کد خبر: 5665 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳

به مناسبت روز دانشجو برگزار شد؛

مراسم تجلیل از فعالان تشکل های دانشجویی دانشگاه محقق+ تصاویر

مراسم تجلیل از فعالان تشکل های اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق با حضور رئیس دانشگاه و رئیس دفاتذ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

مراسم تجلیل از فعالان تشکل های دانشجویی دانشگاه محقق+ تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، صبح امروز  به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر، روز دانشجو مراسم تجلیل از فعالان تشکل های اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق با حضور رئیس دانشگاه و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در سالن بصیرت این دانشگاه برگزار شد.

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق در ابتدای این نشست گفت: برای دستیابی به اهداف سال اقتصاد مقاومتی و چشم‌اندازهای ترسیم شده علمی و صنعتی نیازمند عمل‌گرایی هستیم و جامعه بیشتر از سخنرانی و حرف، نیازمند عمل‌گرایی است.

وی بر ضرورت پایبندی مسؤولان به وعده‌ها و وظایف محوله و تلاش در مسیر تحقق برنامه‌های اعلام شده تأکید کرد و افزود: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های جامع باید به دنبال این باشیم که با عمل به اقدامات و برنامه‌های مدنظر در تلاش برای پایبندی  به ادعاهای خود بوده و شاهد هیچ وعده رها شده‌ و بدون عملی نباشیم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی به نقش مهم روحانیت در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و توضیح داد: روحانیون و اندیشمندان دینی به عنوان هدایتگر و تکمیل‌کننده فعالیت‌های مختلف دانشگاهی محسوب شده و در اجرای مناسب برنامه‌ها و فعالیت تشکل‌های مختلف نقش بسیار تأثیرگذاری دارند.

صادقی بیان کرد: اجرای مناسب فعالیت انجمن‌های دانشجویی نیازمند انسجام و هماهنگی دربین تمامی ارکان دانشگاه و مسؤولین آموزشی بوده تا برنامه های فرهنگی با کمترین نواقصات به شکل مطلوبی پیاده‌سازی شوند و زمینه رضایت دانشجویان و اساتید و پویایی فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری در دانشگاه های استان نیز در آئین تجلیل از اعضای شورای مرکزی و فعالان تشکل‌های اسلامی دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: دانشگاهیان باید برای استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های دانشجویی تلاش کنند چرا که بیشتر فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی توسط دانشجویان اجرا می‌شود و به همین دلیل این موضوع برای ما حائز اهمیت است که باید مورد توجه واقع شود.

وی با اعلام آمادگی در ارتباط با حمایت از تشکل‌های دانشجویی نیز افزود: در خدمت دانشجویان و علم‌آموزان بودن برای ما یک افتخار بسیار بزرگ است چرا که دانشگاه محل علم و تولید فکر و اندیشه است و باید از این ظرفیت‌ها برای دستیابی به رشد و بالندگی استفاده شود تا بتوانیم از این طریق برای مقابله با دشمنان و استکبار جهانی ابزاری قدرتمند در دست داشته باشیم.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های اردبیل گفت: تاکنون هزاران شهید والامقام برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جان و مال خود گذشته‌اند تا عزت و اقتدار کنونی کشورمان را به ارمغان آورند که هم‌اکنون دانشجویان برای ادامه این هدف باید گام بردارند.

عباس فنی‌اصل معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آئین گفت: طبق برآوردهای انجام شده در طول چندین سال اخیر 80 نفر دانشجو به مسابقات المپیاد اعزام شده و 60 انجمن علمی و بیش از 60 نشریه در دانشگاه فعال هستند که تاکنون 120 افتخار منطقه‌ای و کشوری کسب کرده‌اند.

فرشاد کیوان بهجو مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این آئین اظهار کرد: توانمندی فرهنگی هدف اصلی دانشگاه‌ها است که تشکل‌های دانشجویی در تحقق این اهداف می‌توانند بسیار موثر عمل کنند و با داشتن دو ویژگی محوری پیشگامی در عمل و خستگی ناپذیری در اجرای برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذاری خود را نشان دهند.

انتهای پیام/