پربازدیدترین ها

کد خبر: 5499 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴

رئیس شبکه دانشمندان جهان اسلام

الهام زیستی،نسل ششم علم و فناوری است

رئیس شبکه دانشمندان جهان اسلام در کارگاه آموزشی علم و معنا که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد با بیان اینکه صاحبان علم از سواد عمومی، علمی و عقلی برخور دارند، گفت: علم بریده از هستی نیست بلکه علم در هستی معنا دارد.

الهام زیستی،نسل ششم علم و فناوری است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، کارگاه آموزشی علم و معنا شامگاه چهارشنبه با حضور پرشور اساتید دانشگاه محقق توسط مرکز علم و دین این دانشگاه در سالن بصیرت برگزار شد.

علی اکبر موسوی موحدی رئیس شبکه دانشمندان جهان اسلام  و از چهره های ماندگار کشور در این کارگاه با بیان اینکه امروز محققان جهان فهمیده اند که علم با کون و تکوین پیوند دارد، گفت:نسل ششم علم و فناوری، زیست الگو و الهام زیستی است.

وی با بیان اینکه علم و عالم در یک تراز هستند و علم فقط اطلاعات نیست تصریح کرد: علم فقط یک شاخه از تحقیق نیست بلکه تلفیق تحقیقات بین رشته ای است.

استاد ممتاز دانشگاه تهران گفت: سواد عمومی، سواد علمی و سواد عقلی به صاحبان علم  قدرت ارائه طرحنامه های قوی تر و عمیق تر می دهد چونکه عقل قوی و بالفعل  موجب آنالیز  عمیق داده های تجربی می شود.

علی اکبر موسوی موحدی در سال 1354 موفق به اخذ درجه کارشناسی در رشته شیمی از دانشگاه ملی ایران، کارشناسی ارشد با گرایش علوم زیستی از دانشگاه میشیگان امریکا (1357) و دکترای تخصصی از دانشگاه منچستر انگلستان در رشته بیوشیمی فیزیک (1365) شد.

وی پس از اتمام دوره دکترا در دانشگاه تهران مشغول به تدریس و تحقیق شدند و هم اکنون استاد تمام گروه بیوفیزیک در دانشگاه تهران است.

تألیف 13 جلد کتاب به زبان فارسی، انتشار 300 مقاله کامل چاپ شده در نشریات پژوهشی بین المللی، اتمام 22 طرح تحقیقاتی بنیادی و کاربردی، راهنمایی 40 پایان نامه کارشناسی ارشد از جمله دستاورد های علمی این استاد ممتاز دانشگاه تهران است.

انتهای پیام/