کد خبر: 5399 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶

رئيس دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي استان:

صاحبان طرح های پژوهشی اثرگذار در حوزه آسیب‌های اجتماعی، از کسری خدمت سربازی برخوردار می شوند

رئيس دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي نیروی انتظامي استان با بیان اینکه "تحقیق و پژهش" اهمیت بسزایی در مأموریت های نیروی انتظامی دارد گفت: صاحبان طرح های پژوهشی اثرگذار و تحول آفرین علاوه بر حمایت های مالی از کسری خدمت 2 الی 10 ماه نیز برخوردار می شوند.

 صاحبان طرح های پژوهشی اثرگذار در حوزه آسیب‌های اجتماعی، از کسری خدمت سربازی برخوردار می شوند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، جایگاه و نقش نیروی انتظامی در پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی،در کنار دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. در این میان بزرگترین وظیفه این نیرو بر اساس سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌ العالی) و فرماندهی معظم کل قوا، پاسداری از ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی است بطوریکه حافظان نظم و امنیت با هماهنگی، همدلی، هم افزایی و همراهی در چارچوب سیاست‌های تبیین شده موفق شده‌اند گام‌های بلندی در جهت افزایش رضایت عمومی، کاهش جرائم سازمان یافته و حفظ امنیت بردارند.

 سرهنگ دوم عظيم حبيب زاده رئيس دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي استان ضمن تبريك فرا رسيدن هفته ناجا به تمامي هموطنان علي الخصوص همكاران عرصه نظم و امنيت كشور به شعار امسال هفته ناجا اشاره کرد و گفت: مجموعه نیروی انتظامی امسال شعار "پليس براي امنيت و امنيت براي همه" را در حالی  سرلوحه امور خود قرار داده است که پیش از این نیز فعالیت های خالصانه نیروهای این مجموعه منبعث از تلاش‌های بی‌وقفه و بی‌دریغ رشادت‌های بزرگمردان نیروی انتظامی بوده است.

حبیب زاده با بیان اینکه ﭘﻠﻴﺲ ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ ﻧﻬﺎﺩ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و اصلی‌ترین نهاد متولی ایجاد امنیت در جامعه است، گفت: به همین خاطر نیروی انتظامی بیشترین سطح تماس را با جامعه دارد.

وی افزود: پلیس برای اینکه بتواند از نیروهای اجتماعی جهت دستیابی به اهداف خود سود ببرد باید بتواند رویکردها و نگرش‌های افراد جامعه را با خود همسو کند، به همین دلیل كار پليس با محوريت جامعه از جمله مدل­هاي نظري، راهبردی موفق است كه در سا­ل­هاي اخير به الگوي غالب و كارآمدي در فرآيند امور پليسي كشور تبديل شده است.

رئيس دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي در ادامه سخنان خود به بيانات رهبر معظم انقلاب)مدظله العالی) در اینخصوص اشاره کرد و گفت: در نگاه مقام معظم رهبري)مدظله العالی(،امنيت متعلق به همة آحاد جامعه است و بدون توجه به سلایق سياسي، تفاوت هاي ديني، زباني، نژادي و قوميتي، امنيت در هر نقطه از كشور ايجاد و چتر امنيت بايد بر سر تمامي ملت گسترانيده شود.

وی با بیان اینکه تنها کسانی باید احساس نا امنی کنند که در صدد ایجاد اسیب و خلل در امنیت مردم هستند، گفت: نيروي انتظامي در كنار نمايش اقتدار و قدرت در سطح جامعه در راستاي پيشبرد اهداف علمي و پژوهشي نيز گامهاي بزرگ و با ارزشي برداشته است بطوریکه در راستاي تحقق اين هدف، دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي استان اردبيل در سال 1386شروع به فعاليت كرده و طي اين مدت اقدامات پژوهشي و تحقيقي ارزشمندي را در حوزه امنیت و نظم جامعه به ثمر رسانده است.

حبیب زاده توسعه مشاركت همكاران ناجا در فعاليت هاي پژوهشي دفتر تحقيقات كاربردي، حضور فعالانه همكاران انتظامي در رقابت هاي علمي و پژوهشي، تعميق فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي، برگزاري جلسات انديشه ورزي و ميزگرد علمي و سخنراني ها در خصوص موضوعات مبتلا به جامعه و ريشه يابي علمي دلايل وقوع آسيب هاي اجتماعي را از جمله مهمترین  اقدامات این دفتر از ابتدای تاسیس تاکنون برشمرد و گفت: دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي درسال جاري با همكاري دانشگاه محقق اردبيلي اقدام به برگزاري همايش ملي آسيب هاي اجتماعي کرد كه در جريان اين همايش بيش از 50 عنوان مقاله پذیرش شده در قالب  كتابچه ای منتشر و در اختیار مسئولین ذیربط قرارداده شد.

