کد خبر: 5572 ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷

دبیر کل ستاد جوانان روحانی در اردبیل؛

مطالبه گری،بدعهدی مسئولین را به حداقل می رساند

رئیس ستاد کل جوانان روحانی در نشست "بررسی نقش جوانان در تحولات ملی" که در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، با بیان اینکه مطالبه گری، آینده نگری است، گفت: مطالبه گری قوی بدعهدی مسئولین را به حداقل می رساند.

مطالبه گری،بدعهدی مسئولین را به حداقل می رساند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، عصر امروز (چهارشنبه)نشست "بررسی نقش جوانان در تحولات ملی" با حضور محمد کبیری رئیس ستاد کل جوانان روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در آمفی تئاتر شهیدان نوعی اقدم این دانشگاه برگزار شد.

رئیس ستاد کل جوانان روحانی در ابتدای این نشست به تحلیل وقایع مهم دوران انقلاب, دهه 80 و عصر کنونی پرداخت و با اشاره به اهمیت توجه به جوانان در بدنه دولت گفت: جوانان نقش مهمی در تحولات سیاسی و اجتماعی دوران انقلاب تا کنون در رشد و بالندگی کشور ایفا کردند.

وی با بیان اینکه جوانان قبل از انقلاب تاثیرات بسزایی در تحقق انقلاب داشتند، گفت: جوانان  آن روز با سپری شدن دوران میان سالی پای در کهن سالی گذاشتند و ناگزیرند میدان را به نسل های دوم و سوم واگذار کنند.

کبیری مهارت و مجاهدت جوانان دوران انقلابی را ستود و گفت: توان و مهارت مدیران امروز باید در اختیار نسل جوان  قرارگیرد تا آینده کشور تضمین شود.

وی مهمترین نقش جوانان را آگاهی بخشی در جامعه عنوان کرد و گفت:جوانان انقلابی با رشادت و شجاعت در زمان حکومت پهلوی منادیان پیام امام خمینی(ره) در جامعه بودند و چه بسا اگر مجاهدت های شبانه روزی آنان نبود شاید تغییر بزرگ در ساختار حاکمیتی کشور نیز رخ نمی داد.

کبیری اهمیت مطالعه و روحیه از خودگذشتگی در جوانان را یادآور شد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همین جوانان دوران انقلاب دو شادوش مردم در جبهه های نبرد حق علیه باطل جنگیدند و بعد از جنگ نیز در دوران سازندگی و در سطوح مختلف مدیریتی کشور به ایفای نقش خود ادامه دادند.

وی تلاش جوانان در عرصه مختلف را نتیجه اعتماد امام راحل به جوانان عنوان کرد و گفت: امروز نیز باید همین دیدگاه در بدنه دولت نیز بکار گرفته شود تا کشور بیش از گذشته شاهد شکوفایی شود.

رئیس ستاد کل جوانان روحانی در ادامه سخنان خود به فعالیت جوانان در دانشگاه اشاره کرد و گفت: تا سال 1376 که جوانان دفتر تحکیم وحدت، فعالیت های نقادانه خود را شروع کردند همه جریان های متداول در دانشگاه ها با حفظ اتحاد و یکپارچگی فعالیت های خود را انجام می دادند.

وی با بیان اینکه ازادیخواه، آرمان گرا نیز است، گفت: این طیف با سردادن شعار توسعه سیاسی و فاصله  گرفتن از قدرت با ایجاد تشنج در واقع اتحاد و انسجام خود را از دست دادند.

کبیری روی آمدن دولت اصلاحات در همان سال ها را نتیجه حمایت جوانان عنوان کرد و گفت: این در حالی اتفاق افتاد که شعار توجه به جوانان  مطرح شده بود.

این فعال سیاسی افول قدرت اصلاحات در جامعه را فاصله گرفتن بدنه دولت با شعارها و مطالبات دانشجویان و  جوانان عنوان کرد و گفت: در سال های 82 تا 84بین دولت اصلاحات، مردم و جامعه دانشگاهی فاصله افتاد و این به خاطر توجه نکردن به مطالبات آنان بود.

