کد خبر: 5481 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد؛

اختصاص 1100 میلیارد تومان به بخش پژوهشی واحدها

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی از اختصاص بودجه 1100 میلیاردی جهت برنامه های پژوهشی واحدها و مراکز دانشگاهی خبرداد و گفت: با توزیع این اعتبار در بین استان‌ها امیدواریم شاهد اجرای برنامه‌های پژوهشی بهتر و مثمر ثمر در دانشگاه آزاد شویم.

اختصاص 1100 میلیارد تومان به بخش پژوهشی واحدها

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، بیژن رنجبر معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه آزاد اسلامی  اردبیل با بیان اینکه برنامه‌های علمی و پژوهشی دانشگاه ازاد به سرعت در حال دگرگونی است، گفت: سیستم آموزشی این دانشگاه از علمی اموزشی به آموزشی پژوهشی تغییر می کند تا دانش تولید شده کاربردی تر و اقتصادی تر شود.

وی ضرورت تقویت دوره‌های مهارت محوری را یادآور شد و گفت راه‌اندازی استارت آپ های دانش بنیان در واحد ها و مراکز دانشگاهی جزو اولیوت های جدید دانشگاه ازاد اسلامی در کشور است.

رنجبر در پایان سخنان خود از افزایش سهم بودجه پژوهشی دانشگاه به بیش از 1100 میلیارد تومان خبرداد و گفت: لازم است این اعتبار در بین استان‌ها به شکل مطلوبی توزیع شود تا شاهد برنامه‌های پژوهشی بهتر و تولید علم قابل تبدیل به ثروت در اینده نزدیک شویم.

وی سخنان رهبر انقلاب در خصهمیت به علم و دانش را یاداورشد و گفت:در کنار فعالیت های علمی بحث مهارت محوری نیز مد نظر دانشگاه آزاد است تا با بازنگری  در  دروس ارائه شده  پایان نامه ها و رسال های دانشجویی را  به سمت مسئله محوری هدایت کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد در پایان سخنان خود پتانسیل های کم نظیر اردبیل را یاداور شد و از مسئولین دانشگاه آزاد خواست تا با ارائه طرح پژوهشی  چغندر در کشت و صنعت مغان به شکوفایی این محصول در بازهای بین المللی کمک کنند.

ولایتی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد قبل از سخنرانی رنجر به معرفی معون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پرداخت و گفت: وی جزو شخصیت های ممتاز علمی است که از چهره های شناخته شده به لحاظ تولید علم در جهان محسوب می شود.

 رنجبر  معاون پژوهشی دانشگاه آزاد فارغ التحصیل رشته بیوفیزیک است که در زمینه نانو نیز جزو پیشگامان این رشته در ایران محسوب می شود و تا کنون 160 مقال علمی در کارنامه علمی خود دارد.