پربازدیدترین ها

کد خبر: 5560 ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵

نشست بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) در دانشگاه محقق اردبیلی

نشست بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) با سخنرانی عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی توسط کانون دختران نهاد رهبری در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

نشست بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) در دانشگاه محقق اردبیلی

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،نشست بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) با سخنرانی عضو هیأت علمی دانشگاه محقق اردبیلی توسط کانون دختران نهاد رهبری در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

امین فتحی در نشست بررسی ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه بندگی گذشتن از داشته ها در مسیر خواسته های الهی است، گفت: واقعه عاشورا ترسیم عملی مسیر بندگی و به ظهور رساندن معنای واقعی بندگی است.
وی با بیان اینکه مقام، موقعیت و عزتی که در کربلا است در هیچ بارگاهی نیست، افزود: از عاشورا تا اربعین زحمات و رنج هایی که اسرای کربلا کشیده اند، مثال زدنی است.
فتحی با تاکید بر اینکه حضرت زینب(س) در مکتب عاشورا هم درس داد، هم درس گرفت و هم الگو شد، تصریح کرد: همچنین زیارت اربعین در روایات معصومین(ع) تاکید شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه زیارت اربعین اعلام و نمادی از ولی خواهی است، خاطرنشان کرد: همچنین زیارت اربعین قلب های بیدار را آگاه می سازد.
وی گفت: هر کجا بارگاه اهل بیت است، پرچم اهل بیت نیز هست و هر کجا پرچم اهل بیت هست، ندای اسلام خالص به آنجا رسیده است.
فتحی اضافه کرد: حضرت زینب(س) پرچم را در کنار سرزمین قدس زده است تا در زمان ظهور برای آنانی که ظهور را درک می کنند، معلوم شود که پیام ایثار شهدای کربلا را تا سرزمین قدس برده اند و به نوعی ظهور هم مدیون صبر و استقامت حضرت زینب(س) است.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حضرت زینب(س) پرچم دار پیام عاشورا و وارث شهدای کربلا است، گفت: پیام عاشورا این بود که ای مردم با عزت زندگی کنید و زیر بار ظلم و ستم نروید.
گفتنی است پرسش و پاسخ و مداحی از دیگر بخش های این نشست بود.

انتهای پیام/