پربازدیدترین ها

کد خبر: 5511 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹

توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اردبیل؛

کتاب"امنیت در سیستم عامل" منتشر شد

کتاب" امنیت در سیستم عامل" اولین اثر علمی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اردبیل در موضوع امنیت و شبکه سیستم های رایانه ای توسط انتشارات دانشگاه محقق اردبیلی چاپ و منتشر شد.

کتاب"امنیت در سیستم عامل" منتشر شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، کتاب" امنیت در سیستم عامل" در موضوع امنیت و شبکه سیستم های رایانه ای مشتمل بر 300 صفحه در 5 فصل توسط مهدی حیدری دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به تحریر درآمده و توسط انتشارات دانشگاه محقق اربیلی چاپ و منتشر شده است.
مهدی حیدری مولف این کتاب با بیان اینکه اولین کتاب علمی خود را تقدیم به شهدای مدافع حرم اردبیل هاشم دهقانی نیا، علی آقایی، علی سیفی و مرتضی مسیب زاده کرده است،گفت:امنیت، حفاظت از دارایی‌های ارزشمند در برابر حملات عمدی و غیر عمدی است.

وی به مفهوم امنیت در دنیای واقعی اشاره کرد و گفت: مفهوم امنیت مفهوم مهم و حیاتی است بطوریک در دوران ما قبل تاریخ مفهوم امنیت کاملاً فیزیکی بوده و شامل اصول حفظ بقا، نظیر امنیت در برابر حمله دیگران یا حیوانات و یا امنیت در زمینه تأمین غذا بود.

مولف کتاب امنیت در سیستم عامل در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های عصر امروزی اشاره کرد و گفت:عصر امروز که عصر اطلاعات نیز نامیده شده است مهم‌ترین سرمایه برای هر فرد و یا سازمان اطلاعات است به همین جهت در این عصر، امنیت اطلاعات جزء یکی از مهم‌ترین مسائل امروزی گشته است.
حیدری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امنیت اطلاعات در واقع محافظت از اطلاعات در برابر طیف وسیعی از تهدیدات شامل دسترسی، کاربرد، افشاء، قطع، تغییر یا انهدام غیر مجاز اطلاعات است، گفت: امنیت با هدف تضمین استمرار فعالیت‌های کاری، به حداقل رساندن ریسک های کاری و به حداکثر رساندن میزان بازده سرمایه‌ گذاری‌ها و فرصت‌ها صورت می‌پذیرد.
این دانشجوی اردبیلی در پایان سخنان خود به هدف خود از تألیف کتاب فوق الذکر پرداخت و گفت:در این برهه زمانی که علم فناوری اطلاعات و کامپیوتر تمامی ابعاد زندگی انسان ها را تحت شعاع قرار داده است و گریز از آن امکان ناپذیر خواهد بود.
وی افزود: در واقع هدف از تالیف کتاب امنیت در سیستم عامل، آموزش قدم به قدم مفهوم امنیت و سپس کار در محیط کاربری مختلف تا حد رسیدن به مهارت یک کاربر حرفه ای است.
 کتاب امنیت در سیستم عامل در 5 فصل آشنایی با سیستم عامل و انواع آن، آشنایی با انواع بدافزار ها، آشنایی با رمزنگاری اطلاعات، امنیت در رایانه و نکات امنیتی در فضای مجازی موبایل و حافظه های جانبی به تیراژ 1000 نسخه توسط  مهدی حیدری و برادراش تألیف و توسط انتشارات دانشگاه محقق اردبیلی چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/