کد خبر: 5476 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی؛

فرهنگ اسلامی، مدیون ایران است/مقالات علمی نباید مثل سیب زمینی جلوی دانشگاه ها فروخته شوند

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در اردبیل با انتقاد از وضعیت فعلی تولید علم در کشور گفت:مقالات علمیISI و پایان نامه ها نباید مثل سیب زمینی جلوی در دانشگاه ها فروخته شوند.

فرهنگ اسلامی، مدیون ایران است/مقالات علمی نباید مثل سیب زمینی جلوی دانشگاه ها فروخته شوند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان به تاریخ غنی اردبیل بخصوص صفویه اشاره کرد و گفت: اردبیل صفویه  نقش مهمی در احیایایران بعد از 900 سال ایفا کردند.

وی با بیان اینکه ایران قبل از صفویه همانند بنات النعش بود و ستگاران بیشماری پراکنده از هم بودند گفت:سلسله صفویه  با حمایت و جانفشانی اردبیلی ها توانست ایران از هم پاشیده را متحد کند.

ولایتی با بیان اینکه انتظارات از دانشگاه های اردبیل بالااست گفت:حداقل انتظار از دانشگاه ازاد اسلامی اردبیل احیای خود و تلاش در جهت تعالی استان است.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به تحقیقات گسترده مورخان در زمینه فرهنگ و تمدن اسلامی اشاره کرد و گفت: این تحقیقات نشان از این حقیقت است که  ایران دارای سهم ۵۰ درصدی از فرهنگ و تمدن اسلامی در جهان است.

ولایتی با بیان اینکه  ایرانی ها  تمایل زیادی نسبت به تحصیلات و کسب علم و دانش دارند، گفت: در هیچ کشوری به این میزان علاقه مندی به تحصیل علم و دانش وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود از شهر مقدس قم بعنوان بزرگ ترین و عمیق ترین مرکز الهیات و علوم دینی در جهان نام برد و گفت: باید تلاش کنیم دانشگاه های ما نیز روزی به مرجع علمی در جهان تبدیل شوند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی به مناظره خود با رئیس رصدخانه واتیکان در خصوص تقویم جلالی پرداخت و گفت: در این مناظره حقانیت علم و دانش ایرانی ها در طول تاریخ به اثبات رسید.

وی تصریح کرد: امروز ضروری است با حفظ این ثروت دانشگاه ها در تولید علم، رسالت خود را ایفا کنند.

ولایتی در ادامه سخنان خود از فروش مقالات و پایان نامه ها حتی جلوی دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت:ضروری است دانشگاه ها رویکرد خود در تولید علم را با جدیت دنبال کنند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اهداف دانشگاه را ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: شهید مفتح گام های اساسی در خصوص ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه برداشت و ما باید با تکمیل راه او بتوانیم نقش خود را در تحقق این آرمان انقلاب ایفا کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین معنای وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت:وحدت حوزه و دانشگاه به این معنی است که دانشگاه باید محل فرهنگ و علم شود تا به تعالی برسد.

ولایتی با بیان اینکه دانشگاه های ما باید محل اعتقاد باشند گفت: محیط های آموزشی ما باید در حوزه پژوهش و تولید علم نیز گام های محکمی بردارند.

وی ضمن معرفی سابقه مدیریتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  و معانین دانشگاه اظها امیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آینده ای نزدیک شاهد تحول چشمگیر خواهد شد، بطوریکه ضمن حفظ رتبه فعلی در جایگاه کشوری و بین المللی، بعنوان یکی از قطب های مهم علمی در کشور و منطقه تبدیل خواهد شد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه پویش علمی دانشجویان در سطح دانشگاههای و مراکز علمی می‌تواند خالق سطوح بالاتری از علم بوده و به ارتقای پژوهش کمک کند، گفت: در راستای ارتقای سطح علمی جامعه در کشور باید تمامی نهادها و ارگان‌های آموزشی و علمی تلاش خود را به کار بگیرند که در همین زمینه وحدت بین حوزه و دانشگاه‌ها مهمترین ابزار برای ارتقای کیفی سطح علمی در کشور است.

ولایتی در پایان سخنان خود سابقع علمی دانشندان ایران در طول تاریخ را یادآور شد و گفت: امروز باید به آن حد از علم و دانش در کشور برسیم که دانشمندانی چون ابن سینا به جهان معرفی کنیم که هم کتاب هایش به مدت 600 سال بعنوان مرجع در بهترین دانشگاه های جهان تدریس می شد.

وی تصریح کرد: بسیاری فلاسفه جهان نیز از کتاب شفای ابن سینا به مرتبه ای از فضل  و دانش دست یافته اند.

 رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامیاز دانشگاهیان دانشگاه آزاد خواست تا با اتحاد و انسجام علمی موجب ارتقای خود, دانشگاه و استان شوند.

انتهای پیام/