وی با بیان اینکه در سال 84 دانشجویان و بطور کلی تحول خواهان با احساس عدم توجه به مطالبات خود دچار انفعال شدند، گفت: روی کار آمدن دولت جدید نتیجه پشت کردن جوانان به آرمان های اصلاحات بود.

کبیری گفت: وقتی به مطالبه جوانان پاسخ داده نشد، آنها به سراغ شعارهای جدید رفتند تا بلکه از این طریق به مطالبات خود برسند.

رئیس ستاد کل جوانان روحانی از دوران 84 تا 92بعنوان دوران سیاه نام برد و گفت: در این دوران ثروتمندترین دولت تاریخ ایران به بدهکارترین دولت تاریخ کشور تبدیل شد و این به خاطر سوء مدیریت و عدم توجه به مطالبات جوانان بود.

وی خیز دوباره جوانان اصلاح طلب در دهه 80 را یادآور شد و گفت:حرکت چراغ خاموش جوانان اصلاح طلب منجر به اتفاق بزرگ دهه 90 شد.

کبیری به تحولات انجام گرفته در دولت روجانی پرداخت و گفت: متاسفانه در این دولت نیز علی رغم حضور پرشور جوانان در انتخابات و حمایت های آنان، به این قشر پر انگیزه و پرتلاش بها داده نشده است.

وی از جوانان بعنوان سفیران امید و آگاهی نام برد و گفت:اگر تلاش جوانان دذ تاریخ انقلاب نبود کشور شاهد رشد و شکوفای های روز افزون نیز نبود.

چاش های پیش روی کشور

رئیس ستاد کل جوانان روحانی از ونزوئلا بعنوان نزدیکترین کشور به ایران نام برد و گفت: اگر جوانان ما با شجاعت  و آگاهی در میدان ها حاضر نمی شدند الان کشور ما هم اوضاع و احوال بهتری از ونزوئلا نداشت.

وی پیروزی های متعدد ایران در جبهه های مختلف را مدیون آگاهی بخشی نسل جوان عنوان کرد و گفت:نسل ما نسل آرمان گرایی است که عقلانیت را چاشنی فعالیت خود کرده است.

کبیری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های اینده پرداخت و گفت: برای اینکه امروز نسل ما در تحولات ملی اثرگذار باشد باید از سرگشتگی و بحران هویتی بیرون بیاید تا با مطالعه و خودشناسی، اسیر افراط و تفریط های مسئولان کشور نشوند.

وی از شناخت محدودیت ها فعلی و مشکلات گریبانگیر کشور بعنوان دومین موضوع پیش روی نسل فعلی نام برد و گفت: بحران های زیست محیطی، اقتصادی، سیاسی و خارجی از جمله چالش هایی است که راه کار های آنها در این محافل شکل می گیرد.

کبیری بحران فساد در ساختار کشور را مهمترین بحران گریبانگیر کشور دانست و گفت: این فساد خطرناک که در ساختار کشور تثبیت شده است باید از میان برچیده شود.

وی مطالبه گری منصافانه جوانان در این خصوص را از مسئولان کشور خواستار شد و گفت: ما باید با گفتگو با هم نسلان خود، مطالبه گری را تمرین کنیم تا بتوانیم دولت را در امر کشورداری یاری کنیم .

این فعال سیاسی اشتراک عقیده در مسائل کلان کشوری را از جمله مهمترین وظایف تشکل های دانشجویی عنوان کرد و گفت: تشکل ها جدای از ماهیت تشکیلاتی خود باید با گفتگو و تعامل سازنده با هم در مسائل کلان کشور به نظر واحد برسند تا با حفظ وحدت و انسجام ملی علاوه بر خنثی کردن توطئه های دشمنان به رشد و تعالی کشور نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه خواه ناخواه بزودی نسل سوم جایگزین نسل های اول و دوم در امر کشورداری خواهد شد، گفت: نسل فعلی از هم اکنون باید این روحیه را در خود تقویت کند تا با تعاملات سازنده بتواند کشور را در مسیر درست پیشرفت و آبادانی هدایت کند.

