کد خبر: 5413 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷

همایش نکوداشت زنده یاد امیرحسین فردی در اردبیل برگزار می شود

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان از برگزاری همایش نکوداشت زنده یاد امیرحسین فردی در اردبیل خبرداد و گفت: نشست تخصصی این همایش 25 مهرماه در دانشگاه محقق برگزار خواهد شد.

همایش نکوداشت زنده یاد امیرحسین فردی در اردبیل برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش نکوداشت زنده یاد امیرحسین فردی در اردبیل خبرداد و گفت:فردی تنها اندیشمندی از استان اردبیل است که مقام معظم رهبری به وی پیام داده است.

شایقی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برگزاری این نکوداشت در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شده است گفت: بنیاد ملی نخبگان استان با همکاری برخی نهادها از جمله دانشگاه محقق اردبیلی این نکوداشت را برگزار خواهد کرد.
وی از برگزاری برنامه های جنبی در کنار این همایش خبرداد و گفت: مسابقه کتابخوانی از کتاب ‌های "سیاه ‌چمن" و "آشیانه در مه" از آثار امیرحسین فردی در بین دانش‌آموزان مدارس استان، رونمایی از پرتره زنده‌یاد امیرحسین فردی توسط هنرمندان دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق و نصب المان توسط مرکز پژوهش‌های فرهنگی آذربایجان دانشگاه از جمله برنامه های جنبی این همایش است.
شایقی گفت: نشست تخصصی این نکوداشت روز سه‌شنبه 25 مهرماه با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه به منظور پاسداشت این شخصیت ادبی خیابان و کتابخانه تخصصی در شهرستان نیر به نام این بزرگوار نام گذاری خواهد شد،گفت:نصب تابلوی زندگینامه امیرحسین فردی در میدان شهریار نیر و همچنین نامگذاری خیابان اصلی روستای قره‌تپه به نام امیرحسین فردی از جمله اقداماتی است که در راستای برگزاری این نکوداشت انجام خواهد گرفت.

شایقی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:در این نکوداشت،ارج‌نامه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان قرائت و به خانواده وی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/