پربازدیدترین ها

کد خبر: 5325 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴

یادواره شهدای عملیات رمضان در اردبیل برگزار شد

سردار نوعی اقدم در یادواره شهدای عملیات رمضان در اردبیل گفت: امروز تنها ۵ درصد خاک عراق و ۱۵ درصد خاک سوریه در دست داعش است که در آینده ای نزدیک پیروزی نهایی بر داعش حاصل می شود.

 یادواره شهدای عملیات رمضان در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر ، سردار  رحیم نوعی اقدم  امروز در یادواره شهدای عملیات رمضان در محل نمایشگاه دفاع مقدس در اردبیل با اشاره به حوادث منطقه، اظهار داشت:  در حال حاضر داعش عامل تفرقه آمریکا با همپیمانانش شده است؛ امروز کشورهایی اروپایی دغدغه دارند که احتمالا افرادی که از این کشورها به داعش پیوسته اند دوباره به کشورشان برگردند.

وی تصریح کرد: امروز تنها ۵ درصد خاک عراق و ۱۵ درصد خاک سوریه در دست داعش است که در آینده ای نزدیک پیروزی نهایی حاصل خواهد شد.

نوعی اقدم با تاکید بر اینکه مشکلات امروز ما سخت تر از دوران دفاع مقدس نیست، تصریح کرد: ما باید به هشت سال دفاع مقدس کمی عمیق نگاه کنیم .

و ی افزود: یقینا اگر فرهنگ عاشورایی نبود ما در هشت سال دفاع مقدس پیروز نمی شدیم، ایثار گری، از جان گذشتن‌ها و شهادت‌های دوران دفاع مقدس با تاسی از عاشورا در جنگ تحمیلی تکرار شد و  این تاسی از فرهنگ عاشورایی  نتایج بزرگ و حیرت آور داشته است به گونه ای که امروز تمامی کشورهای دتیا فرماندهی هشت  سال دفاع مقدس را بررسی می کند و هنوز هیچ دکترینی در  دنیا نتوانسته بفهمد که ایران از اروند رود چگونه گذشته است.

این یادگاران دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: عاشورا ابعاد نڟامی، فرهنگی و ادبیاتی ارزشمندی دارد که باید تمامی این ابعاد  تبیین و ترویج شود.

وی افزود: عاشورا ابعاد نڟامی ارزشمندی دارد، امام حسین (ع) فرماندهی تیزهوش و قوی بود و با تعداد اندک در مقابل لشکریان انبوه  یزید از صبح عاشورا تا بعد از ظهر ایستاد، در هشت سال دفاع مقدس هم همینطور بود اما ان چیزی که دغدغه ماست غفلت از ابعاد فرهنگی و ادبیاتی عاشورا است و بایدوارد عمل شویم.

نوعی اقدم گفت:  باید توجه داشت که گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بنر و غیره  محقق نمی‌شود و تقارن ایام محرم و هفته دفاع مقدس  فرصتی است که  به هر دو وجه  فیزیکی، نظامی ظاهری و فرهنگی و ادبیاتی عاشورا و دفاع مقدس پرداخته شود.

 انتهای پیام/