رئیس ستاد کل جوانان روحانی کار نهادمند  و تشکیلاتی را نتیجه تحول افرینی در کشور خواند و گفت: نسل سوم باید تلاش کند تا در چارچوب انصاف و منطق نسل پیش رو را نسبت به سرنوشت کشور دغدغه مند کند چونکه اگر دغدغه در افراد کم رنگ شود کشور نمی تواند به پیشرفت و ابادانی برسد.

وی تصریح کرد: اگر دغدغه در نسل جوان از بین برود در واقع دستاوردهای کشور در این مدت نیز از بین خواهد رفت.

کبیری مطالبه گری و شفاف سازی را از جمله وظایف تشکل های دانشجویی عنوان کرد و گفت: نسل جوان با شفاف سازی علاوه بر اینکه دولتمردان را در انجام بهینه وظایف محوله یاری می کند باعث می شود خود انها نیز این رسالت سنگین را تمرین کنند تا در صورت تصدی مسئولیت در آینده بتوانند با برنامه ریزی بهتر کارها را به نحو احسن انجام دهند.

پاسخ به سوال دانشجوی اصلاح طلب؛فعالیت حزبی قوی کارشکنی های نمایندگان را به حداقل می رساند

رئیس ستاد کل جوانان روحانی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال دانشجوی اصلاح طلب در خصوص وعده آزادی بیان و برنامه برای قشرجوان گفت: شرایط ما بگونه ای است که هرکسی وعده ای بدهد پس از انتخابات نمی تواند به تمام وعده ای خود جامعه عمل بپوشاند و وعده های جوانان نیز از این قائده مثتثنی نیست.

وی به انتخابات مجلس نیز اشاره کرد و گفت:ما تلاش می کنیم کسانی را که وعده های حق می دهند روانه مجلس کنیم ولی انها بعد از موفقیت وعده ها را دنبال نمی کنند بنابر این ما نباید هیچگاه نا امید شویم  و همواره باید آنچه را که فکر می کنیم درست است انجام دهیم و اگر کوتاه بیاییم جامعه دچار اضمحلال می شود ، بنابراین ما باید در راه اعتقاد خود صبور بوده و مدارا کنیم چونکه تحمل شرایط از جمله خصلت هایی است که از عهده هر کسی بر نمی اید.

کبیری فعالیت حزبی را در کشور خواستار شد و گفت: با وجود فعالیت حزبی قوی و مطالبات عمومی کارشکنی های نمایندگان پیروز نیز به حداقل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نسل اولی ها فرصت چندانی برای مدیریت ندارند، گفت: با صبوری و آرمانگرایی فاصله ها از بین می رود و با انتقال تجربه مدیریت نیز به نسل سوم خواهد رسید.

پاسخ به سوال نماینده چامعه اسلامی دانشجویان:طرح 2000 دستیار جوان در بدنه دولت اجرا می شود

رئیس ستاد کل جوانان روحانی در پاسخ به سوال نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه در مورد برنامه های دولت برای جوان گرایی به عدم مسئولیت خود در دولت اشاره کرد و گفت: دستورالعمل های صادر شده از سوی رئیس جمهورحکایت از حمایت از قشر زنان و جوانان در سطوح میانی مدیریت کشور دارد بطوریکه در دستورالعمل ارسالی به معاون اداری استخدامی از اختصاص 30 درصد سهمیه برای  جذب جوانان و زنان در سط.ح مدیریتی خبر داده شده و احتمال می رود این دستور العمل تا سال 1400 اجرایی شود که این به نوبه خود میانگین سنی مدیران کشور را نیز کاهش خواهد داد.

وی از طرح 2000 دستیار جوان در بدنه دولت نیز خبرداد و گفت:این طرح بطور جد در حال پیگیری است، بطوریکه شنیده ها حاکی از این است که رئیس جمهور  قبل از جلسه رای اعتماد به کابینه از وزرای خود خواسته تا از زنان و جوانان در سطوح مختلف مدیریتی خود استفاده کنند.

