پربازدیدترین ها

کد خبر: 5673 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۵

نماینده مردم اردبیل در مجلس؛

اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مهمترین دغدغه مجلسی هاست

نماینده مردم اردبیل در مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه پیام‎نور به رفع مشکل بی‌کاری جوانان پرداخت و گفت: بنگاه‌های اقتصادی که در تأمین نیروی انسانی خود از فارغ التحصیلان استفاده کنند از تسهیلات بیمه‌ای به مدت 2 سال برخوردار می‌شوند.

اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مهمترین دغدغه مجلسی هاست

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل که در مجتمع فرهنگی فدک برگزار شد، به نقش نیروهای انسانی در ثروت آفرینی کشورها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در اکثر کشورهای در حال توسعه نقش مهم نیروهای انسانی در بحث ثروت‌آفرینی مورد توجه واقع نشده در حالی که در کشورهای توسعه یافته طبق آمارهای به دست آمده 67 درصد نیروی انسانی و 33 درصد منابع طبیعی و خدادادی در تولید ثروت نقش دارند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آموزش و توسعه نیروی انسانی برای توسعه و تعالی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: مراکز علمی و دانشگاه‌ها نقش بسزایی در آموزش جوانان مستعد بر عهده دارند.

فیضی به ظرفیت های اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: به منظور اشتغال‌زایی در سطح کشور تسهیلاتی به میزان ۱.۵ میلیارددلار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی مصوب شده است.

این نماینده مجلس سهم استان اردبیل از این تسهیلات را سه درصد عنوان کرد و گفت: امید می‌رود بتوان  این مبلغ بخشی از مشکلات اشتغال استان را رفع کرد.

وی افزود: این تسهیلات برای متقاضیان شهرهای با جمعیت  کمتر از ۱۰ هزار نفر و روستا پیش‌بینی شده و می‌تواند در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی این مناطق مؤثر واقع شود.

فیضی در ادامه سخنان خود به تسهیلات بیمه‌ای جهت اشتغالزایی برای بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: به منظور به کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی تسهیلاتی پیش‌بینی شده است که از جمله می توان به تامین هزینه بیمه فارغ التخصیلان دانشگاهی به کارگرفته شده در بنگاه های اقتصادی به مدت دو سال اشاره کرد.

وی در پایان سخنان خود به مصوبات کمیسیون تلفیق جهت تجهیز مراکز آزمایشگاهی دانشگاه ها نیز اشاره کرد و گفت: طبق تصمیمات کمیسیون تلفیق برای سال 96 برای تجهیز آزمایشگاه‌های مراکز آموزش عالی از طریق بانک‌های عامل به دانشگاه‌ها منابع مالی پرداخت می‌شود که دانشگاه‌ها می‌توانند از این منابع برای تجهیز مراکز آزمایشگاهی استفاده کنند.

انتهای پیام/