کد خبر: 5371 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲

مراسم عزداری سالروز شهادت امام سجاد(ع) در دانشگاه های اردبیل +تصاویر

مراسم عزداری سالروز شهادت امام سجاد(ع) همراه با سخنرانی و مداحی در دانشگاه های اردبیل برگزار شد.

مراسم عزداری سالروز شهادت امام سجاد(ع) در دانشگاه های اردبیل +تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، مراسم عزاداری سالروز شهادت سید الساجدین امام زین العابدین(ع) همزمان با مراسم سوم سالروز شهادت امام حسین(ع) توسط دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با همکاری تشکل های دانشجویی در مساجد دانشگاه های محقق، پیام نور مرکز اردبیل و علوم پزشکی برگزار شد.

حجت الاسلام عبداله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در مسجد این دانشگاه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام، از فعالیت های هیات امنای مسجد دانشگاه در ایام سوگواری حضرت سید الشهداء علیه السلام ابراز خرسندی کرد و گفت: ما باید با تمام وجود خود را در راه احیای قرآن و معارف دینی بکار بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین مهمترین هدف قیام عاشورا پرداخت و گفت: هدف دشمن در واقعه کربلا از بین بردن ارزش و منزلت انسان بود که با عنایت خداوند متعال و با بصیرت مثال زدنی حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) به دشمنان اجازه این کار داده نشد.

 حجت الاسلام حمید واحدیزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز ضمن تبیین رسالت حضرت زینب(س) به بیان ویژگی های یاران امام حسین(ع) پرداخت و گفت: شهید محسن حججی بعنوان نماد شهدای مدافع حرم از رویش های انقلاب اسلامی است که شایسته است دانشجویان با الگو قراردادن شهدایی مثل او خود را برای نقش آفرینی سازنده در آینده کشور اماده کنند.

حجت الاسلام حمید علی نسب معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در حسینیه دانشگاه پیام نور اردبیل ضمن تسلیت ایام سوگواری سالروز شهادت امام حسین(ع) به تشریح ملاک های دینداری افراد پرداخت و گفت: خیرخواهان واقعی به خدا، کتاب و رسولش تنها کسانی هستند که مثل امام حسین(ع) در راه او از بهترین سرمایه یعنی جانشان نیز دریغ نمی کنند.

قرائت زیارت عاشورا و مداحی از برنامه های دیگر این مراسم بود.