کد خبر: 5456 ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵

رئیس حوزه هنری کشور؛

زنده یاد فردی، به تربیت مسجدی اعتقاد ویژه داشت

رئیس حوزه هنری کشور در همایش نکوداشت امیرحسین فردی ضمن بیان ویژگی‌های اخلاقی این شخصیت نامی کشور تصریح کرد: فردی به تربیت مسجدی اعتقاد ویژه داشت بطوریکه ترکیب «بچه‌های مسجد» ساخته این استاد بزرگوار است.

زنده یاد فردی، به تربیت مسجدی اعتقاد ویژه داشت

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محسن مؤمنی رئیس حوزه هنری کشور در همایش نکوداشت امیرحسین فردی که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، گفت: زنده یاد فردی یکی از چهره‌های مردمی داستان‌نویسی کشور است که این روحیه حتی در آثار تولیدی وی مشهود است.

وی با بیان روحیات و منش این نویسنده شهیر کشور، گفت: وی به عنوان مدیر، مربی و معلمی قابل‌تأمل است.

رئیس حوزه هنری کشور از فردی به عنوان یک معل متعهد به اخلاق نام برد و گفت: وی همواره از طرح شعارگونه خود، خودداری می‌کرد.

وی با تأکید به اینکه فردی آزاداندیش بود و نسبت به کشور و دین تعصب داشت، اگفت: امیرحسین فردی به تشیع، ایران، زبان فارسی و انقلاب اسلامی تعصب داشت.

مؤمنی گفت: امروز شاگردان فردی چهره‌های شاخص نویسندگی کشور هستند و می‌توان گفت این افراد تأثیرات قابل‌توجهی در فضای ادبیات کشور برجای می‌گذارند.

وی افزود: امیرحسین فردی به تربیت مسجدی اعتقاد ویژه داشت و ترکیب «بچه‌های مسجد» ساخته این استاد بزرگوار است.

رئیس حوزه هنری کشور در ادامه سخنان خود ببا بیان اینکه فردی آثار ممتازی خلق کرده است، گفت: اما خود وی برجستگی به مراتب بیشتری به نسبت آثار خود داشت.

روحیه متعهد، مطلع و مجاهد فردی در بین نویسندگان جوان ترویج شود

مرتضی سرهنگی نویسنده برجسته ادبیات پایداری نیز در این همایش با بیان اینکه فردی یکی از اساتید برجسته ادبیات داستانی در کشور است، گفت: فردی شجاعت آموختن به خود و به دیگری را داشت و امروز در آثار فردی ما آموزه‌های قابل‌توجهی در حوزه ادبیات داستانی و ادبیات انقلابی را مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اینکه امروز فضای داستان‌نویسی کشور نیازمند نویسندگانی همچون فردی است، گفت: ضروری است روحیه متعهد، مطلع و مجاهد فردی در بین نویسندگان جوان ترویج شود.

سرهنگی به تاریخ ادبیات کشور اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ بعد از انقلاب نویسندگان متعهد توانسته‌اند واقعیت‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در شعر و داستان خود مطرح کنند که در این میان امسال فردی جزو چهره‌های برتر داستان و شعر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امیرحسین فردی در طول حیات خود نویسندگان متعددی تربیت کرده است، خاطر نشان کرد: هر چند فردی دیگر در میان ما نیست اما اندیشه و منش وی باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/