کد خبر: 5298 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹

همزمان با مساجد استان اردبیل صورت گرفت:

مراسم سنتی طشت گذاری در مسجد دانشگاه محقق

مراسم سنتی طشت گذاری در آستانه ماه محرم همزمان با سایر مساجد استان اردبیل با حضور دانشگاهیان دانشگاه محقق در مسجد این دانشگاه نیز برگزار شد..

مراسم سنتی طشت گذاری در مسجد دانشگاه محقق

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بعد از ظهر امروز مراسم سنتی آیین طشت گذاری ویژه ایام عزاداری ماه محرم و صفر با حضور دانشگاهیان دانشگاه محقق و سخنرانی حجت الاسلام عبداله حسنی،مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان و مداحی  در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق در ابتدای این مراسم به بیان تاریخچه عزاداری ایام محرم  پرداخت و گفت:با وجود قدمت 1400 عزاداری برای سید و سالار شهیدان، مراسم عزاداری امام حسین(ع) و یاران وفادارش هر سال بهتر و باشکوه تر از سال های قبل برگزار شده بطوریکه امروزه  شاهد برگزاری مراسماتی از این دست در قلب کشورهای غیراسلامی نیز هستیم.
وی با بیان اینکه ولایت و امامت در نسل امام حسین(ع) نهفته است،گفت: عزاداری برای سیدالشهدا صرفا سیاه پوشی و گریه کردن نیست، بلکه در این ۱۰ روز باید با سیره و سلوک سیدالشهدا آشنا شویم.

آئین سنتی «طشت گذاری» از جمله مراسماتی است که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و به یاد تشنه لبان شهدای کربلا  همراه با سخنرانی و مداحی در مساجد اردبیل برگزار می شود.

انتهای پیام/