کد خبر: 5636 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳

استادیار حلقه های صالحین؛

مثال هیأت حاکمه آمریکا در عصرکنونی مثال قارونیان است

استادیار حلقه‌های صالحین در جمع دانشجویان بسیجی به معرفی ویژگی‌های انسان‌های اهل دنیا و آخرت پرداخت و گفت: هیأت حاکمه آمریکا و آل سعود از جمله انسان‌های مسخ شده‌ای هستند که به خاطر نداشتن ترس از خدا به انواع جنایات بشری دست می زنند.

مثال هیأت حاکمه آمریکا در عصرکنونی مثال قارونیان است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز نشست معرفتی سرگروه های حلقه های صالحین بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل با حجت الاسلام بهزاد استادیار حلقه های صالحین در ناحیه بسیج دانشجویی استان برگزار شد.

حجت الاسلام بهزاد در جمع سرگروه‌های حلقه‌های صالحین بسیج دانشجویی به بیان ویژگی های انسان های بهشتی و جهنمی پرداخت و گفت: هیأت حاکه آمریکا و آل سعود از جمله انسان های مسخ شده ای هستند که به بدلیل نداشتن خوف از خدا دست به جنایات بشری در کشورهای اسلامی می زنند.

استادیار حلقه های صالحین با استفاده از روایات ائمه اطهار(ع) به تبیین ویژگی های انسان های اهل دنیا و آخرت پرداخت و گفت: مثال اهل دنیا، مثال قارون است و هیأت حاکمه آمریکا نیز در عصر کنونی چون قارونیان هستند.

بهزاد با بیان اینکه در همه افزاد ویژگی های دنیوی و اخروی نهفته است،گفت: این خود ما هستیم که باید با بهره گیری از تعالیم الهی خود را از قید و بند ویژگی های دنیوی رهانیده و به انسانی الهی و آخرت نگر تبدیل کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به بیان خاطراتی از علامه طباطبایی پرداخت و گفت: زمانی که وی به بیماری سختی مبتلا شده بودندبر خلاف توصیه پزشکان به نگارش تفسیرالمیزان پرداختند و 20 سال نیز از عمر شریف خود را صرف این کار بی بدیل کردند که این خود نمونه ای از انسان های آخرت نگر است.

استادیار حلقه های صالحین در ادامه سخنان خود به مقایسه ویژگی های اهل دنیا و آخرت پرداخت و گفت:پرخوری،قهقهه مستانه،پرخوابی، خشم و غضب،قلیل الرضافنپذیرفتن عذر دیگرانفآرزو های بی پایه و اساس، قلیل الفقه بودن،کثیر الکلام بودن، قلیل الخوف بودن،کثیرالفرح بودن در کنار خودستایی و صفات نکوهیده ای چون، کبر و غرور و خودبرتربینی از جمله ویژگی های انسان های اهل دنیا است.

وی با بیان اینکه اهل دنیا پرخور هستند گفت:پرخوری مرضی است که در زمان ما اپیدمی شده است.

استاد حوزه و دانشگاه عمل به دستورات الهی را ضامن سلامتی انسان عنوان کرد و گفت:اگر انسان حتی در خوردن و خوابیدن دستورات دین را رعایت کند علاوه بر تضمین سلامتی بدنی متوازن نیز خواهد داشت.

وی قهقهه مستانه را از جمله صفات زشت و اهل دنیا معرفی مکرد و گفت: اهل آخرت انسان هایی هستند که همواره تبسم بر لبان خود دارند و هرگز اعمال زشتی همچون قهقهه از آنان سر نمی زند.

بهزاد در ادامه سخنان خود اهمیت و ارزش وقت و زمان را متذکر شد و گفت: انسان باید از لحظات عمر خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند چونکه وقت برای خوابیدن زیاد است و زمان از دست رفته بخصوص در سنین جوانی به هیچ وجه برگشت پذیر نیست.

استادیار حلقه های صالحین پذیرش عذر و معذرت خواهی دیگران از ویژگی های انسان های اهل آخرت برشمرد و گفت: انسان های اهل دنیا علاوه بر اینکه عذر کسی را نمی پذیرند بلکه این فرصت را بهانه ای برای استثمار افراد نیز تلقی می کنند.

وی عدم اطاعت و بندگی را از جمله بدترین ویژگی های انسان های اهل دنیا برشمرد و گفت: اهل دنیا در انجام کارهای کم ارزش و گناه آلود شجاع و پیشگان هستند در حالیکه در امورات مربوط به بندگی و اطاعت از اوار الهی سست  و ترسو هستند.

بهزاد در ادامه سخنان خود شجاعت و کیاست جوانان زینبی و فاطمی را خاطر نشان کرد و گفت: انسان هایی چون مدافعان حرم که با شجاعت و ایمان خود خواب را از چشمان آمریکائیها و مزدورانش ور منطقه ربودند از جمله انسان های مومن و صدیقی هستند که در زمره انسان های آخرت نگر  قرار دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه اهمیت توبه در نزد اهل دنیا را متذکر شد و گفت: هر انسانی که از اعمال خود عمیقا پشیمان شده و اظهار ندامت و توبه کرده  و بر اعمال انسانهای آخرت نگر و الهی اصرار ورزیده  کوتاهی نکند، همانند کسانی خواهد بود که پاک و بیگناه متولد شده اند.

وی قلیل الفقه بودن را از دیگر ویژگی های اهل دنیا برشمرد و گفت: انسان های اهل دنیا درک کمی از مسائل دینی دارند.بهزاد پرحرفی را باعث کوتاهی عمر عنوان کرد و گفت: اهل دنیا پرحرف هستند و علاوه بر این در انجام اعمال خود از خداوند متعال نیز ترسی به دل ندارند.

بهزاد به زندگی مردم یمن اشاره کرد و گفت: آل سعود امروز نمونه بارز انسان های مسخ شده ای هستند که  تنها منافع خود را می بینند  و به خاطر دست یابی به اهداف خود دست به کارهای ناپسند و به دو از شأن انسانی همچون قتل و کشتار مسلمانان در منطقه بخصوص یمن زده اند.

وی سپاسگذاری از نعمات خداوند را از جمله ویژگی های اهل آخرت توصیف کرد و گفت: خداوند نعمات خود را برای کسانیکه شکر گذار هستند افزونی می بخشد و کسانی را که ناسپاسی پیشه کرده اند را به سنت استدراج مبتلا می کند تا بر عذابشان افزوده شود.

استادیار حلقه های صالحین از دانشجویان خواست از هر فرصتی استفاده کرده و به خاطر نعمات الهی از خداوند متعال شکرگذار شوند، چونکه کفران نعمت باعث قطع نعمات الهی می شود.

انتهای پیام/