وی با بیان اینکه پليس در تمامي ماموريتهاي خود بر اساس بررسي ها و يافته هاي علمي و پژوهشي عمل می کند، پژوهش را جزئي از ضروريات ماموريتي این مجموعه عنوان کرد و گفت: اساتید و دانشجویان پل ارتباطی بین نیروی انتظامی و دانشگاه هستند که می توانند با انجام کارهای پژوهشی مشترک جامعه را به سمت تعالی پیش ببرند.

انعقاد تفاهمنامه پژوهشی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

حبیب زاده در ادامه سخنان خود به تفاهم نامه منعقده بین نیروی انتظامی با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در خصوص حرکت به سمت جامعه متعالی اشاره کرد و گفت: به همین منظور تفاهم نامه همکاری با معاونت های پژوهشی دانشگاهای محقق، پیام نور و آزاد اسلامی اردبیل منعقد شد تا در زمینه های توانمند سازی اساتید، مربیان و همچنین اجرای طرح های صنعتی و غیرصنعتی پیرامون ارتقای نظم و امنیت و کاهش آسیب های اجتماعی گام های مؤثری برداشته شود.

وی یکی از اولویت های کاری مرکز تحقیقات را حمایت از پایان نامه های دانشجویی در خصوص مسائل امنیتی بخصوص کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت:برگزاری همایش های مشترک، میزگرد و نشست مشترک با اساتید دانشگاهی از جمله اقدامات این مرکز است.

رئيس دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي انتشار  14 شماره فصلنامه دانش انتظامي در استان را یاداور شد و گفت: تا کنون بیش از 20 عنوان مقاله پژوهشی،50 عنوان حمایت از پایان نامه و بالغ بر 100 عنوان  طرح غیرصنعتی در این مجموعه کار و منتشر شده است.

رایج ترین آسیب های اجتماعی در سطح استان

وی در بخش دیگری از سخنان خود  به تشریح آسیب های اجتماعی رایج در سطح استان پرداخت و گفت: نزاع و درگیری، تخلفات رانندگی و تصادف عابرین پیاده از جمله مهمترین آسیب های اجتماعی رایج در سطح استان هستند که با برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی می توان از وقوع بسیاری از این جرایم جلوگیری کرد.

کارگاه های صیانت از کاربران فضای مجازی در دانشگاهها برگزار شود

حبیب زاده آسیب های ناشی از استفاده نادرست از فضای مجازی و کم اطلاعی در این حوزه را شایع ترین آسیب های رایج حوزه دانشجویی نام برد و گفت: این مرکز آمادگی دارد تا با همکاری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سطح استان کارگاه های صیانت از کاربران فضای مجازی جهت کاهش آسیب های رایج را برگزار کند.

وی با بیان اینکه دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي از هرگونه مطالعات در حوزه جغرافیایی مربوط به آسیب های اجتماعی و نظم و امنیت استقبال  می کند، خاطرنشان کرد: برای طرح ها و پژوهش های اثرگذار و تحول آفرین دوره های فوق لیسانس و دکتری در حوزه نظم و امنیت  علاوه برحمایت های مالی 2 الی 10 ماه نیز کسر خدمت در نظر گرفته شده است که این خود نشان  دهنده اهمیت علم و دانش در نیروی انتظامی است.

رئيس دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي در پایان سخنان خود از همه علاقمندان، پژوهشگران و محققين جهت اجراي طرح هاي علمي و پژوهشي با حمايت مادي و معنوي، حمايت از پايان نامه ها با موضوعات آسيبهاي اجتماعي استان، اجراي طرح هاي كسر خدمت سربازي دعوت کرد و گفت: علاقمندان می توانند جهت همکاری به نشانی اردبیل، ميدان جانبازان، خيابان دانشگاه نرسيده به ميدان پليس، ستاد انتظامي استان اردبيل، طبقه دوم، دفتر تحقيقات كاربردي مراجعه و یا با شماره تلفن 0452182248 و همچنین پست الکترونیکی Ardebil.research@police.ir  تماس بگیرند.

انتهای پیام/