شعارهای پوپولیستی از هر کسی سر بزند غیر قابل قبول است

کبیری در خصوص پرسش یکی دیگر از دانشجویان در خصوص آمار اشتغال، شعارهای رونق اقتصادی، مسکن اجتماعی و مذاکره با دشمن نیز گفت: شعارهای پوپولیستی از هر کسی سر بزند  قابل قبول نیست.

وی در خصوص آمار اشتغال جوانان نیز به توضیحات اخیر جهانگیری معاون رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: این آمار مربوط به آمار نقطه ای و مقایسه فصل به فصل از سال است.

رئیس ستاد کل جوانان روحانی در خصوص مذاکره با دشمن نیز گفت: تیم مذاکره کننده مسیر درستی را طی کرده بطوریکه اگر چنانچه روزی برجام فسخ شود جامعه جهانی در برابر ما پاسخگو خواهد بود چونکه ما تمام راه ها را رفته و حسن نیت خودمان را نشان داده ایم.

وی در ادامه سخنان خود به مقایسه مذاکرات جلیلی و ظریف پرداخت و گفت: به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران از دستاوردهای مذاکره ظریف بود.

کبیری برجام را نشانه سربلندی کشور در جهان خواند و گفت: به هرحال برجام از جمله فعالیت های نظام به شمار می رود چونکه با مشورت همگان صورت گرفت.

احیای سازمان ملی جوانان، منجر به ساماندهی جوانان در امورات کشورداری می شود

رئیس ستاد کل جوانان روحانی در پاسخ به سوال عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان نیز در خصوص استفاده از جوانان نخبه و تحصیلکرده در بدنه کشور و بهبود فضای دانشگاه ها نیز به احیای سازمان ملی جوانان اشاره کرد و گفت: با احیای سازمان ملی جوانان در کشور بسیاری از امورات مربوط به جونان ساماندهی می شود.

وی به وضعیت دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی انتخاب وزیر علوم از انتخاب خود رئیس جمهور نیز سخت تر شده بطوریکه نهایتا گزینه 21 ام رئیس جمهور مورد رضایت اضلاع مختلف حاکمیت قرار گرفت

کبیری در ادامه به جلسه اختصاصی خود با غلامی وزیر جدید وزارت علوم اشاره کرد و گفت: وی فردی روشن فکر و قانون مدار است که در دوران اصلاحات نیز وظایفی برعهده داشت.

وی در پاسخ به سوال نماینده جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص سربلندی ظریف در مذاکرات و بندهای 29 و 37 برجام  نیز گفت: ایران در خصوص برجام، درگیر دیالوگ نیست بلکه پاسخ به شرایط حاکم بر عهده تصمیمات سران نظام است.

کبیری دوراندیشی های رهبر معظم انقلاب در این خصوص را یادآور شد و گفت: هیأت نظارت بر اچرای برجام به همین منظور توسط رهبر معظم انقلاب تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه امروز دوران صفر و یک ها به سرآمده گفت: شدت لحن سخنان رئیس جمهور آمریکا خود نشان دهنده ناتوانی آمریکا در برخود با این معاهده بین المللی است، ترامپ با اینکه برجام را مایه ننگ امریکا می داند ولی عملا نمی تواند آن را کنار بگذارد و این نشان می دهد که ما مسیر را درست طی کرده ایم.

رئیس ستاد کل جوانان روحانی در پایان سخنان خود تصریح کرد: کسی که از زیر میز بترسد، بیشترین آسیب را خواهد دید.

کبیری از فعالین تشکل های دانشجویی خواست جوانان و دانشجویان را به حال خود رها نکنند  و با اجرای برنامه های جذاب و ایجاد شور جوانی، انها را نسبت آینده کشور حساس و دغدغه مند کنند، چونکه از بین رفتن دغدغه در جوانان باعث از بین رفتن دستاورد های کشور می شود.

انتهای پیام/