کد خبر: 5580 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹

امام جمعه اردبیل:

عربستان به دنبال جلوگیری از نفوذ ایران است

امام جمعه اردبیل گفت: عربستان علت شکست هایش در منطقه را از نفوذ ایران می‌بیند و درصدد انتقام از ایران است ولی در هر تلاشی، عرصه باز بر آنها تنگ‌تر می شود.

عربستان به دنبال جلوگیری از نفوذ ایران است

به گزارش ابصارخبر به نقل از سبلان‌ما، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به زلزله سیاسی عظیم در عربستان و شیطنت‌های منطقه‌ای این رژیم، اظهار داشت: آنچه در داخل عربستان می‌گذرد، جنگ قدرت در لباس مبارزه با فساد و اختلاس و دزدی است و در منطقه تلاش می‌کند تا بعد از شکست‌های فراوان به نحوی شرایط را به نفع خود تغییر دهد اما در همه این تلاش‌ها، نتیجه عکس گرفته است.

وی افزود: سقوط حلب، موصل، دیرالزور، تطهیر سوریه و عراق از داعش، فاتح میدان شدن حزب‌الله، به نتیجه نرسیدن رفراندوم اقلیم که هزینه آن را به تصریح بارزانی عربستان پرداخت کرده بود، به هم رسیدن ارتش عراق و حشدالشعبی با ارتش سوریه در منطقه مرزی بوکمال، بدنامی بین‌المللی، محکومیت در نهادهای بین‌المللی و متهم شدن در غائله 11 سپتامبر، بازگشت منصور هادی از یمن به ریاض، شلیک موشک از یمن به فرودگاه بین‌المللی ریاض که هیبت نظامی و تجهیزات بازدارنده ارتش عربستان را به شدت تحقیر کرد و در این اواخر ملاقات سعد حریری با ولایتی در بیروت و همکاری ایشان برای بیرون کردن داعش از لبنان و بازکردن سفارت لبنان در سوریه که همه بدون اجازه عربستان صورت گرفت شکست های بزرگی برای عربستان هستند.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد:  او همه این شکست‌ها را از نفوذ ایران می‌بیند و درصدد انتقام از ایران است ولی در هر تلاشی، عرصه باز بر آنها تنگ‌تر می شود و دستور استعفای حریری آن هم در داخل عربستان علاوه بر آن که حرف های حریری را از اعتبار ساقط کرد موقعیت عربستان در لبنان را ویران کرد چون با این کار غرور و کرامت لبنانی‌ها شکست و در حادثه استعفاء قضیه فقط مربوط به لبنان نیست بلکه آنها به دنبال راهکار برای مدیریت منطقه و جلوگیری از نفوذ ایران هستند و می‌گویند ایران خیلی بزرگ شده است.

وی خاطر نشان کرد:  دروغ و اتهام و افتراء در تمام تلاش‌ها و ادعاهای ایران عربستان موج می‌زند و آن‌ها تمام راه‌ها را به یمن بسته‌اند اما می‌گویند موشک‌های بالستیک از طرف ایران به انصارالله داده شده و هدف آن‌ها از این دروغ بزرگ کاستن از تحقیر خودشان است تا نگویند عربستان در برابر شبه نظامیانی به نام حوثی‌ها عاجز مانده است و با خطاهای بزرگ عربستان در داخل این کشور و منطقه که دیکته شده از طرف اتاق فکر صهیونیست‌هاست آینده بسیار خوبی در منطقه برای ایران اسلامی رقم خواهد خورد.

پژاک با حمایت مالی سعودی‌ها دوباره دست به اسلحه برد

 نماینده ولی فقیه  در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه در اردبیل، ضمن محکوم کردن جنایت گروه‌های تروریستی در غرب کشور اظهار داشت: مرز ما، ناموس ما و مرزبانان ما نگهبانان ناموس ما هستند.

ئی گفت: سازمان تروریستی پژاک قبلا در اثر تلفات فوق‌العاده بنای درگیری را کنار گذاشته بود اما از ابتدای امسال با حمایت‌های مالی عربستان، دوباره دست به اسلحه برده‌اند تا سخن بن سلمان را عمل کنند که گفته "جنگ را باید به داخل ایران منتقل کنیم".

انتقاد از حل نشدن امکانات مواصلاتی استان اردبیل بعد از یک دهه

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با تشکر از کشاورزان تمام شهرهای استان به خاطر پرداخت زکات، شهرستان خلخال را به عنوان رتبه نخست زکات اعلام کرد و گفت: امسال بیش از سه میلیارد زکات توسط کمیته امداد از کشاورزان مومن و متدین استان اخذ شده و در نیازهای خود روستائیان و فقراء منطقه مصرف شده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سخن رئیس مجلس که گفته "تمام مجوزهای احداث فرودگاه قم و فاینانس لازم برای احداث آن طی سه ماه آینده به نتیجه می‌رسد" گفت: این که امکانات مواصلاتی یک استان سه ماهه حل شود و یک استان بیش از ده سال گرفتار شود، راه درستی برای مدیریت کشور نیست و باورها را تباه می‌کند.

وی افزود: ظریف اخیرا در بیان نتایج برجام گفت "چین برای انجام سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت راه در ایران مبلغ 30 میلیارد دلار به شکل فاینانس اعلام آمادگی کرده است" اینک برای هم استانی‌های ما سوال است که معضل راه‌آهن استان، چگونه با این گونه فاینانس‌ها حل نمی‌شود؟

انتهای پیام/