پربازدیدترین ها

کد خبر: 5555 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵

توسط انجمن اسلامی دانشجویان برگزار شد؛

تریبون آزاد با موضوع "ارتباط با آمریکا "در دانشگاه محقق

تریبون آزاد دانشجویی با موضوع "استکبار ستیزی و ارتباط با آمریکا" توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در محوطه این دانشگاه برگزار شد.

تریبون آزاد با موضوع "ارتباط با آمریکا "در دانشگاه محقق

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز تریبون آزاد دانشجویی با موضوع "استکبار ستیزی و ارتباط با آمریکا" با حضور پرشور دانشجویان در محوطه دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 در این تریبون آزاد اندیشی که توسط انجمن اسلامی دانشگاه محقق برگزار شد دانشجویان موافق و مخالف در مورد چرایی استکبار ستیزی و موضوع ارتباط با آمریکا نقطه نظارتشان را بیان کردند.

یکی از دانشجویان مخالف رابطه با آمریکا به ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ارتباط با آمریکا برای ملت ما منفعتی ندارد و اگر هم داشته باشد به قیمت از بین رفتن مرز اعتقادات ماست.

وی با بیان اینکه تمام کشورها در نظام بین‌المللی نیازمند برقراری رابطه با یکدیگر هستند، گفت: در خصوص رابطه ایران و آمریکا چگونگی و میزان ارتباط مهم است.

این دانشجوی فعال در ادامه سخنان خود به دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: امروز دنیا در حال گذر از یک دنیای تک قطبی به چند قطبی است و در این میان آمریکا در روابط بین‌المللی خود به خاطر منافع خودش، منافع دیگران را لگدمال می کند.
یکی دیگر از دانشجویان نیز دولت آمریکا را از مصادیقی دانست که ارتباط با او صحیح نیست.

وی افزود: تنها می توانن زمانی به برقراری ارتباط با آمریکا خوش بین بود که  سیاست‌های این کشور مبنی بر زور و ظلم و فشار و خصومت با جمهوری‌ اسلامی و حمایت از دشمنان جمهوری اسلامی و پشتیبانی بی‌قید و شرط از دولت صهونیستی خاتمه پیدا کند.

یکی دیگر از دانشجویان نیز به تبیین ریشه واژه دشمن شناسی پرداخت و گفت:حال که انقلاب عظیم اسلامی ایران در حال صادر شدن به جهان است و کشور ها از آرمان انقلاب یعنی استکبار ستیزی درس می‌گیرند باید در تمامی عرصه ها فاصله خود را با دشمن حفظ کرده و از تاریخ درس بگیریم چونکه آمریکا طی 2 قرن در جهان به جنایت هایی زیادی دست زده است.

یکی دیگر از دانشجویان نیز به ماجرای برجام  اشاره کرد و گفت: انتخابات آمریکا و مذاکره با این کشور در قالب برجام  در تغییر نگرش ما نسبت به آمریکا به هیچ وجه  نمی تواند دخیل شود چونکه که شعار مرگ بر آمریکا که همان مرگ بر استکبار است، شعار انقلاب و مردم ماست و این شعار ملی ما به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد .

دانشجویان موافق ارتباط با آمریکا نیز پیشرفت و تکنولوژی های این کشور را یاداور شدند و گفنتند برای دست یابی به تکنولوژی های جدید ما ناگزیر به ارتباط با آمریکا هستیم.
انتهای پیام/