کد خبر: 5588 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲

مدیر امور شعب پست بانک استان اردبیل:

برطرف کردن موانع تولید از اولویت‌های پست بانک است

مدیر امور شعب پست بانک استان از ارائه تسهیلات بانکی کم‌بهره به واحدهای تولیدی و فناور استان خبرداد و گفت:برطرف کردن موانع تولید در استان یکی از اولویت‌های اساسی پست بانک است.

برطرف کردن موانع تولید از اولویت‌های پست بانک است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شاپور ابری مدیر امور شعب پست بانک استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ارائه خدمات بانکی و تسهیلات به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک علم و فناوری استان خبرداد و گفت: برطرف کردن موانع تولید در استان یکی از اولویت‌های اساسی پست بانک است.

مدیر امور شعب پست بانک استان به طرح های حمایتی این بانک به منظور اشتغالزایی و حمایت از شرکت های فعال در حوزه IT و ICT اشاره کرد و گفت:در آینده نزدیک به شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه ها تسهیلاتی با نرخ 6درصد اعطا خواهد شد.

ابری در ادامه سخنان خود از ارائه تسهیلات کم‌بهره به واحدهای تولیدی و فناور استان خبرداد و گفت:این تسهیلات در بخش‌های کشاورزی با نرخ 10 درصد بین 50 تا 150 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که کشاورزان می‌توانند با ارائه طرح‌های توجیهی از این تسهیلات استفاده کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اخذ این تسهیلات منوط به ارائه تأییدیه از طرف پارک علم و فناوری استان است، گفت: بزودی طرح های مختلف حمایتی از جمله اسکان به دفاتر شرکت ها با عضویت های حقیقی و حقوقی نیز با لحاظ شرایط خاص اجرا خواهد شد.

وی افزود: تاکنون این تسهیلات به 30 نفر از همشهریان این تسهیلات پرداخت شده و پرونده 481 نفر نیز در نویت رسیدگی قرار دارد.

مدیر امور شعب پست بانک استان با بیان اینکه مبالغ این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی است،خاطر نشان کرد: پست بانک برخلاف سایر همکاران خود در این بخش از فعالیت های خود از لحاظ روال اداری و ضمانت های اجرایی سهل و آسان برخورد می کند.

ابری از ارائه 2 میلیارد تومان تسهیلات به رفع موانع تولید در اردبیل خبر داد و گفت: با ارائه این تسهیلات، بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی حل شده و این واحدها نقش مهمی در رونق تولید و اشتغالزایی استان ایفا خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه تسهیلات بانکی به دو شرکت بزرگ در استان اشاره کرد و گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده و توافقات حاصله، دو پروژه بزرگ در اردبیل با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان در مرحله بهره برداری قراردارند که با فعال شدن این دو مجموعه برای 420 نفر از همشهریان اشتغالزایی خواهد شد.

مدیر امور شعب پست بانک استان ارائه تسهیلات به ارزش 2 میلیارد تومان به بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: این تسهیلات در راستای خرید ماشین‌آلات مکانیزه و طرح‌هایی چون تامین و تصفیه آب و افزایش بهره‌وری مصرف آب پرداخت می‌شود.

ابری در بخش دیگری از سخنان خودبه نشست کمیسیون کشاورزی مجلس و اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: با حمایت های معنوی فرمانداری ها و جهاد کشاورزی در صورت اجرای طرح های حمایتی در حوزه های مختلف کشاورزی، طرح های گلخانه ای،زیربخش های شیلات در کنار افزایش بهره بری مصرف آب، انتقال آب، خدمات مکانیزه، استان در این زمینه در کشور رکورد دار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تاریخچه پست بانک پرداخت و گفت: این بانک پس از اخذ مجوزهای لازم در سال 1375 بعنوان یازدهمین بانک دولتی در کشور شروع به فعالیت کرد.

مدیر امور شعب پست بانک استان افزود: در حال حاضر پست بانک با 9 هزار شعبه و باجه برخط (خدمات الکترونیکی) در سطح کشور به ارائه خدمات می پردازد.

ابری با بیان اینکه 211 شعبه در سطح استان اردبیل مشغول ارائه خدمات به عموم مردم هستند به تشریح فعالیت های این بانک پرداخت و گفت: پست بانک جزء معدود بانک هایی در کشور است که علی رغم سود ناچیز همچنان در مناطق محروم و دوره افتاده همچنان به ارائه خدمات به مردم این مناطق می پردازد.

وی ارائه تسهیلات بانکی، پرداخت سود سهام عدالت و پرداخت حقوق مستمری بگیران کمیته امداد را مهمترین خدمات این بانک به مردم مناطق محروم عنوان کرد و گفت: پست بانک در طول دو دهه فعالیت خود در مناطق مختلف محروم استان صرفه جویی های زیادی برای اهالی مناطق محروم و دورافتاده در برداشته است.

 

انتهای پیام/