کد خبر: 5609 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵

فرمانده سپاه ناحیه اردبیل؛

210 عنوان برنامه در هفته بسیج در اربیل برگزار می شود

فرمانده سپاه ناحیه اردبیل جمع خبرنگاران اردبیل به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت: 210 عنوان برنامه در این هفته برگزار خواهد شد.

210 عنوان برنامه در هفته بسیج در اربیل برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حسن دهقانی فرمانده سپاه شهرستان اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت:در طول گرامیداشت هفته بسیج در مجموع 210 برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی در سطح شهرستان اردبیل برگزار خواهد شد.

وی در ابتدای سخنان خود به بیان تاریخچه تاسیس بسیج پرداخت و گفت:امام راحل بعد از پیروزی انقلاب و در 5 آذر ماه سال 58 فرمان تاریخی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد که امروز بعد از گذشت سال‌های متمادی شاهد این موضوع هستیم که بسیج به یکی از بازوهای قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

دهقانی نیا به زمانبدی برنامه های گرامیداشت هفته بسیج اشاره کرد و گفت: روز نخست بسیج اقتصاد مقاومتی و سازندگی نامگذاری شده که از این روز از فعالان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی توسط بسیج تجلیل می‌شود و در روزهای بعدی افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: روز سوم نیز با عنوان بسیج اعتلای فرهنگی- اجتماعی نامگذاری شده است که در این روز برگزاری نشست های روشنگری در رده های بسیج پیش بینی شده است.

دهقانی نیا از روز چهارم با عنوان بسیج اندیشه ورز و تولید علم نام برد و گفت: عطر افشانی مزار شهدا و دیدار خانواده های شهدا،از جمله های این روز است.

وی با بیان اینکه روز پنجم هفته بسیج مصادف با روز جمعه است، گفت؛ این روز با محوریت «بسیج و ولایت مداری» نامگذاری شده بطوریکه علاوه بر گزاری میقات صالحین با شرکت 300 حلقه در مصلی اردبیل، بسیجیان نیز بصورت منسجم در صف های اول نماز جمعه حضور خواهند داشت.

فرمانده ناحیه شهرستان اردبیل در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های ششمین روز از هفته بسیج پرداخت و گفت:برنامه های ششمین روز از هفته بسیج با محوریت استکبار ستیزی برگزار خواهد شد.

وی از همایش گفتمان انقلاب و امام، جهانی شدن بسیج در جهان اسلام بعنوان مهمترین برنامه های این روز نام برد و گفت: در آخرین روز هفته بسیج که با عنوان بسیج، جهاد کبیر و انقلاب عملی نامگذاری شده است، شاهد تجمع 6 هزار نفری تحت عنوان شکوه مقاومت در سالن شهید اسمانی اردبیل خواهیم بود.

دهقانی نیا در ادامه سخنان خود، دیدار با جانبازان، افتتاح طرح های عمرانی، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و اجرای برنامه های فرهنگی را از دیگر بر اقدامات بسیج در طول هفته بسیج عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ارسال کمک و اعزام تیم های امدادی بسیج به منطقه زلزله زده کرمانشاه گفت: برنامه امداد رسانی استانی بوده و با  توجه به تلفات سنگین این زلزله 30تیم گروه جهادی مجهز و اماده اعزام هستند که در صورت نیاز به حضور و صدور دستور و با محور هلال احمر اعزام می شوند.

در ادامه این نشست خبری سرهنگ دوم پاسدار جواد نوحی مسئول بسیج سازندگی شهرستان اردبیل از پرداخت وام های اقتصاد مقاومتی از سال 92 خبر داد و افزود: در 28 عرصه فعالیت اقتصاد مقاومتی تسهیلات اعطائ شده است.

نوحی مبالغ تسهیلات اعطائی را سه میلیارد تومان در سال 93، مبلغ 5 میلیاردتومان در سال 94 و مبلغ 4 میلیارد تومان در سال 96 و بامحور تامین امنیت غذایی برشمرد.

وی تصریح کرد: پرداخت وام اقتصاد مقاومتی در صورت ارائه مدارک اولیه و مورد نیاز بدون بروکراسی در کمتری زمان و سه روزه پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در سال 95 تعداد 288 طرح تولیدی راه اندازی شده است، افزود: بطور میانگین سالانه 255 کارگاه تولیدی طرح های اقتصاد مقاومتی تسهیلات دریافت کرده اند.

مسئول سازندگی سپاه ناحیه اردبیل با اشاره به اینکه از محل قرارگاه قرب کوثر در روستاهای محروم طرح های محرومیت زدایی اجرا شده است،گفت: یکی از این موارد، روستای میاندرق بود که در 50 کیلومتری اردبیل و مشگین و درمنطقه کوهستانی واقع شده و آب رسانی آن با لوله گذاری 5 هزار متری از چشمه، عملی شد که علاوه بر آن منبع آب هم در آن جا قرار داده شده است.

انتهای پیام/