کد خبر: 5527 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱

توسط تشکل های دانشجویی دانشگاه محقق برگزار شد؛

مراسم سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه محقق+تصاویر

مراسم سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه محقق با حضور پرشور دانشگاهیان در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

مراسم سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه محقق+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شب گذشته مراسم سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی با روایتگری عبدی از جانبازان دوران دفاع مقدس  توسط  بسیج دانشجویی  و با همکاری تشکل های دانشجویی در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام عبداله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به دانشگاهیان جهت حضور در این محفل معنوی یاد و خاطره ایثار و فداکاری های شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم  و مرزداران را گرامی داشت و گفت:مجلس شهید مجلسی زنده است چونکه شهدا زنده اند و همیشه ماندگار خواهند ماند.

وی افزود: شهدا در واقع کسانی بودندکه در راه رضای خداوند متعال جان نثاری کردند و با لبیک به فرامین الهی در واقع بهترین دارایی خود را با خداوند معامله کردند.

حسنی در ادامه سخنان خود به تبیین چرایی سلام و قرائت فاتحه بر سر مزار شهدا پرداخت و گفت: شهدا با قراردادن الگوهای جاودانه ای چون حضرت اباعبداله الحسین(ع)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و قمر بنی هاشم در واقع توانستند با توسل به ائمه اطهار(ع) ضمن انجام رسالت الهی خود، حماسه آفرینی  کنند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در پایان سخنان خود سربندهای شهدا را گواه مدعای خود خواند و از دانشگاهیان خواست با استمداد از ائمه معصومین(ع) در سنگر علم و دانش همچون شهدا افتخار آفرینی کنند.

حسنی زائران پیاده روی اربعین حسینی را از جمله عشاق راستین اباعبداله دانست و گفت: بعد از گذشت 1000 سال مجالس اباعبداله الحسین(ع) هر سال پرشورتر از سالهای گذشته در اقصی نقاط عالم برگزار می شود، پس ما نیز باید از این غافله عقب نمانده و با توسل به ائمه معصومین و بهره گیری از شهدای گمنام در راه اعتلای هرچه بیشتر اسلام در جهان تلاش کنیم.

هوشنگ عبدی از یادگاران دوران دفاع مقدس و از رزمندگان مدافع حرم در ادامه این برنامه ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس به خصوص عملیات کربلای 5 به تشریح اوضاع و احوال منطقه بخصوص عراق و سوریه پرداخت و گفت:دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف خود که همان از بین بردن ایران اسلامی است به بحرانی کردن اوضاع عراق و سوریه پرداختند و با راه اندازی حکومتی تکفیری می خواستند به آمال و اهداف خود برسند که با هوشیاری رزمندگان اسلام این رویای شیطانی مستکبران عالم محقق نشد.

وی با بیان اینکه اگر رزمندگان جبهه مقاومت فرسنگ ها دورتر از مرزها با درک شرایط بحرانی منطقه وارد کارزار نمی شدند امروز چندین صدبرابر هزینه ای که دادیم باید در کوچه پس کوچه های جای جای ایران اسلامی می دادیم.

وی منافع ایران در سوریه را متذکرشد و گفت: کسانیکه می گویند ایران منافعی در سوریه ندارد پس چرا باید به این کشور اینقدر توجه کند بدانند که استکبار جهانی 7 سال پیش با فشار به اسد می خواست نفت و گاز میدان مشترک پارس جنوبی را از طریق خاک این کشور وارد اردن کرده و از این طریق با صدور این منابع حیاتی و ارزشمند به اروپا ابتکار عمل منطقه را در دست بگیرند که اسد با این مکر دشمنان به شدت مخالف کرده و اجازه انجام این کار را نداد و تا پای چان نیز مردانه ایستاد.

وی با بیان اینکه این کار شیطانی به این معنی بود که ما در کوتاه مدت قادر به صدور قطره ای نفت و گاز به جهان نبودیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن روسیه نیز ابتکار عمل در اروپا را با این کار از دست می داد چونکه صدور گاز به اروپا همچون اهرم فشاری برای تنبیه کشورهای اروپایی در زمان بدعهدی ها برای این کشور و مقابله با شیطان بزرگ آمریکا بود.

رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود خوی ددمنشانه دشمنان اسلام و جبهه کفر و الحاد را در میادین سوریه یاداور شد و گفت: جبهه النصره گردان های خود را با نام یزید بن معاویه(لعنت الله علیه) نامگذاری و هریک از دسته های عملیاتی خود را نیز مزین به نام های قاتلین واقعه کربلا کرده بودند تا عمق کینه و نفرت خود از اسلام و ائمه معصومین را به حهانیان نشان دهند، غافل از اینکه علی اکبرهای امام حسین(ع) هرگز میدان های جهاد و مبارزه با کفر و الحاد را در هر کجای جهان که باشد رها نخواهند کرد و با الگوبرداری از یاران اباعبداله، پوزه دشمنان اسلام را با خاک یکسان خواهند کرد.

وی از محسن ححجی به عنوان نماد شهدای مظلوم مدافع حرم نام برد و گفت: این خواست خدواند متعال بود که به دست همین دشمن خونخوار مظلومیت و حقانیت مدافعان حرم را در نزد جهانیان نشان دهد.

وی در پایان سخنان خود از دانشگاهیان خواست تا با تلاش مجدانه در سنگرهای علم و دانش باعث فراهم شدن زمینه های هرچه بیشتر اقتدار و عزت ایران اسلامی در جهان را فراهم کنند.

قرائت زیارت عاشورا،تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم علی سیفی، مداحی محمد شعبان زاده و قرعه کشی سفر کربلای معلا و مشهد مقدس و سفره احسان از جمله برنامه های مراسم سومین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه محقق در مسجد این دانشگاه بود.

انتهای پیام/