پربازدیدترین ها

کد خبر: 561 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام:

عمل خالصانه و پیروی از ولایت سبب حکومت بر دلها می شود

جلیل بابازاده قانع فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام عصر سه شنبه در همایش گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در جمع دانشجویان گفت: عمل خالصانه و پیروی از ولایت فقیه موجب حکومت بر دل ها می شود،

عمل خالصانه و پیروی از ولایت سبب حکومت بر دلها می شود

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل عصر سه شنبه در همایش گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به شهادت 700 نفر از هموطنانمان در مرزهای ایران قبل از آغاز رسمی جنگ تحمیلی گفت: در 31 شهریور 59 قویترین ارتش دشمن، قصد جداکردن 200 کیلومتر از خاک ایران اسلامی را در سر داشت و می خواست با در اختیار داشتن جلگه خوزستان، مانع دسترسی ایران به آب های گرم خلیج فارس و منابع عظیم نفتی شود ولی با راد مردی و ایثار جوانان این مرز و بوم روبه شد بطوریکه جنگ چند روزه به خیال خامشان به نبردی 8 ساله تبدیل شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس مقاومت 34 روزه مردم مقاوم خرمشهر را یادآور شد و گفت: در آن ایام 1120کیلومتر از مرزهای ایران مورد تعرض دشمنان اسلام قرار گرفته بود.

وی با اشاره به "رمان دا " نوشته خانم حسینی گفت: بخش عظیمی از روایت مقاومت مردم خرمشهر که در این کتاب آمده است در موزه این شهر مقاوم مشهود است.

مواظب ایمان باشید که اگر سقوط کرد، بدست آوردنی نیست

بابازاده ایثارگری های جهان آرا ، فرمانده سپاه خرمشهر را یاداور شد و گفت: این شهید بزرگوار همواره می گفت: شهر از دست داده را می توانیم دوباره باز پس بگیریم ولی مواظب ایمان  باشید که اگر سقوط کرد، بدست آوردن دوباره آن ممکن نیست.

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام به گل آلود بودن عرصه دفاع مقدس در زمان ریاست جمهوری بنی صدر خائن اشاره کرد و گفت: بعد از رفع فتنه بنی صدر و بدست گیری فرماندهی کل قوا توسط امام خمینی(ره) فتح الفتوح های رزمندگان اسلام یکی پس از دیگری شروع شد بطوریکه در یک سال شاهد شش عملیات بزرگ و موفق به نام های" فتح المبین،،بیت المقدس،رمضان،مسلم بن عقیل،محرم و والفجر مقدماتی " شدیم.

وی به تشریح عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: این عملیات در 3 مرحله و به مدت 25 روز به طول انجامید که سرانجام با فتح خرمشهر به پایان رسید.

یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه به دستاوردها و تلفات این عملیات بزرگ اشاره کرد و افزود: نیروهای اسلام در بیت المقدس توانستند 19000 نفر از سربازان زبده بین المللی استکبار را به اسارت بگیرند و این در حالی اتفاق افتاد که 16500 نفر هم کشته و زخمی شدند.

وی با یادآوری شهادت 6000 نفر از بهترین نیروهای اسلام در طول 25 روز ایثار و فداکاری در این عملیات بزرگ،  اهمیت برگزاری مراسمات گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر  را متذکر شد و گفت: در این عملیات بزرگ 6000 کیلومتر مربع از خاک وطن، معادل نصف خاک لبنان، پاکسازی شد.

سوم خرداد روز ملی پایداری

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل از سوم خرداد بعنوان روز ملی پایداری و استقامت نام برد و گفت: آنهایی که در طوفان با خدا قرارداد بستند نباید در ساحل آرامش به عهد خود پشت پا بزنند .

وی به انتقاد از عملکرد رسانه ملی پرداخت گفت: دور از انصاف است که به یک رزمنده و جانباز دفاع مقدس فرصت کافی برای بیان خاطرات و روایت ایثار همرزمانش داده نشود در حالی که یک خواننده و موسیقی دان فرصت کافی برای ارائه هنرش به جوانان و مخاطبین را داشته باشد.

دانشجو باید مظهر رشد اسلام باشد

بابازاده در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دانشجویان بسیجی به جنگ نرم پرداخت و با اشاره به وجود 100 کانال فارسی زبان از مجموع 2500 کانال ماهواره ای فعال در فضای ایران گفت: جوانان ما  که باید در دانشگاه ها مظهر رشد و شکوفایی اسلام باشند، شایسته نیست با مصرف یک قرص تلف شوند.

وی در ادامه به بحث تحریم ها پرداخت و گفت: این چه تحریمی است که جلوی ارسال داروی بیماران صعب العلاج به ایران گرفته می شود در حالی که 600 نوع مواد مخدر به وفور در دسترس جوانان قرار می گیرد.

سردار واقعی به عمل خالصانه و پیروی از ولایت فقیه است

فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل در بخش پایانی سخنان خود حضرت ابوالفضل علیه السلام را به دلیل پیروی از ولایت تا آخرین لحظه سردار واقعی توصیف کرد و گفت: مرام ها و حکومت بر دل ها انسان را به این مقام می رساند نه نصب نشان و درجه.

وی افزود سردار واقعی علاوه بر تبعیت از ولایت باید بتواند دل مردم را با عمل خالصانه و با مرام خودش به تصرف درآورد.

انتهای خبر/ج