کد خبر: 5679 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶

توسط بسیج دانشجویی برگزار شد؛

جشن بزرگ روز دانشجو در دانشگاه آزاد اردبیل

جشن بزرگ روز دانشجو با حضور پرشور دانشجویان و نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد.

جشن بزرگ روز دانشجو در دانشگاه آزاد اردبیل

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، پیش از ظهر امروز جشن بزرگ روز دانشجو با حضور صدیف بدری و رضا کریمی نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی توسط بسیج دانشجویی دانشگاه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

دانشجو اگر از بينش سياسي کافی برخوردار نشود دچار گمراهي فكري خواهد شد

 اسحق رسولي رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در ابتدای این مراسم ضمن گراميداشت روز دانشجو به تبیین رسالت های دانشجویان پرداخت و گفت: دانشجویان براي نقش آفريني در جامعه باید با انجام كار تشكيلاتي، خود را ساخته و پرداخته کنند تا براي ايفاي نقش هاي جدي تر در عرصه سياست آماده شوند.
رئیس دانشگاه ازاد اسلای اردبیل در ادامه سخنان خود به تقويت بينش و تحليل سياسي دانشجويان تاكيد كرد و گفت:دانشجو بايد تحليل سياسي داشته باشد چونکه اگر از بينش سياسي کافی برخوردار نشود دچار گمراهي فكري شده و ابزار دست افراد قدرت طلب و منفعت طلب خواهد شد.
وی با بيان اينكه دانشگاه نبايد به سمت سياست زدگي و سياسي بازي سوق پيدا كند، گفت: دانشگاه بايد به سمت سياست گري برود، تا  با بهترين شكل سياست و الگوي اقتصاد وفرهنگي و فناوري به سمت جامعه متعالی گام بردارد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دو ديدگاه در خصوص اخلاق و سياست پرداخت و گفت: ديدگاه ماكياولي اعتقاد دارد سياست با اخلاق سازگاري ندارد و لزومي ندارد فعال سياسي به اخلاق توجه کند چونکه مانع فعاليت هاي سياسي است.
وی افزود: بر اساس نظريه سیاست اخلاقی، سياست و اخلاق بايد در يكديگر ممزوج شوند.
رئیس دانشگاه آزاد اردبیل با بيان اينكه در هر حال صورت و سيرت اخلاقيات در سياست باید رعايت شود، گفت: جامعه بايد به شكل اخلاقي مديريت شود.
رسولی در پایان سخنان خود به تشريح ماجراي كودتاي 28 مرداد و نقش آفريني دانشجويان در مبارزه با استكبار و استبداد پرداخت و گفت در 16 آذر دانشجويان نشان دادند چشم و عقل بيدار جامعه بوده و در خط مقدم مبارزه با نظام سلطه استبدادي هستند.

ظرفیت های گردشگری استان در راستای اشتغالزایی به کارگیری شود

صدیف بدری نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش به ارائه گزارش فعالیت های انجام گرفته پرداخت و گفت: در حال حاضر برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان 355 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات با سود 6 درصدی تخصیص یافته است که باید از این ظرفیت ها برای توسعه بخش گردشگری استان و به ویژه شهرستان‌هایی که قابلیت توسعه گردشگری را دارند استفاده شود.

ایجاد دموکراسی و آزادی با محدود ساختن جریان‌های فکری تصوری باطل است

رضا کریمی دیگر نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش به نقش مهم تشکل‌های دانشجویی در پویایی فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: ایجاد دموکراسی و آزادی با محدود ساختن جریان‌های فکری تصوری باطل بوده و دستیابی به مردم‌سالاری دینی، فرهنگ و تمدن اسلامی و آزادمحوری را محدود خواهد کرد.
وی در ادامه سخنان خود به کسب موفقیت ورزشکاران اردبیلی در آوردگاه‌های مهم جهانی،اشاره کرد و گفت موفقیت مجید فرزین، سعید علی‌حسینی و سعید قربان‌زاده در رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری و هنرهای رزمی نشان از توانایی و ظرفیت بالای ورزشکاران استان داشته و مطمئنا با توجه بیشتر به جوانان شایسته استان کسب موفقیت‌های بیشتری را از فرزندان سبلان شاهد خواهیم بود.

برگزاري جلسه پرسش و پاسخ با نمايندگان مردم اردبيل، نير و نمين در مجلس شوراي اسلامي، اجراي موسيقي زنده و نمايش از جمله برنامه هاي مراسم گراميداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي واحد اردبيل بود.
 

انتهای پیام/