کد خبر: 5624 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰

به مناسبت روز جهانی فلسفه؛

اتاق گفتمان حکمت و فلسفه در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شد

اتاق گفتمان حکمت و فلسفه در دانشگاه محقق اردبیلی به مناسبت روز جهانی فلسفه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شد.

اتاق گفتمان حکمت و فلسفه در دانشگاه محقق اردبیلی راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز به مناسبت روز جهانی فلسفه، اتاق گفتمان حکمت و فلسفه دانشگاه محقق با حضور رئیس دانشگاه و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در ساختمان دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه راه اندازی شد.

  گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم به اهمیت فلسفه و منطق در جامعه اشاره کرد و گفت: کسی که فلسفه و منطق نداند، طبیعتاً نمی تواند محقق خوبی باشد.
وی در ادامه سخنان خود خواستار توجه بیشتر اساتید به بحث فلسفه و منطق در دانشگاه شد و افزود: پیشنهاد می شود درس اختیاری فلسفه و منطق دو واحدی در دانشگاه تدوین شود تا بصورت دروس عمومی به دانشجویان ارائه شود.
حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز با بیان اینکه این اتاق کلید آغاز مباحث حکمت و فلسفه را در دانشگاه محقق اردبیلی فراهم می کند، گفت: بزرگان دین و اندیشمندان علم، فرهنگ و ادب کسانی بودند که با فلسفه و حکمت آشنا بودند.
حبیب ابراهیم پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه این اتاق به بهانه 29 آبان روز جهانی فلسفه راه اندازی می شود، 
 علی بابایی مسئول اتاق گفتمان حکمت و فلسفه نیز با بیان اینکه این اتاق در اغلب دانشگاه های کشور وجود دارد، گفت: در این اتاق یک سری فعالیت های فلسفی پیگیری شده و همچنین طرح فکر و رسانه نیز بصورت ماهانه برگزار می شود.
وی ادامه داد: در راستای فعالیت های این اتاق، از گروه های غیر فلسفه از جمله فیزیک و نجوم درخواست هایی داشتیم که گروه های فیزیک و فلسفه و نجوم فلسفه راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/