استان های کشور مقام اول و دوم را در این زمینه از آن خود کند.

وی پیشرفت های دانشگاه در عرصه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را یاداور شد و گفت: افتخارات کسب شده دانشگاه در سال های گذشته مدیون زحماتی است که تک تک همکاران و دانشجویان ما متحمل شده اند و همه این ها در سایه با اتکا به خداوند متعال و خودباوری  دانشمندان جوان صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیل در پایان سخنان خود آغاز سال تحصیلی را به دانشگاهیان تبریک گفت و با بیان اینکه دانشگاه محل علم اندوزی و دانش پژوهی است، خاطر نشان کرد، مجموعه کارکنان دانشگاه محیطی سراسر علمی و فرهنگی  توأم با آرامش را برای دانشجویان فراهم کرده و از انها نیز انتظار دارند تا با سخت کوشی بتوانند موجب سربلندی خود  و ایران اسلامی در جهان شوند.

انتهای پیام/