کد خبر: 5455 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵

همایش نکوداشت زنده یاد امیر حسین فردی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد+تصاویر

همایش نکوداشت امیرحسین فردی متخلص به امیر داستان انقلاب با حضور جمعی از فرهیختگان استان در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

همایش نکوداشت زنده یاد امیر حسین فردی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همایش نکوداشت امیرحسین فردی متخلص به امیر داستان انقلاب با حضور جمعی از فرهیختگان استان از جمله مومنی شریف رئیس حوزه هنری کشور، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان،حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه شهرستان نیر، جواد زنجانی فرماندار اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

فردی گرفتار مدرک‌گرایی نشد

گودرز صادقی ر ئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این همایش زنده یاد امیر حسین فردی را یکی از پیشگامان ادبیات پایداری در کشور معرفی کرد و گفت: تمام زندگی امیرحسین فردی از کودکی با مجاهدت و روحیه انقلابی بود.

وی افزود: فردی از جمله نویسندگانی است که گرفتار مدرک‌گرایی نشد.

صادقی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه تجلیل از مفاخر گام های موثری برداشته است، گفت: دانشگاه محقق در چند سال اخیر از چند چهره شناخته شده استان در راستای معرفی این افراد به مردم خصوصا دانشجویان تجلیل کرده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: امروز ترویج چنین روحیه‌ای در بین اصحاب فرهنگ و ادبیات ضروری است و می‌بایست چهره‌هایی همچون فردی به عنوان الگوی برتر نویسندگی در جامعه معرفی شوند.

فردی خود را وقف مسیر انقلاب کرد

حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز نکوداشت شخصیت های متدین، مومن، انقلابی و فرهیخته را کار  پسندیده دانست و گفت: فردی خود را وقف مسیر انقلاب کرد.
وی با بیان اینکه وقتی علم و هنر با ایمان و اخلاص توام شود فردی انقلابی به وجود می آید،خاطر نشان کرد: مرحوم فردی مجاهدانه در راه انقلاب اسلامی قلم زد.

از ظرفیت فرهیختگان باید برای تربیت جامعه استفاده کرد

حسین شایقی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل بعنوان دبیر این همایش گفت: الگوهای جامعه باید از بین انسان های صالح، نخبه، متدین و علمی معرفی شود.
وی با بیان اینکه انسان های فرهیخته الگویی برای تربیت نسل های آینده هستند، افزود: فرهیختگان بر روی اقشار مختلف جامعه تاثیرگذار هستند بنابراین باید زمینه معرفی آنها فراهم شود.
شایقی هویت هر کشوری را مدیون عالمان و فرهیختگان آن دانست و گفت: استان اردبیل هم از این قاعده مستثنی نیست بنابراین باید قدردان این فرهیختگان بود.
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان از مرحوم امیر حسین فردی بعنوان پایه گذار ادبیات پایداری نام برد و گفت:وی از پایه گذاران انجمن نویسندگان کودک و نوجوانان در کشور نیز بود.

وی با بیان اینکه استادان بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگی جوامع هستند، گفت: می‌توان از ظرفیت فرهیختگان برای تربیت جامعه استفاده کرد.

شایقی تکریم چهره‌های برتر را زمینه‌ساز آشنایی نسل جوان دانست و افزود: علاوه بر این نفس تکریم به دلیل توجه به نخبگان و فرهیختگان مقدس است.

رئیس همایش نکوداشت امیرحسین فردی در اردبیل گفت: خلاقیت فردی در مدیریت ادبیات انقلاب اسلامی، داشتن زبانی روشن و گویا در آثار و تعهد و مجاهدت از ویژگی‌های بارز این نویسنده شهیر است.

برای انتقال فرهنگ به نسل آینده  چاره اندیشی شود

جواد زنجانی فرماندار اردبیل گفت: امروز فضای فرهنگی به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده است و این مساله سبب شده که جوانان و نسل های جدید از اصالت، ریشه و فرهنگ کم بهره باشند.
وی افزود: باید در زمینه مهندسی فرهنگی کشور چاره اندیشی کرده و انتقال فرهنگ به نسل های آتی الگوی مناسبی طراحی کنیم.

در پایان این همایش محسن شاهرضایی مدیر کل تکریم و الگوسازی بنیاد ملی نخبگان پیام ستاری معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان را قرائت و سازمان های مختلف با اهدای هدایایی از خانواده مرحوم فردی تقدیر کردند.

رونمایی از پرتره فردی، رونمایی از یادبود یادمان فردی در خیابان منتهی به دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق به نام این نویسنده نامی کشور از دیگر برنامه های این همایش در دانشگاه محقق بود.

انتهای پیام/