پربازدیدترین ها

کد خبر: 5559 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵

کارگاه آشنایی با فعالیت های جامعه اسلامی دانشجویان ویژه اعضای جدید در دانشگاه محقق

کارگاه توجیهی و آشنایی با فعالیت های تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان با حضور اعضای جدید این تشکل دانشجویی در دانشکده علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

کارگاه آشنایی با فعالیت های جامعه اسلامی دانشجویان ویژه اعضای جدید در دانشگاه محقق

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، کارگاه توجیهی و آشنایی با فعالیت های تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان با حضور اعضای جدید این تشکل دانشجویی در آمفی تئاتر دانشکده علوم تربیتی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

روح الله قالبی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق از برگزاری برنامه توجیهی اعضای ورودی جدید این تشکل دانشجویی خبرداد و گفت: در این برنامه پس از آشنایی با فعالیت های جامعه اسلامی مباحث تشکیلاتی مطرح شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق با بیان اینکه این تشکل دانشجویی از حزب و شخص خاصی پیروی نمی کند،گفت:هدف جامعه اسلامی دانشجویان پیروی از ولایت فقیه است.
وی در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های شهید بهشتی پرداخت و گفت:برای انجام کار تشکیلاتی موفق باید امثال شهید بهشتی را الگوی خود قرار بدهیم با بتوانیم با الگوبرداری از تفکرات عالمانی چون شهید بهشتی و شهید مطهری در موفق عمل کنیم.
قالبی هدف از کار تشکیلاتی را قبل از هر چیز خود سازی دانست و گفت:شهید بهشتی نیز روی خودسازی تاکید بسیاری داشت بطوریکه تأکید داشتند؛ تشکل باید سازنده ی ما باشد.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم به بیان ویژگی های تشکل جامعه اسلامی دانشجویان پرداخت و گفت:سه خصلت اصبروا، صابروا و رابطوا از جمله خصلت های یک عضو جامعه اسلامی است تا بتواند با بهره گیری از آنها به رستگاری فردی و اجتماعی در دنیا و آخرت برسد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق در ادامه سخنان خود به بیانات شهید بهشتی در خصوص کار تشکیلاتی اشاره کرد و گفت: همانطور ایشان فرمودند؛ تشکل باید معبد باشد نه مبعود ادامه داد بطوریکه وسیله ای برای دستیابی به رضایت و خشنودی خداوند قرار گیرد.
وی در ادامه به تشریح مشکلات گریبان گیر تشکل های دانشجویی پرداخت و گفت: روزمرگی یکی از معضلات تشکل ها دانست و این هم به خاطر این هست که تشکل ها هدف خودشان را گم کرده اند.

قالبی هدف تشکل ها را کار تربیتی و خودسازی عنوان کرد و گفت:در کشورهای توسعه یافته نظام های تشکیلاتی متداول،انجام هر ماموریتی را متوقف بر تامین امکانات توسط مافوق می دانند و تا امکانات هم تامین نشود انتظاری هم از افراد نمی رود.

وی در ادامه سخنان خود به مقایسه کشورهای اسلامی با کشورهای غربی پرداخت و گفت:در کشور های اسلامی در صورت نیاز فرد برای دفاع از حیثیت اسلام جان خود را داوطلبانه فدا می کند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق در پایان سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص انجام مأموریت پرداخت و گفت: رهبر انقلاب از جوانان انقلابی می خواهند از کمبودها ناله نکنند،سرخورده نشوند،بلکه تمام توان خود را روی انجام بهینه مأموریت متمرکز کنند.

انتهای پیام/